Tuesday, July 19, 2011 - , , 0 comments

our 2nd honeymoon @ langkawi day 2:

salam semua......hmmm lama btl kan gap cite antara day 1 and day 2 ni.......nk wat mcm mn ada keje urgent lak yg perlu disiapkan sblm projek manager and bos aku ada meeting kt jb esok......alhamdulillah sebaik we all semua dpt siapkan keje2 tersebut smlm.........so ari ni ngan esok insyallah rasa nye we all free sikit kot sbb semua keje telah disiapkan.......just tunggu feedback je drp client lps meeting esok.......so memandangkan aku ngah free ni aku nk ambik kesempatan cuba utk abiskan cite bersiri psl 2nd honeymoon aku kt langkawi ari tu....





utk 2nd day ni we all mulakan aktiviti we all ngan aktiviti island hoping.......island hoping mmg aktiviti famous la kt sana.......kalo gi langkawi tk wat island hoping mmg tk sah......island hoping ni we all just byr rm30 sorang and we all akan dibawa melawat pulau2 di sekitar langkawi selama 4 jam.....antaranya seperti tasik dayang bunting yg sgt famous tu,pulau beras basah and tgk burung helang.......island hoping ni aktiviti berkumpulan.......mcm we all, we all gi ikut group yg kt hotel we all menginap tu......we all just byr 30rgt pastu akan ada transport yg akan bawa we all ke pandai tengah dimana island hoping ni bermula.......







aktiviti island hoping tu start dlm kol 9.......pg tu seawal kol 7.30 kami suami isteri dh get ready utk berisland hoping........b4 berisland hoping dlm kol 8pg mcm tu we all bfast dulu kt hotel yg kami menginap tu.......bfast mmg included dlm pakej penginapan kami......so we all fikir tkde la we all perlu sibuk2 kuar gi cari bfast setiap pg.......tp alangkah sedihnya we all terutama my husband la bila melihatkan hidangan bfast yg disediakan semuanya ala2 western gitu.......mana la laki aku boleh telan bfast ngan scramble egg,sausage,cornflakes and milk tu semua.........aku boleh lg nk telan benda2 mcm tu......laki aku yg tekak melayu nk telan benda2 mcm tu jgn harap la......last2 kena cari nasi lemak gak laki aku tu pg2.......mungkin sbb ramai foreigner yg menginap di hotel ni sbb tu bfast pun dorang sediakan yg western .....tp berbaloi la ngan harga pun......mana dpt bajet hotel yg sediakan bfast sekali kan......ni kira bagus la ni hotel ni sediakan bfast sekali ngan harga yg sgt berpatutan.......gmbr kt atas tu gmbr lobi hotel tu dimana tempat utk bfast.....







ni gmbr we all laki bini ngah beristirehat slps bfast sementara nk tgu kol 9 utk memulakan aktiviti island hoping......we all ngah bersantai kt depan bilik ktorg......syok nye hotel ni sbb depan bilik disediakan kerusi santai mcm ni.......my hubby suka lepak kt kerusi ni sambil berwifi......wifi kt sini laju gak......tp sayangnya time ni laptop aku dh start rosak......mmg aku tk bawa laptop la ke langkawi ari tu......so we all just online guna phone hubby je la.....huhuhu sedih......tkpe niat dtg nk holiday kan bukan dan berinternet........hehehe......






ni la tempat permulaan dan tempat berakhirnya aktiviti island hoping ni......tgk byk kan bot2 yg telah tersedia utk digunakan utk aktiviti island hoping ni......





sementara menunggu bot yg akan membawa kami mengelilingi pulau siap disetting,aku ambik kesempatan utk berpossing la apa lg........








me and hubby.......






mereka2 dlm group kami........






dh dlm bot dh.......






budak yg baju biru tu la yg bawa bot kami ni......hubby kata budak ni bawa laju gila.....aku rasa mcm biasa je......hmmm tiba2 aku lak terlebih berani drp laki aku.......





muka org berani.......hehehehe.....






sampai dh destinasi pertama.......pulau dayang bunting......kalo korang tgk btl2 mmg nmpk mcm gmbr wanita bunting yg ngah baring........




tp we all tkde la stay kt pulau tu......we all stay kt tasik dayang bunting.......gmbr2 kt bwh ni semuanya gmbr2 semasa kami di tasik dayang bunting......












