Wednesday, November 4, 2009 - 0 comments

mY WeeDiNg DaY........ePiSoD 1:15/10/2009

huhuhu agak lama aku tk mengupdate blog aku ni sejak aku bercuti kawen selama seminggu....actually aku dh start keje ari isnin ari tu cuma aku agak malas sikit nk update blog....so ari ni memandangkan mood aku yg ok utk mengupdate blog,so aku akan cite kan perjalanan majlis perkahwinan aku yg berlangsung dgn lancar nye pada 16 & 17 oktober 2009....

ok aku start ngan cite keje2 yg dijalankan sehari sblm majlis perkahwinan aku...actually malas nk cite sebenar nye apa yg berlaku sehari sblm majlis aku tu,tp memandangkan byk sungguh peristiwa yg tk dijangka berlaku maka haruslah aku cite semoga menjadi pengajaran kpd sesiapa yg bakal mendirikan rumahtangga nnt...

actually start ari rabu mlm dh ada jiran2 yg dtg menolong....ada yg tolong masukkan telur pindang dlm bunga telur,dan ada yg tolong siapkan hantaran...alhamdulliah aku mulanye agak takut sbb hantaran still tk siap lg wlp dh ari rabu akhirnye siap jugak ari rabu tu...separuh drp hantaran jiran2 tolong buat dan separuh drp hantaran aku ngan adik aku buat sendiri....dan hasilnye sungguh memuaskan hati aku...aku suka sgt ngan hantaran aku....wlp buat last minute tp hasilnye menepati apa yg aku hajatkan....simple but nice...tu yg aku inginkan....

jom lihat sebahagian hantaran aku yg telah siap pada ari rabu....



buah-buahan....hasil gubahan dr jiran...simple sgt...suka sgt....



dodol...dodol tempah kt kwn mak aku...bakul tu beli dh siap...aku just gubah sikit2 je bakul...still nmpk simple...i like....



bekas cincin...bekas ni beli dh siap dgn gubahan sekali...mula2 tk suka,tp lama2 tgk jatuh cinta lak....



sport shoe...org tny knp bg sport shoe..jwpn aku senang je...sbb tu adalah permintaan sendiri dr my hubby and my hubby memang kaki futsal...so better aku bg benda yg dia akan pki selalu....gubahan yg simple drp jiran dan jugak aku....suka sgt sbb simple....



sejadah...gubahan oleh jiran dan aku sendiri....mula2 aku agak tk suka ngan gubahan ni sbb nmpk mcm biasa org buat...but bila aku tambahkan dgn butterfly dan bunga tu,aku jd suka sgt.....



coklat...sumbangan hantaran drp jiran...suka sgt sbb menepati tema warna dan konsep hantaran aku....simple but nice....



perfume...gubahan drp adik aku....adik aku yg 1st time menjinakkan diri ngan gubahan hantaran ni,tp hasil kerja dia sungguh memuaskan hati aku...



towel and hankerchief....gubahan drp jiran...tersgt la suka ngan gubahan hantaran ni.....



wallet and belt....gubahan drp aku sendiri....hmmm tk tau la cantik ke tidak...tp bg aku,aku suka sgt sbb cantik dan nmpk simple...


kain pelekat,songkok dan tasbih....hasil gubahan jiran...simple tp tetap cantik.....



sirih junjung...beli ngan siap gubahan...bukan menggunkan daun sirih yg asli...gubahan yg sgt cantik...aku just tambah kapur,gambir dan pinang dlm bentuk bunga...mcm tk pro je hasil keje aku...tp tetap memuaskan hati aku...



jam...hasil gubahan jiran...aku sgt suka sbb nmpk simple...

dan cuma tkde dlm ni ialah cup cakes...dugaan menjelang perkahwinan aku,cup cakes yg sepatutnye aku akan dpt pada ari khamis mlm akhirnye aku hny dpt pd ari jumaat pg...cuak nye prsn aku time tu tuhan je yg tau...ye lah semua hantaran perlu ada pada majlis akad nikah iaitu ari jumaat mlm tetapi ari khamis still hantaran ada yg missing lg....tk tau nk salahkan sapa....apa yg mampu aku buat time tu cuma bawa bersabar...alhamdulliah cup cakes nye menepati apa yg aku nk...sgt cantik...sayangnye aku tk sempat nk snap gmbr...

ok tutup cite psl hantaran...skrg aku nk cite apa terjadi pd ari khamis sehari menjelang perkahwinan aku....pg2 khamis tu dh start aktiviti merebus telur...aktiviti ni dijalankan di dewan...sori tkde gmbr yg dpt ditunjuk sbb aku tidak dibenarkan kuar rumah pd ari tersebut....so masa aku byk diabiskan di rumah je....

tp aku dirumah bukan bermaksud aku dok bergoyang kaki tau....sbb time tu ada gak jiran2 yg dtg utk menolong tok cu aku masukkan telur masin kt dlm bunga telur...



suasana di rumah....time ni sofa semua telah dibawa turun ke dewan...rumah harus dikosongkan utk memudahkan majlis akad nikah dijalankan...

