Friday, July 8, 2011 - , 0 comments

our 2nd honeymoon @ langkawi day 1:

selamat pg semua.........kebetulan aku dtg awl opis ari ni meh aku story psl 2nd honeymoon aku bersama hubby last month ari tu.......tp aku malas nk cite pjg lebar........aku just cite serba sedikit latar belakang psl honeymoon we all ari tu and selebihnya u all tgk gmbr2 kt bwh ni je eh.......




actually tk plan awal pun nk ke langkawi ni......aku cuma nyatakan hasrat aku utk gi bercuti and honeymoon lg sekali kt hubby......mula2 aku cadangkan we all gi bln 10 nnt masa 2nd anniversary we nnt and destinasi pun tkde la sampai langkawi.......aku tk kesah ke mana pun asalkan dpt gi bercuti.......dpt gi dekat2 pun tkpe la.......pastu nk dijadikan cite kebetulan kwn hubby aku kawen kt alor setar kedah......mula2 hubby plan nk sewa 1 van gi ramai2 ngan member2 opis dia yg lain.......tp kalo gi ngan member2 hubby we all akan gi dlm 2 hari 1 malam je la and bermalam di alor setar.......huhuhu bosan nye aku ckp ngan hubby memikirkan bermalam di alor setar sbb dh byk kali dh ar aku gi alor setar tu........pastu ntah mcm mn tiba2 aku tercakap ngan hubby kan best dh alang2 gi kedah tu kita dpt gi langkawi......hubby yg kebetulan mmg dh lama gila mengidam nk ke langkawi terus setuju ngan cadangan aku tu......




so bermula la kerja2 mengsurvey hotel2 di sana........mula2 byk hotel yg penuh sbb memandangkan tarikh yg we all nk gi tu masih dlm cuti sekolah wlp minggu terakhir......so terpaksa la we all book pada 12/6.......kenduri kawen tu 11/6.......so plan 11/6 tu menginap kt hotel alor setar je........tp hotel kt alor star tu we all tk book awal2......we all plan lps2 dh gi kenduri kawen tu baru we all cari hotel sbb we all fikir kt alor setar mesti byk hotel yg kosong......so no need to book la........







makanya pada 11 jun 2011 bergerak la we all suami isteri ke alor setar utk menghadiri majlis perkahwinan kwn hubby......we all sampai alor setar lebih kurang kol 12 tgh.....sgt2 la sesuai time mcm tu utk ke majlis kawen.......






inilah pasangan pengantin yg dirai........kwn hubby yg lelaki tu......






kiranya majlis kawen ni kami pergi yg sebelah lelaki la......so tkde la pelamin semua.......yg ada cuma hiasan bilik tido......tema ari tu purple........






we all bersama mempelai........





dh siap bergmbr ngan pengantin semua lebih kurang kol 3 ptg we all pun memulakan operasi mencari hotel disekitar alor setar.......ingatkan senang la nk cari hotel kt area alor setar rupanya payah gak (actually we all cari bajet hotel je sbb memandangkan nk menginap utk 1 mlm je so tk nk la membazirkan duit utk sewa hotel mahal2 kan)..........dh hampir sejam dok pusing2 pekan alor setar mencari hotel yg sesuai tk jumpa2 last2 hubby suruh aku call hotel kt langkawi yg we all dh book awal2 tu tanya ada kekosongan tk utk ari tu.......alhamdulillah rezeki kami......owner hotel tu ckp ada 1 bilik kosong lg.......so aku terus la cite psl masalah kami yg susah nk cari hotel kt alor setar ni......last2 owner tu suruh je dtg langkawi and dia book kan bilik yg kosong tu utk kami.......sewa utk bilik pun dia guna harga yg standard utk ari bukan public holiday.......sgt2 la bersyukur ngan rezeki tersebut.......owner hotel pun sgt2 baik hati sbb memberi diskaun kpd kami........







ni gmbr kt jeti kuala kedah......





feri kami kol 4.30 ptg......tkde lak dlm list tu.......






see dh minggu terakhir cuti sekolah pun org still ramai lg......feri kami yg dijadualkan akan berlepas kol 4.30 terpaksa delay kpd kol 5 sbb ramai sgt org.......






tu feri yg kami naiki......tk nmpk sgt tenggelam dek kepala2 manusia......






sblm feri bergerak kita ambik gmbr dulu.......husband i ni boleh tahan gak mabuk lauk nya.......kan feri ngah bergerak2 disuruh berpossing ada yg termuntah2 kan.......





we all selamat sampai kt jeti kuah tepat kol 6.30 ptg......sampai2 kt jeti owner hotel dh sedia menunggu utk membawa kami ke hotel.......hotel kami terletak kt pantai cenang......dr kuah nk ke pantai cenang lebih kurang 20 minit ke 1/2 jam........lebih kurang kol 7 we all sampai hotel......isi registration form semua and dpt kunci terus masuk bilik and rehat2........1st day kt langkawi we all tk ke mana2 pun.......mlm tu lps isyak we all just sewa motor and gi mkn kt area2 hotel je........mlm tu we all tido awal utk segarkan badan dan topup balik stamina utk aktiviti keesokkannya........aktiviti apakah itu????????????? kena tunggu sambungan entry ni eh........





ok aku nk sambung wat keje ni.......ada masa nnt aku sambung utk cite 2nd day kami di langkawi lak eh........sekian........wasalam........




p/s:i ni mmg tk reti nk cite sikit2.......mesti pjg berjela gak ayat2 tu......ok2 next entry akan cuba minimum kan seminimum nya ayat2 aku ni...........

0 comments:

Post a Comment