Friday, December 9, 2016 - , 0 comments

FaMiLy DaY oPis HusBand : KM Chalet Kuala Linggi ~ pArt 2

Assalammualaikum..

memandangkan ari ni mood keje ke laut sbb nk cuti pjg, meh la aku sambung cite psl family day opis husband ni bg abis..utk part 2 ni baru la aku akan cite psl family day..part 1 ari tu lebih pd jln2 cari makan di melaka je...

seperti yg aku cite dlm part 1, lps dh dpt kuih keria antarabangsa yg viral tu dan coconut shake klebang, kami pun meneruskan perjalanan ke kuala linggi...actually kalo dr melaka kira nye kami patah balik la nk ke kuala linggi ni..kalo nk cepat kena kuar duit sikit masuk highway dan exit pedas/linggi..tp bg yg kedekut duit tol mcm kami,boleh je ikut klebang nk ke kuala linggi ni..nnt korang akan jumpa tanjung bidara dan pengkalan balak dulu..then baru la jumpa kuala linggi ni..perjalanan about 1 hour la utk sampai kalo dr melaka...






ni antara gmbr sekitar km chalet ni...


tgk tu pantai..km chalet ni tepi pantai je..pantai pun bersih..cantik je air nye..tk mcm PD..PD pantai dh byk tercemar...

mcm2 jenis penginapan yg ada kt km chalet ni..kami menginap yg jenis mcm ni...kalo sapa2 yg bawa org tua,aku tk suggest kan korang ambik chalet yg mcm ni..better ambik homestay..sbb chalet yg mcm ni tkde lif..lantai tangga lak pakai mozek..tangga agak licin dan juram la terutama bila lps org mandi pantai...










aku lupa nk ambik gmbr bilik masa mula2 check in..dh nk check out baru teringat nk ambik gmbr..so bersepah la sikit..bilik dia ok la..tk ar besar sgt dan tkde la sempit sgt..muat la kami 4 beranak..tp anak dh besar mmg kena tambah tilam kosong la..harga bilik ni rm120 tk silap aku..tk byk sgt fisiliti yg ada..ok la dgn harga 120 tu...dan aku bertuah sbb dpt bilik yg mengadap pantai..





aktiviti pertama ptg tu adalah sukaneka..sukaneka ni pun tk silap aku sekali pakej dlm chalet ni..kalo kita ambik pakej family day mmg dia provide sekali makan utk 4x dan sukaneka..sukaneka ni ktorg buat dekat dgn pantai..mmg agak payah la nk handle budak2 terutama kalo budak2 dh nmpk pantai..acara pertama utk kanak2 ialah isi air dlm botol guna span..aariz dpt no 3 last sekali..adik dia medina tu tk membantu lgsg..ada ke dok isi pasir dlm botol..hehe...




acara k2 cari gula2 dlm tepung..pun sama aariz dpt no 3 last sekali..gmbr last tu aariz menjerit tepung masuk mata...



ni acara sukaneka utk pasangan suami isteri..boling pantai..huhu kami kalah gak..dpt no 2...


ni acara utk lelaki je..terompah gergasi...huhu husband kalah gak..dpt no last...



ni acara last utk pasangan suami isteri..isteri menghias suami..ko suruh aku yg tanggan kayu ni hias mmg ke laut dlm la jadi nye....

last sekali lps sukaneka bergambar..tk ramai pun sbb ni opis husband yg kecik..tk reti aku nk explain..kan dlm gomen ada jabatan la unit la..ha yg ni yg opis yg plg kecik la...faham ke tidak korang..tk faham sudah...




malam nye pulak ada karaoke,penyampaian hadiah dan bbq..actually bbq tu sekali dlm pakej mknan..so dorang dh siap2 bakar kan ayam,ikan..cuma ari tu bos husband ada tambah kambing perap bawa dr rumah..so dorang ada provide kan tempat utk kita bakar2 sendiri..


wlp aariz dpt no 3,tetap dpt hadiah..tu pun dia dh bangga..siap dia tny aku knp dia dpt hadiah sbb botol dia tk penuh pun dia isi air..biasa la budak2 kan..lurus sgt..hehe..






pg esok nye sebelum check out kol 12,adalah acara bebas..apa lg mandi pantai la..itu la yg semua org suka...sebaik cuaca elok je tk hujan..hujan pun tengah mlm..mlm tu tido syok gila sbb sejuk hujan lebat gila..

overall aku suggest kan la kt sapa2 nk wat family day ngan bajet yg murah..sbb kt km chalet ni mmg ada disediakn sekali pakej utk family day include mkn dan sukaneka..utk mkn tk silap aku rm35 per pax utk 4x makan..1st day check in kol 2..dlm kol 5 dorang sediakan minum ptg, 2 jenis kuih dan air panas..mlm nye pulak dinner dorang provide bbq set..ada ayam bakar,ikan bakar,sosej,buah,nasi goreng cina,air 2 jenis panas dan sejuk dan air mineral..pg hari k2 breakfast dorang sediakan nasi lemak lauk sayur kangkung dan telur mata dan 1 jenis kuih serta air panas..lunch sebelum check out dorang sediakan nasi putih lauk ayam masak merah,lemak kobis,ikan goreng,buah dan air sejuk...

utk mlm tu yg ada karaoke PA system semua dorang sediakan..serius aku rasa family day kali ni mmg relax gila..semua org sedia kan..kita dtg enjoy the family day je..pantai dia pun bersih...org pun tk ramai sbb mmg org yg menginap kt km chalet tu je yg mandi kt pantai tu..pantai pun dekat ngan chalet..boleh dikatakan berbaloi la utk pendapat aku sendiri..tk tau la bg org lain mcm mn kan..

ok sekian..nnt ada masa aku update lg..bye..












0 comments:

Post a Comment