Friday, October 30, 2015 - 0 comments

ciTe weekENd : FeStiVaL mUSLiMAh & pRoduCt ciknuie

Assalammualaikum

dh nk masuk weekend yg baru, aku baru terhengeh2 nk cite kesah weekend yg lepas...tp cite ni mmg kena cite sbb aku sgt teruja dpt jumpa my favorite blogger...sapakah dia? sila teruskan membaca...

weekend lps ari sabtu pg mmg tk gi mn2 la sbb mmg fokus nk mengemas rumah dan wat keje2 laundry..al maklum la kalo baru balik dr kampung dan bercuti ni kain baju jgn cakap la tahap menimbun nye....kesah bercuti tu nnt2 aku cite ye...

lps dh settle semua keje umah,lps asar gi umah parent aku...lepak sana sampai kol 11 mlm pastu balik umah...esok nye ari ahad awal2 pg dh kuar umah...eh tkde la pg sgt...kol 10 gak baru kuar...ngan anak dh 2 ni ingat dpt ke nk kuar awal2 pg...kirim salam je la....

kuar kol 10 gi bfast dulu...bfast kedai mamak je kt balakong tu...then lps bfast terus gerak ke menara MATRADE...tujuan ke sana adalah nk gi festival muslimah...tp tujuan asal bukan la nk borong jubah ke tudung ke...gi sana samata2 nk beli toner produk Ellfie...actually aku baru dlm tk sampai sebulan lg ni consume product Ellfie ni...tertarik dgn setiap testimonial customer2 Ellfie setiap kali aku baca blog fillanie, kak elly, dan peej burhan...

aku ni bukan senang nk beli product2 skincare ni...tp sejak baca testimonial customer2 dorang tu rasa terpanggil utk cuba...mula2 ari tu beli satu set yg ada cleanser, toner,krim siang dan krim mlm...kebetulan toner dh abis and baca blog dorang ada buka booth kt festival muslimah ni...tny husband boleh tk pergi,husband kata ok boleh sbb tkde gi mana2...

masa sampai2 tu lebih kurang kol 11 lebih...anak2 tido lak...so husband suruh gi dulu,husband jaga anak2 dlm kereta...bila budak2 ni dh bangun baru husband join ngan anak2...so aku pergi la sorang2 dulu...senang gak gi sorang2 ni...senang nk pergi satu booth ke satu booth...org tkde la ramai sgt maybe sbb awal lg kot...jenuh gak la nk mencari booth Ellfie ni...tp sbb tkde la byk sgt booth yg ada so boleh je cari satu2 booth sambil cuci2 mata...cuci mata je boleh...nk cuci poket,poket kosong sbb tk gaji lg....

akhirnya jumpa gak booth Ellfie ni...aku tk mengharapkan la dpt jumpa fillanie,kak elly dan peej...dlm fikiran dok fikir nk beli toner je...tp bila sampai booth tu dpt lak jumpa dorang tiba2 terketar kepala lutut aku ni...mak ai ketar dia mcm kan jumpa artis...tp dlm ketar2 tu sempat gak la aku ckp yg aku ni pembaca setia blog2 dorang...aku siap ckp dlm blog kak elly nmpk lain kt luar alahai kecik nye kak elly...tp serius ckp lawa la sgt kak elly ni...kulit dia tk tau la nk ckp...cantik sgt...nk kata pakai mekap tebal sgt pun tk gak...natural je rupa dia...tp mmg cantik...tp dorang ni mmg baik2 tk sombong...senyum je sepanjang layan aku...tp aku takut sikit ngan fillanie dan peej...filla maybe sbb suara dia serak so bila dia ckp tu ala2 ganas gitu...peej lak aku tk kecik hati kalo dia ala2 garang gitu sbb mmg dh baca blog dia, dia kata kalo org 1st time jumpa dia mesti org ingat dia sombong tp sebenar nye tk...

 tp keseluruhan dorang ni mmg baik2 dan tk sombong...senyum tk miss lgsg...gitu la kan kalo layan customer baru lah bisness maju...ada sesetengah booth yg aku pergi kdg2 kita la kena pandai2 sendiri dok tercari2 org utk explain kt kita...kdg2 tu susah sgt nk senyum....so kalo bisness tk maju tu nnt fikir2 la sendiri kan....


plg teruja bila dorang ajak bergambar...bukan aku yg ajak dorang bergambar tau..dorang yg ajak aku bergambar...wah malu tau bergambar sebelah org cantik2 ni...aku ni badan dh la tk terkawal skrg...kulit muka lak tak terbanding la dgn kulit muka kak elly tu...tp tkpe sbb baru 3 minggu kan guna Ellfie...nnt dh 3 bulan guna aku bg testimonial eh....

selain beli toner Ellfie,aku ada gak jln2 booth2 yg lain...jubah2 and tudung2 ni tk payah ckp la...mmg byk...sediakan duit je...tp bg aku yg tk berapa nk 'ada ada' ni, bukan standard aku la beli jubah2 dan tudung2 kt sana...standard aku beli tudung pasar mlm je...ari tu setakat nk cuci2 mata tu boleh la...




sudahnya husband aku memborong ni...sabun daia dan mee sedap...sabun tu semua harga 10rgt...mee sedap tu ada 4 bungkus mee sedap dan 3 maggi cup pun harga 10rgt...boleh la kan...kira murah juga la kan....




pastu yg best gi festival muslimah tu sbb ada gak aktiviti utk anak2...free lak tu...siap ada indoor playground utk budak2...so senang la sikit...aku gilir2 ngan husband...lps aku dh puas merayap dr satu booth ke satu booth,turn husband lak gi merayap...tenang je nk jln2 ke booth sbb anak2 sibuk main kt playground....

time ktorg nk balik,tiba2 ada persembahan dr adira...alahai kurus nye la adira ni...muka dia putih sgt sampai pucat lak aku tgk...

bila anak2 dh penat bermain,mak pak pun dh penat berjalan ke booth2, jom la kita pulang anak2...ummi ada misi lain lak seterusnya...misi seterusnya ada la ke bangi....


ke bangi sentral lak...mencari kedai baby nurizShar...tujuan ke sana adalah nk beli 2 benda ni...serbuk ikan bilis dan baby bites...semua ni keluaran muslim...insyallah dijamin halal...dua2 benda ni utk anak dara aku tu...dulu time aariz rajin gak la aku nk wat serbuk ikan bilis yg agak payah tu...time medina ni asyik delay je nk buat serbuk ikan bilis...sekali dpt tau ada serbuk ikan bilis keluaran ciknuie ni,terus cepat2 terjah kedai nurizShar...baby bites tu mmg husband suruh cari baby bites yg halal...kebanyakan kt pasaraya kan tkde tanda halal...ni ada org jual keluaran muslim ni senang la kan...tp benda2 ni semua boleh je buat sendiri...tinggal rajin dan malas je....

ok la itu je nk cite psl aktiviti kami weekend lps...weekend minggu ni tkde plan apa2 lg...rasa nye dok umah je la...nk jln2 pun tk best sbb tk gaji lg...benci betul la gaji skrg asyik masuk lmbt je...kalo tk 2hb mmg tk la nk masuk gaji...

ok la bye....

sekian....




0 comments:

Post a Comment