Friday, April 1, 2011 - , 0 comments

~1 ApRiL 2011~

salam semua....pejam celik pejam celik dh masuk bln april kan....sekejap je bln mac melabuhkan tirai nye......mcm mn kehidupan anda2 semua spjg thn 2011 ni....kehidupan aku awal thn 2011 ni penuh dengan onak dan duri......pelbagai dugaan dtg silih berganti......btl2 menguji keimanan dan kesabaran aku mahupun suami aku.....apa2 pun yg berlaku biarkan ia terus berlalu....hari2 yg mendatang akan ku lalui dgn penuh kesabaran......masuk je bln baru ni aku nk bangkit dari kekecewaan dgn azam dan semangat yg baru....tk mau merintih dgn apa yg sudah terjadi.....tk mau tertekan dgn dugaan dan masalah yg melanda....tk mau lg berat2 kan kepala dok fikir benda2 masa depan yg diluar dari kemampuan kita utk memikirkannya dan menjangkakan apa yg bakal terjadi......apa yg bakal terjadi biar lah terjadi......yg baik ku panjatkan kesyukuran pada yg Esa.....yg buruk akan ku jadikan tauladan utk terus semangat meneruskan kehidupan pada masa2 akan datang......



#tk mau berat kan sgt fikiran ni fikirkan pasal cahayamata.....kerana aku yakin sekiranya Allah nk berikan rezeki itu pada aku bila2 masa Dia akan berikan......biarlah masa yg menentukan....aku tk mau dh lg dok fikir and dok risau sekiranya ada kwn2 mahupun sedara mara yg baru kawen mendapat cahayamta terlebih dahulu drp aku.....itu semua rezeki masing2.....


#nak spend semaksimum mungkin bersama suami tersayang.....sementara tkde anak ni,aku nk wat apa jua aktiviti yg we all rasa nk wat......nk gi jln mana2 pada bila2 masa yg we all suka......nk manja puas2 ngan hubby.......we all nk jd mcm pengantin baru sentiasa.....kalo boleh nk berkepit 24 hour.......


#nk memanjakan diri sendiri selagi mampu.....bln ni plan nk wat facial treatment,nk shopping sepuas2 nye,nk start balik hobi membaca novel,nk merajinkan diri dlm aktiviti masak memasak (fokus bln ni nk try masak lauk pauk dulu,then next month baru move to wat kek2 ni semua),nk mantapkan skill driving aku.....lps ni nk try drive tmpt lain selain rumah->opis->rumah and insyallah nk cuba merajinkan diri balik dlm aktiviti blogging ini.....



#dan terakhir sekali of course still berusaha utk mendapat cahayamata.....but just usaha+doa+tawakal....tk mau tertekan sgt....just nk relax2 sambil berusaha......selebihnya biar Allah yg tentukan.....amin........insyallah......



sekian......wasalam......




p/s:bln ni period agak lewat....kdg2 ada simptom2 mcm pregnant.....tp baru2 ni gi klinik doc check -ve.....huhuhu mula2 agak frust......tp aku anggap semuanye ketentuan Allah....Dia yg lebih tau apa yg terbaik utk hambaNya......saya pasrah.........

0 comments:

Post a Comment