Wednesday, September 8, 2010 - 0 comments

rAmAdhAn sAmpAi kE pEngHujUngnYA..........

salam semua....mcm mn puasa anda2 semua.....bg yg pompuan tu confirm dh ada yg 'cuti' kan.....begitu jugak la ngan aku.......thn ni tk kesempaian nk berpuasa penuh....awal2 lg dh 'bercuti' selama 8 ari......hmmm tkpe la insyallah raya nnt kalo kesempatan akan ku qada+puasa 6 sekali......



sedar tk sedar ari ni dh 29 ramadhan kan.....dh nk sampai ke penghujungnya dh ramadhan kali ni....insyallah esok atau lusa kita sama2 akan meraikan hari kemenangan bg umat islam iaitu hari raya......mcm mn persiapan raya u all.....kami suami isteri alhamdulillah semuanya dh lgkp tgl esok nk kemas umah je sbb esok aku baru start cuti.....



thn ni 1st time aku sambut raya bersama suami tercinta......prsn tu sukar utk digambarkan mcm mn.....excited tu mmg la excited sbb 1st time nk beraya ngan suami.....nk sediakan bj suami di pg ari raya.....nk salam tgn suami di pg raya.....nk gi sembahyang raya bersama2 suami dan jln2 umah sedara mara bersama suami.....dan lebih seronok ialah bila raya thn ni semakin besar keluarga aku......keluarga besar mean aku ada keluarga baru iaitu keluarga suami.....kalo dulu beraya tk perlu fikir nk bahagi2 tempat utk beraya tp thn ni tidak lg sbb kena plan dan organize btl2 destinasi beraya termasuk jugak bajet perjalanan.....



tp itu bukan lah 1 masalah bg aku malah pengalaman ni sungguh seronok bg aku dan ini lah yg wat aku tk sabar2 nk sambut hari raya....tp dlm excited2 tu jauh disudut hati ni ada 1 prsn bimbang bila memikirkan 'soalan2 cepumas' yg bakal ditanya oleh sedara mara mahupun sahabat handai.....'soalan cepumas' tu u all faham2 la bg kami yg hampir setahun mendirikan rumahtangga ni dan masih lg berdua dan tkde tanda2 utk b3......



sbb tu lg dekat nk raya ni makin sensitif aku bila terbaca/tertengok/terdengar psl anak ni......air mata ni mudah btl utk mengalir......lg bertambah sedih bila ada kwn yg kawen awal seminggu dr aku bakal menimbang cahayamata pertama menjelang raya ni.....anugerah yg cukup bermakna bg mereka menjelang syawal nnt....agaknya kalo aku pregnant mcm dia mesti skrg aku pun dok berdebar menantikan saat kelahiran cahayamata sulung kami.....



hmmm ok lah aku rasa mcm tk sanggup lg dh nk teruskan menaip....tiba2 terasa sebak lak mcm mn sebak nye aku nk meninggalkan ramadhan thn ni yg bg aku cukup indah kenikmatannya.....bg aku puasa thn ni cukup indah utk ditinggalkan.....puasa thn depan tk tau lg apa cite nye.....tk tau lg dpt menikmati indahnya ramadhan pd thn depan sepertimana yg dirasa pd thn ni.....apa2 pun mari lah kita sama2 berdoa semoga kita dipanjangkan umur utk ketemu ramadhan thn2 selepas ni.....amin.............


sekian.....



p/s:ari ni ari terakhir aku and hubby bergotong royong memasak utk juadah berbuka puasa....ari ni gak ari terakhir kami akan berbuka puasa berdua di rumah kami........esok dh nk berbuka bersama family aku di umah family aku.....

0 comments:

Post a Comment