Wednesday, December 9, 2009 - 0 comments

aDiK aKu aCcIdEnT.....

smlm tanggal 8/12/2009 lebih kurang kol 11 pagi aku dikejutkan ngan panggilan telefon drp adik aku yg bongsu tu tetapi bkn dia yg ckp,yg ckp ngan aku dlm telefon tu org kt tmpt keje dia...

actually adik aku ni baru 20 tahun and baru tahun 2 wat diploma kejuruteraan awam di politeknik teluk kemang....utk sem 4 ni dia kena wat praktikal....so dia skrg ngah wat praktikal selama lebih kurang 5 bln di rawang....dia kena dok kt site....so faham2 je la site utk pekerja sivil engineering ni....confirm la site di tapak pembinaan...tp adik aku byk kena keje kt dlm opis je...tp biasa la org lelaki mana leh tahan dok opis 1 hari...sbb tu smlm dlm kol 10 time break dia kononnye nk dok lepak2 ngan guard kt luar....ntah mcm mn nasib tk menyebelahi dia smlm dia leh tk nmpk 1 longkang yg dlm dan dipenuhi ngan besi2...apa lg salah langkah terjatuh la adik aku ni...

kecederaan yg dialami teruk gak la sbb tu adik aku dgn cepat nye dibawa ke klinik....mula2 opis dia bawa gi klinik kesihatan di rawang...pastu pegawai2 kesihatan kt sana srh transfer adik aku ke hospital selayang sbb dorang ingat kecederaan adik aku teruk sgt...so adik aku dibawa ngan ambulan ke hospital selayang...sampai2 di hospital selayang doktor check tempat terkoyak tu doktor ckp tk serius sgt....just perlu jahit je....tp tk teruk2 pun 29 gak la jahitan tu....ok la aku malas nk cite lebih,jom layan gmbr...



longkang tempat adik aku jatuh............




sampai2 di klinik kesihatan,pegawai kesihatan di sana hanya balut je luka tersebut sementara nk tunggu ambulan sampai bawa adik aku ke hospital selayang.....




adik aku akan di bawa naik ambulan utk dibawa ke hospital selayang.....




sampai2 sahaja di hospital selayang....adik aku diminta duduk di atas kerusi roda....



time ni doktor ngah check tempat yg terkoyak tu....




ni la rupanya kulit lutut adik aku yg terkoyak...




ni gmbr setelah lutut adik aku dijahit...




dan ini lah dia adik aku....hmmm dia dlm sakit2 tu sempat lg tersenyum...


so skrg keadaan adik aku dh stabil....doktor bg dia mc 3 ari...tp kwn2 aku kata kdg2 mmg la doktor ckp 3 ari je jahitan tu akan ok tp luka kt dlm tu la ambik masa utk sembuh...so aku pun dh belikan adik aku pati ikan haruan utk dia makan....so skrg dia berehat di rumah la....hope dia cepat sembuh...

sejak adik aku wat praktikal ni,mcm2 kejadian berlaku kt dia...bln lps dia baru je accident kereta semasa on the way balik ke kl dr ipoh ambik tender utk opis dia....sebaik masa accident tu dia tkde cedera teruk sgt just lebam2 je...ni la gmbr kereta yg adik aku accident tu...





huhu hope lps ni tkde apa2 benda buruk berlaku lg la kt dia...risau sebenarnye sbb dia tu muda lg....kalo jadi apa2 gelap la masa depan dia...huhu minta dijauhkan la....ok la itu je utk entry kali ni....next entry ingat nk cite aktiviti aku selepas berkawen ni...byk cite sbnr nye...tp tk tau bila nk cite....sbb skrg ni kdg2 ada byk keje gak kena wat kt opis ni...tkpe la ada masa nnt aku share la cite tu...ok daaaaaaaaa....

p/s:gmbr tersebut adalah ihsan dr kwn adik aku yg dtg melawat dia smlm....sbb dia lah yg menemani adik aku spjg ari smlm....

























0 comments:

Post a Comment