Friday, November 6, 2009 - 0 comments

mY WeeDiNg DaY........ePiSoD 3:17/10/2009

ok aku nk sambung cite psl wedding aku....sambung cite utk majlis 17/10/2009....majlis dimulakan seawal 10 pg iaitu majlis khatam al-quran...alhamdulliah majlis khatam ni telah dilakukan sendiri oleh aku dan anak jiran aku....sblm kawen aku tk fikir sgt psl khatam ni....ye la aku takut kalo beria sgt wat preparation last minute aku sendiri tk dpt nk khatam....ni pun nyaris2 aku tk dpt khatam gak sbb betul2 seminggu sblm aku kawen aku diserang 'bendera merah'....frust sgt time tu...tp kuasa Allah sapa yg boleh menolak....dgn izinNya aku dpt gak khatam...

kalo ikut pd perancangan,mak long yg akan mengetuai majlis khatam ni,tetapi oleh krn tok cu ada,so dia la yg mengetuai majlis khatam ni disamping kumpulan marhaban pangsapuri cheras 4e....majlis khatam ni telah diadakan di atas pelamin....huhu berdebar gak rupanya nk khatam ni...tp alhamdulliah semuanye berjalan lancar...wlp aku tk byk practice tetapi alhamdulliah bacaan aku semuanye lancar.....


ni la gmbr khatam yg aku ada...sori tk berapa jelas...nnt dh dpt gmbr dr fotografer aku akan tnjk yg jelas nnt...



kumpulan marhaban pangsapuri cheras 4e...

lps je abis khatam,aku bergegas mekap utk bersanding....ikut perancangan acara bersanding akan bermula kol 1 tetapi aku telah awalkan kpd kol 12.30...alhamdulliah semuanye berjalan seperti yg dirancangkan....acara bersanding dimulakan dgn pengantin lelaki berarak ke pelamin dgn diiringi paluan kompang selain disekat dgn tol girl2 yg mengutip tol...time ni memang happening gila sbb acara membalas pantun dan usik mengusik antara wakil pengantin perempuan dan wakil pengantin lelaki...ok la aku malas nak tulis pjg2...jom layan gmbr....



pengantin lelaki berarak ke pelamin



pengantin perempuan menunggu ketibaan pengantin lelaki di pelamin...



pengapit pengantin lelaki bersiap sedia utk membayar tol....



antara gmbr semasa acara berbalas pantun dan tol....



akhirnye kami disatukan diatas pelamin....



antara gmbr yg sempat dirakam bersama kwn2...


acara diteruskan dgn tepung tawar oleh keluarga...diikuti makan beradap,potong kek dan baling duit syiling dan gula-gula....tp sayangnye tkde gmbr yg ada dlm simpanan aku...so semua gmbr akan diupload kemudian selepas aku dh dpt gmbr dr fotografer...alhamdulliah majlis bersanding aku berakhir awal seperti dirancangkan...so memandangkan acara bersanding selesai awal dan hari pun nk hujan,aku dan fotografer decide utk terus ke sesi outdoor fotografi...aku sengaja pilih taman tasik permaisuri kerana tmpt tersebut merupakan salah satu tmpt bersejarah antara aku dan hubby...

tetapi sayangnye sesi outdoor fotografi terpaksa dipendekkan kerana my hubby dok bising sakit perut...sampai2 je dirumah kami terus naik ke rumah...so minta maaf sgt2 kepada sesiapa yg masih menunggu kami dibawah...semua tny mana pengantin...rupa2 nye pengantin dh lesap naik ke rumah....sungguh tk beradab pengantin ni....hehehehehe....

mlm tu lps isyak atas permintaan dr keluarga dan prsn yg tidak sabar dr aku,acara buka hadiah diadakan secara santai gitu....hehehehe....


antara gmbr semasa acara membuka hadiah....excited je muka kedua2 pengantin...biasa la bab2 hadiah ni memang kami terlebih excited...hehehehe...

ok la setakat ini je yg aku dpt cerita tentang majlis bersanding...tetapi cerita psl wedding aku ni ada sambung lg...so tgu episod seterusnye la...see ya....

p/s:mybe ada 2 episod lg kot...hmm tgk la mcm mn....tgk pd mood...hehehehe...

0 comments:

Post a Comment