Friday, February 12, 2010 - 0 comments

MeNgHaRaPkAN ReZeKi YaNg CuKuP BeRmAkNa...........

Pejam celik pejam celik 16/2 ni genap la 4 bln aku berkahwin....mcm tk caya je dh 4 bln aku bergelar isteri org.....alhamdulliah selama 4 bln bergelar isteri org ni dh byk ilmu rumahtangga aku pelajari....aku juga bersyukur kasih sayang kami suami isteri semakin bertambah......tk dinafikan ada kala nye kami bergaduh.....adat la tu rumahtangga tk selalu nye indah kena ada masam manis nye gak....itu la yg membuatkan hubungan kami semakin rapat.....itu juga la yg membuatkan kami semakin mengenali pasangan kami dgn semakin dekat...Insyallah dlm masa 3 or 4 bln lg kami akan berpindah ke rumah kami sendiri.....Tk sabar rasa nye nk dok umah sendiri.....nk hias rumah sendiri,beli perabot,pasang langsir,renovate pasang itu ini.....tk kesah dh nk wat apa2 pun sbb dh jd umah sendiri....

Namun dlm keseronokan dan kebahagian yg aku dan suami miliki masih ada lg hajat kami yg tidak kesampaian.....kami berdua berharap sgt dpt dikurniakan dgn cahayamata sbg penyeri rumahtangga kami....tp apa kan daya itu semua bukan kuasa kami berdua....dh menjadi ketentuan sampai skrg kami masih belum mendapat berita baik itu....tp kami tidak akan mudah putus asa.....hanya doa dan iktiar yg dpt kami lakukan.....selebihnye kami berserah kpd ketentuan ilahi.....bukan takde org yg tanya psl hal ni.....malah setiap kali jumpa kwn2,saudara mara pasti itu lah soalan pertama yg akan ditanya.....apa yg mampu kami jwp “belum ada rezeki”......kdg2 dpn org aku boleh senyum dan cool bila org tny psl anak....tp dlm hati hanya Allah saje yg tau betapa sedih nye aku setiap kali soalan tu org ajukan kpd aku.....hati ni juga semakin tersentuh setiap kali tgk gmbr baby dlm internet,majalah,tv,shopping complex....bila tgk org lain bahagia menjadi ibu dan ayah,semakin kuat naluri utk menjadi seorg ibu dlm hati aku ni.....kdg2 aku tertekan.....kdg2 rasa mcm nk menyalahkan takdir atas nasib aku ni.....namun sbg seorg yg masih berpegang kpd ajaran islam aku tetap percaya pd qada dan qadar Allah....mungkin ada hikmah yg tersembunyi disebalik apa yg berlaku....aku berpegang kpd kata-kata 'Allah tidak akan menguji hamba Nye dgn bebanan yg berat sekiranya Allah tahu hamba Nye tidak mampu menanggungnye'....

Dlm situasi ni aku cukup berterima kasih ngan hubby.....hubby la yg byk bg support kt aku....hubby la menjadi kekuatan bg aku.....setiap kali aku hampir hilang kewarasan memikirkan pasal anak ni,hubby la menjadi penasihat aku....hubby selalu nasihat kt aku, “kita baru 4 bln kawen tkde anak,cuba bayangkan org yg dh kawen bertahun2 yg tkde anak”, “mungkin kita susah skrg,tp ada kebahagian lg besar menanti kita suatu hari nnt”, “Allah dh menetapkan perjalanan hidup kita ni dr sejak kita lahir lg,Allah tau apa yg DIA buat,apa yg terbaik utk kita,yg penting sesuatu telah ditetapkan itu tidak akan menyusahkan kita,malah kdg2 ia mengajar kita menjadi seseorg kuat semangat”.....
aku tk tau kalo hubby tk sekuat itu apa la yg akan jd pada aku....namun aku tau jauh disudut hati hubby juga sedih bila memikirkan rezeki kami utk memiliki anak masih belum kesampaian lg.....

Sempena genap 4 bln usia perkahwinan kami ini,aku dh nekad aku tk nk bersedih dan tertekan sgt psl ni....apa yg penting aku kena terus berdoa dan berusaha utk memiliki satu2 nye harta yg cukup bermakna ini.....aku dh tanamkan dlm diri aku tk leh berputus asa.....kena usaha selagi termampu.....aku yakin dan pasti suatu hari nnt doa kami utk memiliki cahayamata akan termakbul.....Insyallah.....

Kpd sesiapa yg menjadi pembaca setia blog aku ni,doa2kan la semoga doa kami suami isteri utk mendapat rezeki yg cukup bermakna itu termakbul.....terima kasih kerana sudi membaca entry luahan prsn aku kali ni.....at least dgn meluahkan apa yg terbuku dlm hati ini sedikit sebanyak dpt mengurangkan bebanan yg aku tanggung ini....Insyallah.....

salam........




best nye kalo dpt baby comel mcm ni......bilakah masa itu akan tiba?????




p/s:Insyallah 17/2 ni aku ngan hubby akan gi honeymoon di pulau pangkor......hope rezeki kami menjadi disana....amin......

0 comments:

Post a Comment