Tuesday, July 19, 2011 - , 0 comments

our 2nd honeymoon @ langkawi day 3:

salam semua.....huhuhu ingat kan nk abiskan cite bersiri psl langkawi ni smlm......sekali aku mc lak smlm......mmg tk larat nk bangun smlm.....pg smlm lps balik klinik and lps mkn ubat demam ngan batuk terus tido sampai ke ptg (sebaik smlm ngah off solat).......alhamdulillah demam dh ok.....batuk pun dh kurang sikit.....ari ni selsema lak.....badan still rasa lemah lg ni tp ari ni aku dh masuk opis......doktor bg mc sehari je........so ari ni aku cuba utk abiskan cite bersiri psl langkawi ni wlp tk berapa nk larat ni......rasa mcm nk baring je......so utk day 3 and day 4 ni aku just cite ala kadar je......selebihnya u all tgk gmbr je la eh.......





ok dipendekkan cite,utk day 3 we all kt langkawi,seawal jam 10 pg lps dh dpt kereta sewa we all pun meneruskan sesi jelajahan kami di pulau langkawi ini.....1st place yg we all gi ialah Laman Padi yg terletak lebih kurang 5 minit je dr hotel we all menginap........Laman Padi ni tempat dia lebih kurang mcm muzium padi la......cite lanjut tgk gmbr kt bwh nnt ye......dr Laman Padi we all gerak ke Langkawi Geopark Info Center dimana disana terletaknya cable car langkawi.....org kata gi langkawi tk naik cable car langkawi mmg tk sah kan so we all pun tk lepaskan peluang la ke sana.......aku malas la nk cite pjg2 psl cable car langkawi ni kan.....sure ramai dh pernah pergi and dh tau pun......so aku letak gmbr je la kt bwh ni utk tatapan u all semua......and last destination we all sblm we all gi pekan kuah utk shopping coklat dan pinggan mangkuk,we all singgah sebentar di Beras Terbakar.......Beras Terbakar ni aku ingat mcm muzium gak rupanya just ada sebuah umah kampung dimana tapak umah tersebut terdapatnya beras terbakar.....ada la sejarah psl beras terbakar ni tp aku lupa la......so u all tgk je la gmbr2 kt bwh ni......







Laman Padi yang terletak di pantai cenang.......masuk free je......







gmbr2 we all semasa di Laman Padi........







on the way nk ke Langkawi Geopark Info Center tu,we all singgah di Pemandangan Indah ni......mmg nama tempat ni Pemandangan Indah......tempat ni mcm sebuah taman yg terletak di atas bukit......so dr atas bukit u all boleh nmpk pemandangan sekitar langkawi.......mcm gmbr yg aku ambik ni gmbr langkawi airport dr atas bukit......







gmbr di Pemandangan Indah........







gmbr jalan raya dr atas bukit........






Langkawi Cable Car at Langkawi Geopark Info Center..........






lihatlah gmbr muka pucat aku semasa dlm cable car......hehehe mula2 je muka pucat (ye la dh lama tk naik cable car),lama2 dh ok dh.......antara langkawi dan genting bg aku langkawi lg tinggi tp langkawi sekejap je dh sampai tp genting wlp tk tinggi tp nk sampai ke atas tu lmbt......





ni tempat persinggahan sblm sampai ke atas......sapa2 yg gayat leh la turun kt stsn ni.....sapa nk teruskan naik ke atas boleh terus ke atas......






lihat pemandangan langkawi melalui teropong........






jambatan gantung......






ngah gayat2 pun kalo disuruh bergambar mmg sempat lg aku berpossing.........






dh turun dr cable car sblm balik sempat lg aku bergmbr di sekitar langkawi geopark info center ni......pemandangan kt sini cantik rugi kalo tk ambik gmbr.......







on the way nk ke Beras Terbakar yg terletak di Padang Matsirat,we all singgah kt tempat ni.....aku tk sure nama tempat ni.......tp tk salah aku nama dia Petronas Quay Langkawi......






Beras Terbakar kt Padang Mat Sirat.....






tapak sebuah rumah dimana terdapatnya beras terbakar ni........






ni lah rupanya beras terbakar tu......







muka org penat......kt beras terbakar ni byk jual cenderahati,kain batik dan kain pelekat......aku tk beli pun kain batik.......just beli keychain2 utk cenderahati budak2 opis.......





lps dh melawat semua tempat2 yg aku ckp atas td tu,we all pun gerak ke pekan kuah utk shopping coklat dan pinggan mangkuk......sebaik dh survey sehari sebelum so tkde la sesat pun nk cari tempat2 tu......lps abis shopping we all terus gerak balik hotel.....rehat2kan badan jap kt hotel ptg tu dlm kol 5.30 we all ke pantai cenang utk mandi manda......mlm tu pulak gi mkn seafood kt satu restoren ni (tomyam ni sgt sedap).......lps mkn mlm balik hotel terus tido......day 4 nye aktiviti nnt aku sambung next entry eh.......nk gi rehat jap......tk larat rasa badan ni.......sekian wasalam.......





p/s:demam2 ni pun tekak ni asyik teringin nk minum ice blended je.......aduiiii sejak2 akhir2 ni aku dh jadi pengemar ice blended la pulak.......


0 comments:

Post a Comment