Saturday, January 1, 2011 - 0 comments

1st entRY utk TahUn 2011

salam tahun baru semua......diharapkan dgn kedatangan tahun baru 2011 ni dpt memberi lambaran baru bg anda2 semua termasuk juga la aku dan suami.....apa pahit manis spjg 2010 kita simpan ia sbg kenangan dan pengajaran semoga ia dpt dijadikan panduan utk kita meneruskan kehidupan di tahun 2011 ini.....entry hari ni merupakan entry pertama aku utk tahun 2011.....tkde la nk coretkan cite yg menarik pun just nk hasilkan juga entry utk 1st day dlm 2011.....smlm u all gi countdown tk.....aku ngan suami just gi dataran putrajaya je almaklum la umah dh jauh skrg ni.....nk gi dataran merdeka ke klcc rasa mcm nk balik kltn je jauh nye lg la ngan kereta masuk workshop harapkan motor je kalo nk gi mana2 weekend ni......mmg tk larat la aku nk membonceng motor dr balakong ke klcc or dataran merdeka tu......smlm pun kena jln kaki dr masjid putra (sbb parking motor kt masjid putra) ke dataran putrajaya yg tk ar jauh mana pun aku dh rasa mcm nk cirit je.....mengah wei.....tk tau la knp sejak akhir2 ni aku cepat mengah je.....stamina dh makin merosot.....ni mesti sbb berat badan aku semakin naik ni.....tu yg cepat mengah tu......






tkde apa yg menarik pun countdown kt dataran putrajaya ni.......bunga api pun tkde.....just ada jualan2 sikit then ada acara apa ntah....acara berbasikal kot.....sbb dlm 1/2 jam sblm kol 12 mlm ada ramai org yg terlibat dlm acara berbasikal ni tiba kt dataran putrajaya ni.....pastu ada la gak persembahan tarian dan nyanyian dr kumpulan apa ntah aku pun tk tau.....pastu nk dekat kol 12 baru ada persembahan dr penyanyi ezlyn....tu je.....mmg tk menarik lgsg countdown kt dataran putrajaya ni.....ok la korang mesti tk faham apa yg aku bebelkan ni kan.....layan gmbr kt bawah ni je la.....gmbr pun tk byk wei.....huhuhu....tp aku tetap nk gedik letak gmbr gak utk entry kali ni.....aku rasa mcm blog aku ni bosan sejak dh lama aku tk letak gmbr.....hehehehe (gelak gedik)......ok ni lah diantara gmbr yg sempat aku ambik smlm.....layannnnnnnn.....










muka laki bini yg kebosanan......mmg tk excited lgsg countdown kt dataran putrajaya ni......








ni lah yg aku kata acara berbasikal tu.....ni dorang baru sampai ni....dorang berbasikal dr mana smpi ke mana,dorang berbasikal start dr kol berapa sampai kol berapa dan sapa yg terlibat......semua tu mmg aku tk tau la......so kalo korang nk tau sila cari suratkhabar atau tunggu berita ye......tu pun kalo masuk suratkhabar atau berita la......sbb smlm aku tk nmpk pun wartawan......huhu......







dan ini lak acara nyanyian dan tarian dr kumpulan apa ntah......sekali lg aku tk tau apa2 info psl benda ni......sori ye.......






wlp tk menarik mana countdown kt dataran putrajaya ni,tp org tetap ramai.....masing2 nk tgu kol 12 mlm.....masing2 ingat ada lah bunga api tp tepat kol 12 mlm je masing2 hampa kerana tkde bunga api........huhu......






