Friday, September 9, 2016 - 0 comments

aariz mAsUk perTaNdINgan meWarNa

assalammualaikum..

esok aku start cuti seminggu..cuti raya haji bersambung dgn cuti hari malaysia..ptg ni balik kelantan..harap2 jln tk jem la..bertembung pulak dgn cuti sekolah..musim hujan lak skrg ni..kalo jem ni mau 3 jam nk lepas sampai tol gombak ni..sapa2 yg balik kmpg tu hati2 la di jalan raya ye..


memandangkan aku akan bercuti seminggu minggu depan,blog ni pun nmpk nye bercuti juga la..utk tidak membuatkan cite psl aariz masuk pertandingan mewarna ni nmpk basi,ari ni aku curi2 gak la masa utk update blog..wlp ada beberapa keje lg ni nk bg settle sebelum cuti seminggu minggu depan..tkpe kita taip laju2..kasi settle cite psl aariz masuk pertandingan mewarna ni..pastu boleh sambung wat keje..


minggu lps ari ahad 4 september, taman rumah aku ada wat sambutan hari merdeka dan sekali dgn kempen penyusuan susu ibu..mula2 ari jumaat lps ambik aariz dr taska,bila pengasuh taska tny aariz nk masuk tk pertandingan mewarna..aku ingatkan pertandingan mewarna anjuran taska aariz..tk sangka lak aariz ni mewakili taska dia..pertandingan ni terbuka utk budak2 umur 4,5 dan 6 tahun...ada mcm2 acara lg seperti pertandingan menghias basikal dgn jalur gemilang,kempen derma darah,pemeriksaan kesihatan,ceramah tentang penyusuan susu ibu dan kayuhan basikal sambil mengibarkan jalur gemilang round satu taman..nnt aariz dh besar sikit aku nk suruh dia masuk yg kayuhan basikal ni..


ari sabtu mlm sehari sebelum hari kejadian tu,kemain excited la aku ajak aariz gi beli pencil warna baru,gi beli jalur gemilang,gi beli buku mewarna baru kononnya nk dia practice la dulu warna kt umah..malam tu pun semangat ktorg suruh anak2 tido awal..kononnya nk bangun awal esok nye..majlis tu start kol 7.30..tp sekali pg tu aku dan husband dh siap, boleh pulak aariz bangun2 tido nangis2 tk nk gi..apa lg keluar api la telinga aku..ummi ko ni dh beria beli pencil warna baru ko sedap2 ckp tk nk masuk..sebaik husband aku berjaya pujuk akhir nye nk gak aariz gi..kalo ikut aku yg pujuk mmg membebel je la aku bg...


ni gmbr malam sebelum kejadian..masa ni semangat ha pakai jalur gemilang,prepare beg masukkan pencil color dlm beg..baju apa nk pakai esok pun aku dh prepare awal2..punya la excited ummi dia bila tau anak nk masuk pertandingan mewarna ni..senang2 je ko dh spoil kan mood ummi ko ni...api bukan setakat kuar dr telinga dh ni,sampai ke mulut hidung semua kuar ha...

 



ni time dh sampai taska..aku ingatkan aku yg lmbt..rupanya ramai lg yg lmbt..kata start kol 7.30..last2 kol 9 baru start..aku dh risau takut mood aariz lari balik..sebaik bila dia dh jumpa kwn2 dia mood dia ok sikit...adik pun sibuk nk jalur gemilang gak..terpaksa beli 2...

bg aariz breakfast dulu..aariz sejak2 dh kurang minum susu ni,pg2 bangun tido mmg akan cari makanan..sebaik ada org jual2 gak..nk harap aku wat breakfast mmg tk sempat la..dh kata 7.30 start..kol berapa lak aku nk bangun prepare breakfast..kalo ari keje reti la mata ni bangun awal..kalo cuti2 ni liat sikit nk bangun awal..hehe..






antara gmbr yg sempat ambik...

aariz dan kwn2 yg mewakili taska...



bila tgk gmbr ni, alahai dh besar dh anak aku...dh masuk pertandingan dh...adik pun sibuk gak tu..tunggu besar nnt ye dik..adik pulak masuk pertandingan mewarna ni...



selain taska aariz, ada gak tadika2 lain yg ambik bahagian..ramai ha..so aku tk la letak harapan sgt utk aariz menang..just nk dedahkan dia utk masuk pertandingan...bg dia berani sikit utk masuk apa2 pertandingan..ni permulaan bg dia..

mula2 aku,husband dan medina duduk kt dlm taska..sekali kena halau..parent kena dok luar..aku dh risau dh takut aariz nangis..sbb aku dh janji nnt time dia mewarna aku dok temankan dia..sekali tk sangka kena halau dok luar...

sekali mmg betul..aariz tk nangis,tp dia boleh bantai dok termenung..mata dok liar je cari ummi dan babah...org lain dh lama siap mewarna..dia jadi org terakhir siap..ni pun husband menyelinap gak masuk dok sebelah dia..baru dia nk mewarna..tp sayang la masa dh nk abis...alahai aariz..tk leh ummi babah hilang depan mata..mula la tk senang duduk kan..mcm mn la nk sekolah tahun depan ni..nk sesuaikan diri ngan taska ni pun sampai sebulan dua la nk hilangkan dia menangis pg2 tu..sampai terpaksa ikhtiar minta air penawar la dr ustaz...


inilah hasil kerja aariz..ok la kan..no bad gak..utk budak 4 tahun yg baru pertama kali masuk pertandingan, boleh dikira hebat gak la kan...

pertandingan mewarna tu selesai dlm kol 10 lebih..pastu kena dtg balik kol 12 mcm tu utk tau sapa menang..tp aku dh dpt agak dh aariz tk kan menang nye..sbb ramai kan masuk bahagian..tu pun ada hati aariz ajak gi kol 12 tu...mmg tk la ummi ko nk gi..dgn panas2 tu..baik gi mkn kenny rogers free hasil rembatan dr app fave..berfaedah gak...hehe...


gitu la cite serba sedikit anak pertama kali masuk pertandingan mewarna...pertama kali anak masuk pertandingan kan mesti ummi dia ni terlebih over..besar dh kan anak aku..harap2 lepas ni lg semangat la aariz nk masuk pertandingan..kalo dia ikut babah dia mmg jenis berani sikit la...tp kalo ikut ummi dia ni mmg ke laut la jawab nye...

ok la aku akhiri blog ari ni dgn ucapan selamat hari raya semua..hati2 di jalan raya dan mkn daging tu jgn terover dos lak...mkn mkn juga,kesihatan kena jaga ye...

ok bye...






0 comments:

Post a Comment