Friday, February 5, 2010 - 0 comments

aKtIvItI cUtI hArI WiLaYaH......

hallo.....how are you.....ceh tiba2 je dh terikut2 cara abg kasim a.k.a idlan raja lawak4 bercakap....hehehehe.....knp tiba2 aku ckp psl raja lawak4 lak....apa kaitan lak ngan tajuk kt atas tu.....ok2 sebenar nye tkde kaitan apa2 pun....saje2 aku je nk mulakan entry kali ni ngan ayat mcm tu....

ok kita berbalik kpd tajuk kt atas tu.....huhu actually aku nk post kan entry ni ari selasa ari tu lg tp disebabkan aku yg tk berapa nk sihat dan ditambah pulak mood yg tk berapa nk ada utk bercite dlm blog ni so terpaksa la entry ni dilewatkan....tp ari ni alhamdulliah aku dh semakin sihat dan bersemangat utk bercite,so akan aku cite kan apa yg berlaku semasa cuti ari wilayah selama 3 ari pd minggu lps....


sabtu 30/1/2010.....

ari sabtu tu parent aku ada wat kenduri doa selamat secara kecil-kecilan di rumah.....tk jemput ramai org pun.....just jemput jiran2 terdekat dan org surau je....kenduri doa selamat ni sempena kami sekeluarga bersyukur krn adik aku yg bongsu telah sihat drp accident yg prnh aku cite dlm entry yg ni

kenduri tersebut telah diadakan dirumah aku je dlm kol 12 tgh dan selesai semua dlm kol 4......we all catering je.....sori la tkde gmbr utk kenduri ni sbb tukang ambik gmbr semua sibuk melayan tetamu.....aku lg la sibuk dok kt dapur je dok bungkus2 utk bg jiran2 bawa balik lauk2 sorang sedikit....mak aku mmg kalo wat apa2 kenduri mmg suka bg jiran2 bw balik lauk2....


abis kenduri dlm kol 4 tu aku and hubby pun balik umah utk merehatkan diri sbb mlm we all ada program lain lak......mlm tu abg aku ajak kuar gi dinner kt restoran Hailam Kopitiam kt bndr sri permaisuri.....mcm biasa kalo dh abg aku yg ajak confirm la dia yg belanja......hehehehehe.....ok utk dinner kt hailam kopitiam ni aku ada ambik gmbr.....jom kita layan gmbr.....










gambaran restoran ni....





menu





ni la gmbr2 kami semua sblm mkn....ayah aku tkde masa ni sbb kwn2 ayah bawa ayah gi berurut kt kuala lipis....tu yg muka ibu aku mcm tkde mood je....suami kesayangan tkde.....tkpe ibu anak2 kesayangan ibu ni ada utk menghiburkan hati ibu....




antara menu yg we all order.....


lps je mkn tu,family aku terus balik umah....aku ngan hubby aku lak tk terus balik umah....mula2 we all gi umah adik hubby aku antar brg utk adik ipar aku bawa balik kmpg....dr umah adik ipar tu we all terus merempit ke uptown danau kota....utk pengetahuan u all semua ni ada la pertama kali dlm seumur hidup aku gi uptown...sampaikan hubby aku ckp aku ni nama je org kl tp uptown ke downtown ke semua tu aku tk prnh gi wlp downtown tu la plg dekat ngan umahh aku.....ye la aku ni kan dulu sblm kawen kan mana leh kuar mlm2 ngan lelaki ke kwn2 pompuan ke....plg lewat pun kena sampai umah kol 11....tu yg tk prnh gi tmpt2 mcm tu....so dh kawen ni ambik la kesempatan gi ngan hubby....nk balik lewat pun dh tkde sapa nk marah....


isy membebel pjg lak aku psl aku tk prnh gi uptown/downtown tu semua....ok berbalik cite aktiviti suami isteri ni....we all sampai kt uptown danau kota tu tepat2 kol 12 mlm....hubby ckp makin malam makin ramai....mmg betul pun mula2 aku sampai kol 12 tu tk ar ramai sgt tp bila jam dh menunjukan kol 1 makin lama makin sesak ngan org....aku dh tk tahan sgt org ramai mcm tu aku terus ajak hubby balik....tp we all tk terus balik umah, we all gi melepak kt dataran lak.....


lepak nye lepak tiba2 dtg org dbkl halau kami balik sbb kt dataran mlm tu rupanye ditutup utk org ramai lepak2 sbb ada peralatan2 utk sambutan hari wilayah nnt.....takut brg2 tu kena curik la konon....so we all pun terpaksa la balik....nama je dh kol 1.30 pg tp keadaan di kl tk mcm kol 1 pg nmpk mcm kol 1 tgh je....masih byk kenderaan....hubby kata biasa la mlm minggu awal bulan lak tu.....masing2 semua nye tk betah dok kt umah mcm la we all berdua ni.....hehehehe....


ahad 31/1/2010.....


tamat ari pertama cuti kami....masuk hari k2...ari k2 ni we all tk gi mana2 pun just gi pasar chow kit beli ikan sayur tu semua....tp aku ngan rajin nye telah memasak pengat pisang utk hubby yg teringin sgt nk mkn pengat pisang....alhamdulliah wlp 1st time wat pengat ni tp tetap menjadi....cuma tk sempat nk snap gmbr pengat dh kena ngap....hehehehe...ptg tu lak aku ajak hubby gi mines gi cari seluar slack utk aku pakai di tempat keje.....huhu sejak kawen ni semua seluar slack aku dh tk muat ok....semua dh ketat....terpaksa la beli yg baru....sebaik jumpa yg berkenan....faham2 je la aku ni kan cerewet sikit.....hehehehehe.....


isnin 1/2/2010.....


hari k3 cuti kami,hubby ajak gi umah cousin dia kt subang bistari shah alam....cousin dia baru je bersalin anak yg k2....tp dh bersalin lebih drp sbln dh cuma skrg je kami baru berkesempatan utk melawat sbb cousin dia baru je balik dr kmpg berpantang....anak k2 dia ni baby boy lg....sori tkde gmbr yg smpt di snap sbb syok sgt berborak....


ptg tu lak hubby bosan2 ajak kuar gi jln2 kt padang....kami pilih padang lake view kt bandar tun hussein onn...tiba2 hubby tgk ramai org ngah main layang2....hubby yg dr dulu mmg teringin nk main layang2 tgk lak ada port yg sesuai dan ada lak org yg menjual layang2 so apa lg hubby pun ajak beli layang2 dan main layang....so tgk la gmbr gelagat suami isteri yg dh mcm bdk2 dok bermain layang2....




layang2 terbang tinggi....





aksi2 hubby bermain layang2....




aku pun tk nk ketinggalan menunjuk bakat bermain layang2.....




time ni layang2 dh nk landing sbb cuaca dh gelap tanda ari nk hujan...




ok kami dh nk balik sbb ari dh hujan....minggu ni sambung main lg....ingat nk gi main kt taman layang2 kt selayang lak....hope tk hujan la....ari tu main layang2 sampai kena hujan sampai aku demam2 selama 3 ari.....


ok itu je la cite aktiviti kami berdua cuti ari wilayah ari tu....see u all next entry nnt....babai....


p/s:esok wat pertama kali selepas 3 bln lebih berkawen aku akan tinggalkan suami sorang2 kt umah sbb aku nk kuar hangout ngan kwn2 aku....."bertuah nye bini "(tiru ayat hubby)














0 comments:

Post a Comment