Thursday, November 5, 2009 - 0 comments

mY WeeDiNg DaY........ePiSoD 2:16/10/2009

ok seperti yg dijanjikan aku akan update kan episod 2 tentang perjalanan majlis perkahwinanku....16/10/2009 ari jumaat.....pg tu dlm kol 11 pg dh start pasang pelamin....mula2 aku cuak gak la sbb janji pelamin akan dipasang pada kol 10 tp sampai kol 10.30 still tk sampai2 lg....aku ingat episod smlm akan berulang kembali....alhamdulliah cuma terlewat sejam je...aku ingat proses memasang pelamin ni memakan masa sekejap je rupa2 nye terpaksa bersambung selepas solat jumaat.....akhirnye kol 4 ptg pelamin telah siap dipasang....dan hasilnye memang aku puas hati....


ni la pelamin di majls perkahwinanku...sangat simple dan cantik...seperti apa yg telah dirancangkan....

selain kerja-kerja memasang pelamin dijalankan pada ari jumaat tu,kaum perempuan terdiri drp jiran2 dan sedara mara sibuk didewan tanak pulut kuning utk majlis khatam al-quran pada keesokkan ari nye...ari jumaat tu aku byk relax je kt umah....tk tertekan sgt la mcm ari khamis.....mungkin ini la hikmah nye tekanan yg ditanggung pada ari khamis,ari jumaat dpt relax sgt...

menjelang ptg dlm kol 5 mcm tu,prsn aku dh mula tk tentu arah....bila my hubby call bgtau yg rombongan dia telah bertolak dr sg buloh,lg la jantung aku berjalan laju sgt...berdebar memikirkan majlis akad nikah yg akn berlangsung slps solat isyak....time ni aku tk selera nk mkn,duduk tk kena,berdiri tk kena,serba serbi yg aku buat time tu semua tk kena....sekejap2 tgk jam...time tu terasa mcm jam tu berputar dgn cepat je....

kol 6.45 aku bersiap2 mandi dan ambik wuduk utk solat maghrib...mak andam akan dtg sejurus solat maghrib...umah mak andam aku dekat je ngan umah aku,so tkde apa2 masalah la utk dia dtg sejurus solat maghrib....masuk je azan maghrib aku pun solat maghrib dan berdoa semoga majlis akad nikah aku berjalan lancar....

tepat kol 7.30 fotografer aku pun sampai...aku bg peluang pada fotografer utk snap gmbr hantaran yg aku dh letak dlm bilik pengantin sementara aku belum start mekap lg...sbb semasa aku mekap,aku tk nk gmbr aku disnap....cuma time aku dh siap2 pakai tudung baru aku benarkan gmbr aku diambil....kol 7.45 mak andam dh sampai dan terus start mekap muka aku...time ngah mekap ni hati aku masih berdebar lg....mcm2 aku fikir...terutama my hubby yg tk sampai2 lg....ikutkan kalo dia bertolak dr sg buloh kol 6,dlm kol 7 dia dh boleh sampai...tp kol 8 still belum sampai lg....tk senang duduk aku dibuatnye sbb risau hubby tk sampai lg...mak andam sampai bising2 suruh aku relax...sbb kalo aku tk relax muka aku akan cepat berpeluh...akhir nye dlm 8.15 my hubby and rombongan dia pun sampai...aku srh my hubby terus gi dewan utk bersiap sbb kol 8.30 kadi akan sampai...


tk sangka aku my hubby pun ada mak andam....hehehehe...actually tu adik dia...


raja sehari la katakan...kwn2 dia sanggup dtg tolong siapkan my hubby...

sementara tu lps maghrib kt bwh umah aku kt pelamin telah diadakan acara marhaban dan berzanji...



tepat kol 9 mlm acara akad nikah pun bermula....acara dimulakan dgn bacaan khutubah nikah oleh kadi then seterusnye acara lafaz akad nikah oleh pengantin lelaki yg dinikahkan oleh ayah aku sendiri...dgn hanya sekali lafaz aku sah bergelar isteri kpd Abd Aziz Bin Aminudin....aku rasa mcm tk percaya je aku dh sah menjadi isteri org....rasa mcm bermimpi...mcm2 prsn ada time ni ssh nk aku terang...apa2 pun aku bersyukur semua nye berjalan lancar...


bacaan khutubah nikah....


doa selepas selesai lafaz akad nikah...



lafaz taklik dibacakan...



penyerahan mas kawen...


membatalkan air sembahyang...rantai tgn from my hubby...



membatalkan air sembahyang...cincin suasa from me...



maka selesai lah acara akad nikah yg dinanti2kan oleh kami selama ini...


seterusnye acara berinai dimulakan dgn pengantin lelaki...time ni kami tk tukar baju...just guna baju yg sama semasa majlis akad nikah td...so dpt jimat duit dan masa utk tukar2 baju...aku memang nak majlis perkahwinan aku ni simple je...



selepas pengantin lelaki berinai diteruskan dgn pengantin perempuan pulak...huhu malunye aku berdebar pun ada...ye lah 1st time dok atas pelamin...



selesai je majlis berinai,apa lg time utk pengantin makan la...aku tk tau knp time ni aku still tkde selera nk mkn...padahal majlis akad nikah dh selesai...sepatutnya aku gembira dh sah jd isteri org...tp aku still rasa mcm tk percaya lg yg aku dh jd isteri org.....pengalaman yg memang aku tk leh lupakan...

lps mkn,atas permintaan fotografer kami berdua iaitu aku dan my hubby diminta utk bergmbar di bilik pengantin dan pelamin...ni antara gmbr sempat adik aku ambik...selebihnye kena tgu gmbr dr fotografer...




huhu tiba2 terasa kekok lak nk bergmbr berdua ngan my hubby...dh la kena paksa wat aksi romantik...serius aku tk reti...bising fotografer aku sbb aku still malu2 lg ngan my hubby...ntah la aku pun tk tau knp time tu aku rasa malu sgt ngan my hubby.....hehehehe...

apa2 pun aku tetap bersyukur majlis pada 16/10/2009 berjalan dgn lancar...wlp ada sedikit masalah teknikal berlaku semasa majlis berinai td semuanye kami ambik sbg pengajaran utk diperbaiki utk majlis pada 17/10/2009 lak nnt...so utk majlis 17/10/2009 aku akan ceritakan pada next entry nnt...

apa2 pun pada ari nikah aku tu aku sungguh berpuas hati dgn sentuhan mekap oleh mak andam aku...semua org ckp mekap dia cantik...aku pun kelihatan cantik pada ari tersebut...tq k.leha...


wajah aku dimalam akad nikah...



tamatlah sudah penantian kami selama ini...syukur alhamdulliah...

p/s:tunggu episod seterusnye iaitu majlis bersanding...











0 comments:

Post a Comment