Tuesday, December 1, 2009 - 0 comments

nO mOrE sTreSs.....

huhu agak lama gak aku tk update blog aku ni...nak kata busy keje tk gak cuma aku tkde mood je nk update blog...mybe penat kot sbb baru2 nak menyesuaikan diri dgn alam rumahtangga....penat wat keje umah...tu yg bila kt opis tkde mood nk wat keje apa2 pun...but alhamdulliah slps sbln bergelar isteri org ni aku dh boleh menyesuaikan diri dgn keadaan alam rumahtangga ni...mula2 dulu je penat wat keje umah tp skrg dh berjaya mengatasi masalah tersebut....alhamdulliah...

ok la berbalik kpd tajuk entry aku diatas...cite nye ada kaitan ngan last entry aku yg aku ada cite psl aku yg tk berapa sihat sblm ni...ok now aku nk cite secara detail berkaitan hal ni....

aku mula tk sihat lps selesai majlis di kelantan...time tu aku masih di kelantan lg...aku mengalami sakit perut dan muntah2 serta loya2 tekak....aku ingat aku sakit perut biasa kalo aku termakan benda yg berangin...aku ni alah sikit ngan air teh dan pulut serta makanan yg berangin yg boleh wat aku sakit perut....so aku ingat maybe sbb aku minum air teh byk sgt...tp sakit perut dan muntah2 ni berlarutan sampai aku balik kl....huhu time ni husband aku ingat aku pregnant sbb aku muntah2...time tu aku dpt lihat betapa excited nye muka my hubby....dia siap beli pregnancy test utk aku....huhu result dia memang dukacita la....tp time tu aku tk frust sgt sbb baru 2 minggu kawen kan...

lps sakit perut aku dh ok sikit,aku diserang sakit pinggang lak...aku sakit pinggang sbb aku angkat barang berat masa kemas2 umah....sampai tk leh tido mlm la time sakit pinggang ni...selain sakit pinggang aku still muntah2 lg...dh ok sakit pinggang aku diserang sakit kerap kencing dan sakit semasa kencing....time ni mmg period aku dh lewat seminggu....tp chck guna pregnancy test still negatif lg...pastu aku diserang demam,batuk dan selsema pulak....time ni aku memang dh tk larat sgt,aku ajak my hubby gi klinik...kt klinik doktor ambik sample air kencing utk chck pregnant dulu...result still negatif...doktor ckp air kencing aku dijangkiti kuman atau pun dipanggil Honeymoon Cystitis ...muntah2 yg aku alami tu mungkin disebabkan perubahan hormon atau salah satu effect drp sakit yg aku alami ni...aku diminta dtg semula ke klinik dlm tempoh seminggu sekiranya aku tk period lg utk doktor wat pemeriksaan selanjutnya....

huhu time ni mmg aku risau gila la...aku tkt aku ada penyakit yg berbahaya je...ye la period dh lewat 3 minggu....bila chck pregnant result asyik negatif je...tp dlm masa yg sama aku mengalami sindrom pra haid yg aku tk pasti samada betul itu sindrom pra haid atau tanda-tanda awal kehamilan...antara tanda2 yg aku alami seperti muntah2,letih dan penat,payudara terasa membengkak,mengidam,perubahan emosi (kdg2 sensitif,kdg2 cepat marah)...tu yg membuat aku tertanya2 apakah yg sedang aku alami...adakah aku pregnant?adakah period aku mmg lewat?atau ada penyakit lain yg aku alami....apa yg mampu aku lakukan hanya berdoa semoga aku dijauhkan drp penyakit berbahaya...alhamdulliah tanggal 26/11/2009 aku akhirnya period...tp aku still kena berhati2 kalo aku period disertai dgn sakit sengugut yg teruk aku kena gi klinik la chck sbb takut ada penyakit lain atau keguguran...alhamdulliah dlm tempoh aku period ni semuanya berjalan lancar...tkde sakit2 yg teruk aku alami...

so itu menandakan aku tidak pregnant lagi....serius aku ckp aku agak frust bila aku tk pregnant lg...mybe org akan kata normal la tu sbb baru kawen lg...tp aku still frust jugak sbb nye aku hampir2 gembira bila period aku lewat 3 minggu dan disertai dgn tanda2 yg hampir sama ngan tanda-tanda awal kehamilan...aku and husband mmg excited nk tunggu sampai cukup sebulan aku lewat period pastu nk gi klinik wat scan tp berita mengecewakan bila aku period...mmg frust sgt....mood aku down sgt....kdg2 menangis...sebaik my hubby byk beri semangat...kwn2 dan family pun byk beri semangat....alhamdulliah skrg mood aku dh kembali ok...aku dh tk nk stress2 lg dh...org kata kalo stress2 lg susah nk lekat...so aku tk nk stress2...dan aku akan pastikan akau kena terus berusaha dan berdoa semoga aku dan husband dikurniakan zuriat...hope ada la rezeki kami nnt...amin.....


p/s:org kata 3 bln sblm pregnant elok makan asid folic ngan susu anmum....hmm nk gi beli la asid folic ngan susu anmum...

0 comments:

Post a Comment