smlm lps kami suami isteri kecewa sbb tkde bunga api,we all pun terus balik....nk dkt kol 1 gak la we all sampai umah......aku balik2 terus tido.....encik suami lak boleh lg tu dia sambung online.....nk dekat kol 3 baru dia masuk tido......akibatnya pg ni encik suami bangun lmbt.....biasanya dia lps subuh tk sambung tido balik......dia siap kutuk2 aku lg sbb lps subuh sambung tido balik.....tp pg td tgk dia pun join aku bangun lmbt......akibatnya kami laki bini pg ni kol 9 baru bangun.....selalu kalo aku bangun lmbt suami yg sediakan breakfast......
tp disebabkan encik suami pun bangun lmbt ari ni,breakfast pg ni aku la yg kena bersilat didapur bangun2 tido td.......



tp aku just masak benda yg simple2 je......sejak aku kawen ngan org kltn ni aku dh terbiasa dh pg2 breakfast mkn nasi.....suami aku ni pg2 tk jumpa nasi mmg tk sah.......pg tu mmg wajib la dia mamam nasi....lunch ngan dinner tu depend kalo lapar mkn nasi lg.....kalo kt kmpg lg la sampai 3 kali sehari mkn nasi.....tu yg badan aku naik ngan jaya nye skrg ni........tp kalo kt umah aku ni aku tk larat la nk masak sampai 3x.....aku masak byk2 pg tu so kalo lunch lapar mkn je balance lauk yg ada......utk dinner lak kalo lapar lg just beli kt luar je la.........hahahahah mmg isteri pemalas aku ni........tp sebaik laki aku ni pandai masak......kalo aku malas dia yg masak.....kalo dua2 malas baru beli kt luar........kt bawah ni ada la sikit gmbr lauk2 yg aku masak utk breakfast+lunch kami ari ni......simple je wei lauk nye........kalo tk percaya see the pic kt bwh ni........






lauk 1:ikan goreng utk encik suami.......dia yg nk aku masak lauk ikan goreng ni eh......dia kata teringat zaman dia kanak2 dulu......mkn ikan goreng ngan nasik panas2 bercicahkan budu.....
lauk 2:sambal sardin utk aku........ingat encik suami sorang je teringat mknn dia masa kecik2......aku pun teringin nk mkn lauk aku masa aku kecik2 dulu....aku cukup suka kalo mak aku masak sambal sardin ni.......mkn lak ngan nasi panas2 pastu tambah kicap,mak ai terangat wei.......
lauk 3:telur goreng kicap utk aku gak......mana lengkap mkn nasi+kicap+sambal sardin je tanpa telur goreng kicap ni.......lauk ni la penambah selera aku.......
lauk 4:salad sebagai sayur atau ulam.....kami berdua ni mmg suka la sgt mkn salad......kalo tkde sayur kt umah salad pun jadi bg kami......aku ni mmg mkn nasi kena ada sayur......so kalo sayur tkde(padahal malas nk masak sayur),salad la aku wat sbg sayur......







so lauk2 yg aku masak pg td mmg semua nye lauk2 pembuka selera kami berdua lg2 kalo mkn ngan nasi putih panas2 yg baru masak ni........







aku mkn nasi mana lgkp kalo tk berkicap kan......hehehe mcm budak2 kan......tu yg encik suami selalu ejek tu.......boleh pulak encik suami kata nnt ada anak dia tk nk ajar anak mkn nasi ngan kicap tp nk ajar anak mkn nasi ngan budu.......aku lak membalas isy mana boleh mcm tu.....aku nnt ada anak nk ajar anak mkn nasi ngan kicap tk nk ajar anak mkn budu.......hahahaha lawak la ktorg ni,aku mengandung pun tidak lg dh berangan2 nk ajar anak mkn apa nnt........ok korang sblm aku merapu byk lg,baik aku undur diri dulu ye.....kita jumpa di entry akan datang......





sekian,wasalam..........................





p/s:terasa mcm nk ajak encik suami gi zoo la.......huhuhu minggu ni confirm la tk boleh sbb kereta still di workshop lg.......ke nk naik motor je........huhuhu mcm tk larat je.......boleh tahan jauh gak balakong nk ke zoo tu........huhuhu pasrah.............

0 comments:

Post a Comment