Monday, October 18, 2010 - 0 comments

oUr 1st aNNiVerSarY

salam semua.....lama ye kita tk bersua si alam blog ni.....biasa la puan blog sibuk je memanjang....baru2 ni sibuk wat preparation utk majlis kesyukuran sempena pindah umah dan 1st anniversary kami suami isteri.....sekejap je kan sedar tk sedar dh setahun dh kami menjadi suami isteri.....tk terasa mcm dh setahun je sbb kami always rasa mcm pengantin baru je......hehehehe.....



ok serius mmg tk rasa setahun tu lama bg kami menjadi suami isteri ni.....rasa mcm sekejap je....rasa mcm baru je menjadi suami isteri ni.....apa2 pun sepanjang setahun menjadi suami isteri ni byk benda yg berlaku sekeliling kami mengajar kami utk menjadi lebih matang dlm alam berumahtangga ni......dugaan yg melanda bukan sikit2 dugaan,hanya kekuatan iman menjadi benteng utk kami terus mempertahankan umahtangga kami ini.......betul org tua2 cakap mendirikan rumahtangga ni bukan lah satu perkara yg mudah......tk cukup ilmu dan iman didada silap2 boleh musnah istana cinta yg dibina.....bukan niat dihati utk menakut2kan sesiapa yg membaca entry ni utk mendirikan umahtangga cuma pesanan saya bg yg dh mengambil keputusan utk berkahwin seseorang tu perlulah kuat dr segi mental,fizikal dan emosi....




apa2 pun aku bersyukur sgt2 sepanjang setahun kami menjadi suami isteri ni setiap dugaan yg melanda umahtangga kami dpt diselesaikan dgn sebaik2 nye......aku juga bersyukur wlp kami masih lg b2 tp hidup kami sentiasa dilimpahi dgn rahmat dr Yang Maha Esa.......aku juga bersyukur dikurniakan dgn seorang suami yg cukup penyayang,penyabar,bertimbang rasa,bertolak ansur,bertanggungjawab......aku juga bersyukur dikurniakan keluarga mertua yg cukup baik dan sporting......




maka sempena genap setahun usia berkhawinan kami pada 16/10/2010 baru2 ni,kami suami isteri telah mengadakan majlis kesyukuran sempena ulangtahun perkahwinan kami yg pertama ini.....actually plan asal nk celebrate berdua je....tp kebetulan hajat kami nk buat open house+house warming ni asyik tertangguh je.....alang2 dh dekat dgn tarikh anniversary ni keluarga suggestkan agar kami adakan majlis tersebut pada hari ulangtahun perkahwinan kami.....semoga kehadiran tetamu dgn diiringi doa restu tetamu yg hadir memberkati lagi rumahtangga kami ini.....so kpd kwn2 yg ada terbaca blog aku ni yg tk dpt hadir gmbr2 di bawah ni khas utk tatapan anda semua.....kpd sesiapa yg aku terlupa nk jemput,aku menghulur 10 jari memohon ampun diatas kealpaan aku ini......ok jom jgn buang masa kita layan gmbr2 dibawah ni......





kek anniversary....thank to my hubby for the cake..........






acara memotong kek....teringat masa potong kek kawen setahun yg lepas....



adik lelaki aku yg ngah busy study utk final year exam pun masih sempat hadir di majlis kesyukuran aku ni......thank bro.....






adik perempuan aku yg menjadi org penting bertungkus lumus memasak juadah pada hari tersebut......thank sis......


abg aku yg penat membantu mengangkut brg2 keperluan utk majlis kami ni......thank bro....




2 tukang masak yg diimport khas dr cheras.....my mom and my sis......




antara sedara mara yg hadir.........





antara jiran2 yg hadir...........






antara kwn2 aku yg hadir........





antara kwn2 hubby yg hadir........




tuan dan puan rumah.........




tukang masak,dh penat2 masak time utk dia makan lak.....





kami ni lak terpaksa curi2 mkn didapur sbb kt luar dh penuh dgn tetamu......teringat masa acara mkn beradab masa kawen dulu......





"org dapur"





aku yg tersandar kepenatan.....




kami berdua yg kepenatan.....al maklum lah pengalaman pertama membuat kenduri begini.....




ok itu sahaja gmbr2 yg sempat dirakamkan oleh adik2 ku......kpd semua yg hadir terima kasih kami ucapkan.....segala kekurangan semasa majlis tersebut kami berdua seikhlas hati memohon ampun dan maaf......next time kalo kami wat lg majlis2 mcm ni jgn serik utk dtg ye......



utk keluarga yg byk membantu menjayakan majlis ni ucapan terima kasih yg tk terhingga kami ucapan.......next time kalo boleh tolong la lg ye......hehehehe.....



and for my hubby thank kerana setuju wat majlis mcm ni dan thank kerana mengembirakan hati isteri mu ini pada hari anniversary kita ni.......



ok lah dh penat membebel ni.....minta izin undur diri dulu ye......nnt kalo aku tk sibuk aku story2 lg ye....babai semua.....wasalam......




p/s:hari ni hari lemau aku.....penat kenduri tk hilang lg.......huhuhu.....

0 comments:

Post a Comment