Tuesday, September 6, 2016 - 0 comments

birtHdAy Muhammad Aariz ~ 4 yEaR

Assalammualaikum...

sunyi sepi balik blog aku ni..nk wat mcm mn cik puan punya blog ni tk berapa sihat..pastu berlaku musibah dlm family aku dimana husband terlibat dlm kemalangan..alhamdulillah sebaik tkde apa2 yg serius..ditambah pulak dengan keje yg semakin bertambah..terpaksa la tolak ke tepi blog ni..bahan nk diceritakan tu byk je cuma masa nk menaip dan mengarang tu je byk halangan nye...

ari ni aku cuba curi2 masa utk update sikit cite2 yg tertunggak ni..antaranya berkenaan dgn birthday anak bujang aku yg k4 tahun 28 ogos yg lepas..kebetulan 28 ogos tu jatuh ari ahad, elok benar la buat sambutan sikit utk birthday muhammad aariz..plan asal masuk umur dia 4 tahun nk celebrate kt sekolah je..tp memandangkan aariz tk start sekolah lg tahun ni, and nk celebrate kt taska pun ada syarat2 pulak, bincang dgn adik beradik aku ktorg sambut kecil-kecilan dekat umah parent aku je..sambut dgn family aku je...

budak handsome boy ni dh 4 tahun dh tahun ni..makin handsome,makin bijak dan makin matang dh anak ummi dan babah ni..cuma kena belajar tolak ansur lg dgn adik tu..kt umah tu sehari kalo tk dengar dua beradik tu gaduh tk sah..tp gaduh2 pun aariz sayang adik dia..aariz skrg pun makin matang ktorg tgk..dh rajin kemas mainan sendiri bila disuruh, pampers dh tk pakai lgsg, susu pun minum guna cawan,dh kurang susu dah byk makan skrg ni..


cuma part tido sendiri tu je fail lg..wlp aariz tido kt bilik dia sendiri,tp masih nk ummi or babah teman kan..mlm2 bila sedar tgk ummi dan babah tkde mula la menyelinap masuk bilik ummi babah..self confident pun masih kurang..bila gi tempat yg dia tk kenal org mula2 mesti nk berkepit ngan ummi dan babah..bab pelajaran pulak,abc dan 123 tu mmg la lancar sebut tp bab kenal huruf tu masih fail lg..yg tu tkpe la sbb aku dan husband pun tk expect tinggi sgt since umur dia baru 4 tahun..masih fasa bermain lg..tp sikit2 kami cuba ajar utk aariz kenal huruf,menulis dan membaca..tp tidak sampai memaksa la...

tahun ni aariz dh tk nk kek upin ipin..aariz dh beralih arah kpd kek boboiboy..terjebak dgn boboiboy sejak tgk boboiboy the movie la ni...mcm biasa kek birthday aariz aku order dgn kak zu..


 ni antara koleksi kek2 birthday aariz dr umur dia setahun sampai 4 tahun..semua aku order dr kak zu..kek2 dr k.zu ni tk pernah mengecewakan aku..tk pernah tk cantik..tk pernah tk sedap..utk kek kali ni aku order choc cheese moise cake (ccmc)...kali k3 aku order kek ni..kek ni ada byk lapisan..lapisan bwh base biskut,atas dia krim cheese,atas dia coklat cheese dan atas sekali coklat ganache..serius sedap..rasa mcm kek ice cream..aku pernah order kek ni utk farewell opis aku..mmg semua puji kek k.zu ni sedap...

mcm aku sebut td,tahun ni birthday aariz celebrate kt umah parent aku je..sambut dgn family aku je..tahun ni tk larat nk wat mkn2 jemput jiran2,kwn2 dan keluarga..lgpun baru je wat mkn2 kt umah aku masa hari raya ari tu..so tahun ni aku beli kek,beli satay dan aku goreng makaroni bawa gi umah parent aku mkn dan sambut sama2...sapa2 dok kt area btho try beli satay "nana satay kajang" ni..serius sedap satay dia..harga satay 80sen tp saiz besar..puas hati la...makaroni goreng tu pun family aku ckp sedap gak..hehe...

saje beli topi,topeng dan belon no tu utk happy kan aariz..wlp celebrate kecil-kecilan tetap nk wat sesuatu yg bermakna utk aariz..

family kecik kami..skrg ni apa2 benda kena beli 2..wlp bukan birthday adik..tetap gak kena beli belon 2,topi 2,topeng 2..kalo tk kan nnt gaduh berebut...tp adik medina takut nk pakai topeng mata tu..hehe..


 amboi kemain lg adik dan mak aku ni..berangan nk pakai topi gak ke..ye la zaman kita dulu mana ada benda2 ni semua...

 akhir kata,selamat ulangtahun kelahiran yg ke 4 muhammad aariz bin ab aziz..semoga anak ummi dan babah ni menjadi anak yg soleh,anak yg bijak pandai,sentiasa dimurahkan rezeki,sentiasa disihatkan tubuh badan..dan ummi babah doakan semoga aariz dipermudahkan kehidupan didunia mahupun diakhirat...jadi insan yg berguna kpd babah,ummi dan adik ye serta berbaktilah kpd agama,negara dan bangsa...amin...








0 comments:

Post a Comment