ok tu apa yg berlaku pada ari kahmis pg....masuk je tgh ari khamis tu,aku dh start tension...ok citenye bermula mcm ni.....mengikut apa yg telah dibincangkan bersama pihak katering dan kanopi,kanopi semua akan dipasang pada ari khamis pada kol 1 or 2 ptg....oleh sbb ari hujan,pihak kanopi sampai lewat...drp kol 1 aku tunggu akhirnye kol 4.30 ptg baru sampai...time ni hati aku sungguh membara...pihak kanopi dtg lmbt 1 hal,mslh kereta2 yg ada kt parking lot umah aku tu 1 hal....kebanyakan kereta tu semua owner kereta tersebut semuanye tkde sbb keje....

sian gile ngan along aku....dlm keadaan ari hujan dia berlari ke sana ke mari mencari tempat yg sesuai utk memasang kanopi....ikutkan hati aku nk je aku join sekali along aku....tp mak ayah aku awal2 lg dh melarang aku wat kerja berat...so aku mampu tgk je la dr atas....huhu sedih nye...apa2 pun alhamdulliah akhirnye kata sepakat telah diambik,kanopi akhirnye telah dipasang pada tempat yg diluar apa yg aku rancangkan sblm ni...sedih sgt....tkpe la asalkan kanopi dpt dipasang...kerja2 memasang kanopi jugak mengambil masa agak lama iaitu drp kol 4.30 sampai kol 9.00 mlm...huhuhu besar sungguh dugaan aku...

ok tutup cite psl kanopi....skrg aku nk cite psl set bilik tidur aku...mengikut perbincangan ngan pihak CAVENZI,set bilik tidur aku akan dihantar pada ari rabu mlm....tetapi seminggu sblm ari penghantaran dibuat,pihak CAVENZI call bgtau penghantaran terpaksa di postpone pada ari khamis ptg sbb ari rabu kilang off sbb ari isnin dan selasa ada event...memang s@%#$% la aku ckp pihak CAVENZI ni...ok aku boleh bersabar lg....tp tahap kesabaran aku memang sampai tahap kemuncak nye bila ari khamis kol 4 ptg seperti yg dijanjikan,set bilik tidur aku tk sampai2 lg....kwn mak aku yg sukarela nk tolong buat bilik pengantin aku pun dh lama menunggu...bila aku call CAVENZI,jwpn yg aku dpt...."maaf cik driver kami tidak dpt dihubungi"...WHATTTTTTTTTTTTT

time ni memang aku maki hamun gile la pihak CAVENZI atas service yg dorang berikan...akhirnye set bilik tidur aku sampai kol 8.00 mlm...bayangkan dr kol 4 seperti yg dijanjikan,kol 8 mlm baru set bilik tidur aku itu dihantar....alasan yg diberi oleh driver ialah hanya ada 1 lori yg beroperasi utk menghantar barang kpd 4/6 buah rumah...memang tk sistematik betul service CAVENZI ni...nk kata kos penghantaran free tk gak sbb utk penghantaran je aku kena byr 150 tau...tp service yg aku dpt sgt2 la hampeh...serius aku ckp aku memang serik gile nk beli brg ngan CAVENZI lg lps ni...

disebabkan set bilik tidur sampai lmbt,kwn mak aku yg nk tolong buatkan bilik pengantin tu pun dh balik...jd terpaksa la aku sorang yg pandai2 sendiri hiaskan bilik tersebut...tetapi feedback yg aku dpt semua mengatakan bilik pengantin aku sgt cantik...simple sgt2 tp cantik...sejuk sikit hati aku yg panas ni....

disebabkan set bilik tidur yg dtg lmbt jugak la aku bergaduh ngan ayah aku....aku tk tau knp ayah aku sehari sblm aku nikah,ayah aku sengaja nk cari gaduh ngan aku....aku pun tk tau knp...yg pasti aku tension sgt2 ngan keadaan mcm ni....semua org nasihatkan aku supaya bersabar,mungkin ayah aku ngah tertekan fikirkan ari nikah dimana ayah aku sendiri yg akan menikahkan aku..atau pun ayah sedih sbb akan berpisah ngan aku....ntah la....

disebabkan set bilik tidur yg dtg lmbt jugak la aku pki inai pun jd lmbt....kol 12 mlm baru aku pki inai....huhuhu seksa sungguh bila pakai inai ni...aku memang tk dpt tidur la sbb rimas tgn kaki semua berbalut...kol 6 pg je aku dh cuci inai aku tu...hasilnye inai aku tk sampai sbln aku kawen dh hilang....huhu....

wlp byk sungguh dugaan yg terpaksa aku tanggung,tp suasana majlis perkahwinan aku tetap meriah...wlp aku catering tk masak sendiri,tp aktiviti gotong royong antara jiran2 sgt memeriahkan lg majlis aku....

alhamdulliah pada ari jumaat semuanye berjalan lancar....aku pun dh tk tension sgt...nnt aku akan sambung cite aku utk episod k2 iaitu ari akad nikah yg sungguh syahdu.....ok cukup setakat ini dulu...tunggu sambungan episod k2 nnt...

p/s:kena kumpul mood utk wat sambungan episod 2....







0 comments:

Post a Comment