Tuesday, January 17, 2017 - 1 comments

birtHdAy Nur MeDInA ~ 2 yEaR ~ biRtHdaY pArTy

Assalammualaikum

sebelum cite menjadi basi,meh nk cite psl birthday party utk medina ari sabtu yg lepas..utk birthday medina 2 year ni pun terpaksa postpone buat bulan 1 juga..nak wat mcm mn bulan 12 bulan duit kuar bak air..bulan 1 bulan dpt bonus..nak tak nak medina kena pasrah dpt birthday party yg dh basi..tp mknn dan kek semua idak la basi..hehe..

mula2 plan nk wat birthday party ni 7hb januari..tp disebabkan kekelam kabutan anak baru masuk tadika mak yg over,dah sampai ari jumaat baru perasan kek,kuih,dessert semua tk tempah lg..last2 kata sebulan suara diambik,kita buat pada 14hb januari sekali dgn celebrate birthday ayah long dia..tahun lepas kena kongsi party..tahun ni pun kena kongsi party...nak wat mcm mn..sapa suruh lahir selang sebulan...hehehe...

majlis kali ni buat malam sbb time tu je adik beradik aku free...biasa la masing2 busy mengalahkan menteri..busy meniaga..busy belajar..busy wat uber..eh terlebih sudah...hehe...

macam biasa kalo kek2 yg edible image ni,mmg aku akan tempah ngan k.zu...tahun lepas medina pasrah je ummi dia order kek mcm mn pun..tahun ni dh pandai request ko..dia sendiri ckp dgn slanga pelat nye tu, nak kek didi,nak kek kitty..dia ingat mak dia gabenor bank negara..minta sampai 2 biji kek..sudah biar ummi ko decide je..hasil nye ambik la kek kitty bertemakan warna pink gigirl gitu...

kek ni besar..saiz 2 kilo aku rasa..kali ni aku order kek rainbow..ada la sedikit salah faham masa nak order kek ni..tp aku malas nk cite..yg penting aku tetap puas hati dgn hasil kerja k.zu yg tk pernah mengecewakan..kek k.zu pun semuanya sedap2...

ada 2 kek ari tu..ye la sambut 2 birthday kan..tp kek ayah long yg kecik tu..aku suruh adik aku beli gak 1 lg kek utk abg aku..ye la tk kan nk share kek kot..kalo kek biasa2 tkpe gak..ni kek hello kitty..tk kan la ayah long nk potong kek hello kitty gak...hehehe...

menu utama aku masak sendiri..aku masak nasi berlauk gulai ayam klate,ikan masin,acar kobis dan sambal belacan..ada gak aku masak bihun singgapore kononnya utk kanak2..tp mak ayah budak pun melantak sama..sebaik buat lebih dan sebaik cukup...hehe..

utk kuih dan dessert aku tempah je..kuih koci ni aku tempah kt Ana Aneka Talam..aku belik2 kad bisness dia,tkde pulak fb,ig atau blog dia..so aku bg no phone je la..kot2 ada yg area balakong dan kwsn sewaktu dgn nye nk tempah..018-2415689..aku recommend sgt kuih koci ni..actually most of kuih talam dia sedap..seri muka,kole kacang semua sedap..bulan puasa tahun lps husband dok beli kuih ngan akak ni je..sbb puas hati bila mkn...

kuih nona manis ni pun dari org yg sama..pun sedap kuih nona manis dia ni..aku order kuih koci 20,nona manis 20..aku dpt rasa koci 1,nona manis 1..nk repeate mkn lg dh abis..sob sob sob...

yg ni murtabak craker..murtabak yg diperbuat drp biskut craker..serius sedap..aku order dgn wife opismate aku..masa 1st time opismate aku bawa gi opis terus aku jatuh cinta dgn murtabak craker ni..murtabak craker ni pun laku keras ari tu...sapa2 area bangi dan seangkatan dgn nye boleh la gi intai ig beliau..@dapurmummyzerry

and last sekali order cream puff kt ex schoolmate aku...aku order cream puff ni 1 box je yg ada 25 biji..aku dpt mkn 1 je..nk repeate lg dh abis...huhu sedih sgt..sedap la tu kan..kalo tk tkde la cepat abis..so sapa2 area putrajaya nk try cream puff ni, gi terjah ig:@juliana_jue_juju...

tu je menu aku mlm tu..ye la majlis kecik2 je..jemputan pun tk ramai..tp apa2 pun alhamdulillah semua mknn abis..sedap la tu agak nye...hehe...

tk ambik gmbr byk pun..biasa la tuan umah mesti la busy melayan tetamu..ni pun sebaik sempat ambik gmbr family..tu pun seksa nk mengikat anak2 utk bergambar..nk main je keje dorang...




birthday girl tersipu malu sebenarnya tu..sbb tu gmbr semua muka masam..medina kalo ramai2 org mmg mcm tu..muka tarak senyum...






ni je la gmbr yg ada..apa2 pun alhamdulillah majlis berjalan lancar wlp 2,3 hari sebelum majlis kami diduga dgn masalah kesihatan..satu umah sakit..aku tu masa ari kejadian baru je baik demam..sebaik lps majlis tk demam balik sbb kepenatan..batuk je tk hilang lg ni..suara pun dh rock...

diharap anak ummi nur medina happy dgn majlis yg ummi dan babah prepare utk medina ni..ada rezeki pjg umur dan diizinkan Allah kita jumpa di majlis hari jadi medina yg k3 pulak..target ummi sampai 3 tahun je setiap anak nk wat party ni..masuk 4 tahun dan ke atas kita sambut kita2 je..tk pun sambut kt sekolah je..senang keje ummi beli kek je..hehe..

ok la perut dh lapar..nk lunch..

sekian..bye..










1 comments:

Puan Eka January 26, 2017 at 5:30 PM

terus follow ig mutrabak cracker tu. Sedap pulak ghopenyerr

Post a Comment