Friday, August 8, 2014 - 0 comments

10 SyAwAL 2014 ~ aariz gEnAP 2 tAhUn

Assalammualaikum


alhamdulillah 10 syawal ari tu aariz genap 2 tahun mengikut kalendar islam....kalo ikut tarikh lahir sebenar dia lg 20 hari aariz nk melangkah 2 tahun....tahun ni boleh aku tk sedar dh 10 syawal....dan tahun ni aku boleh lupa yg 10 syawal ari tu aariz genap 2 tahun kalo ikut kalendar islam...tu pun smlm gi umah makcik aku mak aku yg ingatkan....sekali kira2 balik aha la smlm dh 11 syawal....sori aariz ummi dan babah terlupa...


bulan ni byk benda aku nk kena fikir tu yg sampai terlupa 10 syawal aariz dh 2 tahun.....bila dh start je keje minggu ni mula la aku dok fikir mcm2 benda nk di settle kan....tu blum keje opis yg bertimbun...pastu 2 3 hari ni dok busy tukar pc....transfer sana transfer sini....terkejar2 aku wat keje....mn nk fikir psl nk tempah kek bertunang abg aku....abg aku insyallah nk bertunang 23hb ni....dok la google sana sini mencari kek yg terbaik selain tempat yg bersesuaian utk aku pickup or di delivery....pastu at the same time dok fikir nk wat apa nk celebrate birthday aariz 28hb nnt...tu la dok fikir sgt birthday aariz 28hb sampai terlupa yg 10 syawal tu birthday aariz ikut kalendar islam....aku tk kira kecil-kecilan tetap nk beli kek upin ipin utk birthday aariz nnt...aku tk boleh la dh janji ngan anak wlp anak tu tk faham apa2 pun lg kalo ko janji apa2 pun,aku tetap nk tunaikan janji aku gak....aku dh janji nk beli kek upin ipin time birthday dia...kalo tk jadi beli aku rasa bersalah seumur hidup....tahun depan pjg umur dia dh 3 tahun belum tentu dia minat lg ngan upin ipin....so nk tak nk aku akan cuba usahakan menrealisasikan impian aariz nk sambut birthday ngan kek upin ipin.....


tu blum lg husband aku wat aku kalut nk mencari hotel/chalet nk bermalam kt kuantan 30hb ni...dia yg pandai2 yg wat rancangan ngan kwn2 opis dia....aku diheret dia utk mencari hotel/chalet ni semua...tu la setiap kali gi holiday tk pernah nk ambik tau hal2 hotel ni semua...tau gi hotel semua dh siap....skrg bila kwn2 dia suruh dia in charge utk book hotel baru kelam kabut minta aku ajarkan....dia sorang je kelam kabut tkpe gak...ni diheret nye aku sekali utk kelam kabut.....bermalam di kuantan tkde pun dlm planning percutian ktorg utk tahun ni....ni last minute nye planning ni....tu yg semua kelam kabut....


planning asal yg sebenar-benarnya adalah bercuti di langkawi awal bulan 9 nnt...yg ni pun satu hal...dh aku ditugaskan in charge bahagian flight,so aku la kena confirm kan ngan pihak air asia psl wheel chair mak dan ayah aku....tu pun aku tk call lg customer service air asia....dh la air asia dh pindah ke klia2 kan....tk pergi survey lg klia2 tu rupa dia mcm mn...nk bawa org tua yg kurang upaya ni kena la pantau2 dulu keadaan airport mcm mn kan....sebaik ahad ni adik aku outstation kt klate so dia boleh tolong survey kan bg pihak aku....kurang sikit keje aku....


satu lg benda yg aku ngah sibuk ni adalah psl nk beli kereta....insyallah kami dlm proses nk tukar kereta...kereta yg aku guna skrg aku jual kt adik ipar...ala jual murah2 je....pastu ada balance 6 tahun 4 bulan dia sambungkan byr....kereta apa yg aku nk beli tu tk leh nk habaq kan lg la....dh dpt kereta nnt baru la canang2 kan....ala kereta murah2 je....asalkan selesa utk kami 4 beranak nnt terutama bila nk balik kmpg nnt...anak dh 2 kena guna kereta besar sikit la....brg2 anak je nnt dh penuh 1/2 kereta....husband ckp mcm interest bank nk naik...tu yg kena submit loan cepat2 ni...harap2 kami dpt rate seperti yg kami wat kira2 ngan agent sebelum ni.....


so mcm mn aku boleh jd lupa kalo byk benda nk kena pulun settle kan semua bulan ni....tu blum lg memenuhi udangan jemputan open house tiap2 hujung minggu...tu pun umah mak sedara bapak sedara yg mn dekat2 kami pulun gi beraya time mlm....sebaik org kl jenis beraya tk kira waktu....mlm pun jd...kdg tu dh abis sebulan syawal pun ada lg yg dok wat open house...biasa la kl...bab puasa kan sebulan....bab raya kan sampai 2 bulan....


eh ok la terpjg lak berjela...niat nk update secepat yg mungkin....kejar masa sementara nk tunggu kol 6 abis opis hour....ari ni kena balik awal....mlm nnt lps maghrib nk gi opis husband lak ada jamuan raya...kan aku dh kata kl ni raya tk kira waktu....mlm2 pun jadi....


ok la bg mengakhiri entry hari ni meh aku tepek sekeping gmbr aariz yg dh digabung2 kan....nak tepek byk2 tkde masa aku nk transfer gmbr dr phone....ni pun cilok gmbr dr fb je....


Muhammad Aariz Bin Ab Aziz....Yang Terpuji dan Yang Dihormati....sekejap je 2 tahun anak ummi dan babah ni membesar...tk lama lg nk jd abg...ciri-ciri seorang abg tu dh ada sikit2....aariz nmpk matang....maybe sbb tubuh badan dia yg besar kot....yup aariz wlp baru 2 tahun,tp sapa tgk dekat2 mesti org ckp dia tu umur dh 2 tahun lebih...badan dia tinggi besar ikut ayah cu dia....semoga aariz terus membesar dgn sihat,sempurna,cergas,mempunyai akal yg bijak pandai,hormat dan patuh dgn org tua serta dh besar nnt jd anak yg soleh dan berpegang teguh dgn ajaran agama islam yg sebenar....amin....

p/s: kandungan aku dh cecah 5 bulan....serius satu apa pun tk beli lg ni...aariz dulu 5 bulan dh beli sikit2....aku plan lepas balik dr langkawi baru nk start membeli...tu pun time tu dh 6 bulan dh...ikutkan 6 bulan dh sesuai utk wat 4D....tempat nk wat 4D pun tk cari lg...semua nk wat lps balik langkawi....nmpk nye aku akan busy sampai la aku nk beranak nnt ni....kenapa la tahun ni rasa mcm kelam kabut sgt....pregnant kali ni pun rasa cepat sgt dh 5 bulan....tup tup kan dh 7 bulan....tup tup kan dh bulan 12...sampai masa nk bersalin lak nnt...nnt mula la rasa mcm mimpi anak dh 2....hehehe.....

0 comments:

Post a Comment