Monday, September 20, 2010 - 0 comments

rAYa 2010................

salam semua.....apa khabar anda2 semua setelah 2 minggu beraya ni.....mkn2 jugak kesihatan kena jaga jugak.....seperti mana terjadi kpd suami aku yg demam setelah puas beraya selama seminggu di kl dan di kelantan.....alhamdulillah kesihatan suami aku dh semakin pulih....aku lak kerana seronok sgt beraya sampai sakit2 gigi dibuatnya sbb tu tk berupdate blog ni.....ditambah lak selepas bercuti raya masuk keje balik mcm2 lak terjadi pada diri aku semasa di opis.....tp bab cite psl keje2 ini lain kali je la aku story ye......kesempatan yg ada ni aku nk cite psl raya aku thn ni.....thn pertama beraya bersama suami..... mesti pembaca2 setia blog aku ni tertunggu2 psl story ni kan.....ok malas nk intro pjg2,jom kita gi pd cite sebenar.........





sepertimana yg aku dh bgtau pd entry sblm ni,raya pertama dan kedua kami thn pertama raya sebagai suami isteri ni adalah di cheras.....so family aku telah berpakat thn ni raya tema keluarga kami adalah warna oren.....





aku dan suami sedondon berbaju raya oren......





ayah dan ibuku....





adik beradikku....




kami suami isteri bersama adik beradikku.......





aku bersama adik perempuanku......





adik perempuan & adik lelaku ku......





seperti biasa lps sembahyang raya,kami sekeluarga akan beraya ke rumah sedara mara sebelah ayah dan sebelah ibu.....raya pertama kami beraya ke Kg.Batu Muda umah pakcik sebelah ayahku,Kepong umah makcik sebelah ibuku,Batu Arang umah tok sedara sebelah ibuku dan Kg.Baru umah tok sedara sebelah ibuku.....gmbr ni semasa berada di Kg.Baru umah terakhir.....time ni dh mlm dh.....masing2 dh kepenatan....





lihatlah wajah suamiku yg kekenyangan+kepenatan bila dh sampai kt umah terakhir.....ni merupakan pengalaman pertama suami aku 1st raya berjalan sakan mcm ni........




time ni ngah memujuk suamiku utk bergmbr....suami aku ni bkn sahaja penat mkn dan berjalan,dia pun penat bergmbr sebenarnya.....





akhirnya percubaan memujuk suami aku utk bergmbr berjaya.....





ni lak gmbr kami semasa hari raya k2.....time dh nk balik kmpg suami dh kt kelantan.....biasa lah bila dh kawen ni mesti kena pandai bahagi2kan tmpt utk beraya kan....pembahagian itu mestilah adil kan....sblm gerak balik kmpg kami singgah dulu umah makcik aku sebelah ayah aku di Gombak....





1st time aku memakai baju kurung kain cotten ni.....hubby lak suka sgt nk tgk wife dia pakai baju kain cotten ni.....dh pakai rasa selesa lak.....apa lg lps ni harus rembat byk2 baju kurung mcm ni.....





adik2 aku semasa kami beraya di umah makcik aku di Gombak....





mcm biasa bila balik kmpg hubby,aktiviti utama kami adalah "MAKAN".....ni semasa raya k3 adik2 hubby wat bbq........





ni masa hari raya k4.....kebetulana aku ada ramai kwn org kelantan,so apa lg ambik kesempatan beraya di umah kwn2 aku la.....tp thn ni berkesempatan beraya di umah kwn aku nama dia Ida.......tk jauh pun dr kmpg hubby.....kt machang je.....





ha ni lak gmbr kami suami isteri selepas seminggu raya....muka masing2 yg tk sihat.....si suami demam,si isteri lak sakit gigi.....tp sempat lagi sambung raya ke umah sedara mara sebelah ibu ku di kl ni.....aku ramai sedara mara di kl ni.....tu yg setiap kali raya tk larat perut gi open house je.....open house sedara mara je tu belum lg kwn2.....hubby aku tk biasa gi open2 house ni.....tp bila dh kawen ngan aku kena biasa kan diri la kan....




ok lah itu je cite yg aku coretkan dlm blog kali ini.....inilah cite aku beraya wat pertama kali bersama suami.....seronok sgt beraya thn ni....pg2 raya dpt berjemaah solat subuh bersama suami....lps tu kucup tgn suami memohon ampun dan maaf.....lps tu bersama2 suami gi solat hari raya.....lps gi umah parent aku lps salam bermaaf-maafan kami sekeluarga gi beraya ke umah sanak saudara pulak.......raya kedua lak balik kmpg hubby merasa suasana raya di sana pulak....wlp ada perbezaan beraya di kl dan di kelantan.....tp kemeriahan hari raya tetap dirasai.....syukur sgt2 sbb diberi peluang menikmati kemeriahan berhari raya mcm ni......ok lah nk siap2 ni nk gi open house lg.....selagi tk abis raya selagi tu abis open house.....ok semua.....sekian.....wasalam....




p/s:kami suami isteri ada gak plan nk wat open house+house woving sekali.....tp tk tau la bila asyik busy je ngan jemputan open house......huhuhu.....

0 comments:

Post a Comment