tk sanggup kt tasik dayang bunting ni ialah monyet2 kt situ.....huhuhu menjerit2 aku bila monyet2 dtg dekat ngan aku......aku tau monyet2 tu cuma nk mknn je.....aku tk bawa apa2 mknn pun......tp monyet2 tu still dok tarik2 beg.......monyet2 tu ingat dlm beg aku ada mknn......tp mmg ada pun......ada air mineral......mcm mn monyet2 ni tau eh......boleh bau ke.......




last2 tk tahan takut kena kejar ngan monyet aku suruh hubby yg pegang beg tu.......






wah excited nmpk laki aku ni......






wah tk hirau kan bini nmpk......ditinggalkan bini kt blkg......






owh tk sabar nk terjun tasik rupanya......hubby sorang je yg mandi kt tasik tu......aku dok kt tepi2 tu je.....tk berani la nk mandi.....kedalaman tasik tu dlm sgt......hubby kata tk jejak kaki.....sapa tk pandai berenang mmg kena pakai pelampung.....sbb tu aku tk mandi.....i tk pandai berenang ok........






aku dok kt tepi2 mcm ni la.....just lunjur kaki dlm air je.......






tp tk sah la kalo tkde gmbr aku kan.......hehehe.....






ni aku capture sejarah tasik dayang bunting ni utk tatapan mereka2 yg tk tau asal usul tasik dayang bunting ni.......





we all ditinggalkan di tasik dayang bunting tu selama sejam je.....then perjalanan kami mengelilingi pulau diteruskan dgn melihat burung2 helang......







tk jelas sgt gmbr burung helang ni sbb ambik guna kamera hp je........






and the last destination kami adalah ke pulau beras basah........kt sini pun kami ditinggalkan selama sejam utk bermandi manda........tp bg aku suami isteri,we all just lepak2 je.......tk mandi pun sbb aku tgk tkde tempat utk tukar pakaian pun.....







so we all just lepak2 sambik ambik gmbr......






inilah keadaan pantai utk bermandi manda......air mmg nmpk cantik utk mandi tp cuma tkde tempat nk tukar pakaian je.......kalo dpt mandi ni mmg best.......




we all kt pulau beras basah tu tk sampai sejam pun.......memandangkan cuaca dh mula mendung mcm nk hujan.......pastu group we all pun kebanyakan tk mandi........budak yg bawa bot tu pun ambik we all awal sikit and bawa we all balik semula ke pantai tengah......sampai2 kt hotel aku and hubby terus naik motor yg we all sewa mlm sblmnya tu and gi lunch kt area2 hotel je sbb memandangkan ari dh nk hujan......betul2 lps we all mkn and selamat sampai hotel hujan pun turun ngan lebatnya........lebih kurang kol 4 hujan berhenti baru we all meneruskan aktiviti seterusnya ke makam mahsuri.........





2nd aktiviti utk 2nd day ialah gi melawat makam mahsuri........makam mahsuri ni terletak di kota mahsuri......kota mahsuri ni lebih kurang mcm muzium la.....nk masuk kota mahsuri ni kena byr sorang rm3........






ni makam mahsuri........






ni lak perkampungan kedah.......ada apa kt perkampungan kedah ni,u all tgk la sendiri gmbr2 dibawah ni yg sempat aku rakam.......nk cite pun aku tk reti.......biar gmbr saje la yg bercerita.......











yang ni lak telaga mahsuri.........















dr kota mahsuri we all gi beli minyak gamat kt kedai sireh lagenda ni......org kata tempat minyak gamat yg famous kt kedai nusantara.......tp time we all nk gi dh tutup........mybe ptg tk buka kot......alang2 dh jumpa sireh lagenda ni terus beli la........sbb ada opismate kirim minyak gamat......takut tangguh2 kan lupa lak.......






lps beli minyak gamat,hubby ajak gi pekan kuah survey tempat2 jual coklat dan pinggan mangkuk yg berpatutan......org kata tempat famous jual coklat kt kedai hj ismail ni.......tp aku tk borong coklat kt kedai hj ismail ni pun.......aku beli kt kedai lain.....ntah apa ntah nama kedai tu.......lupa lak nk ambik gmbr kedai......harga kt kedai tu pun boleh tahan gak murah.......lebih kurang je harga ngan kedai hj ismail......tp utk 2nd day tu we all just survey harga je......borong coklat betul2 masa 3rd day......





sama gak ngan pinggan mangkuk......2nd day tu we all just survey cari kt mana letaknya kedai idaman suri ni......bg aku sapa yg gi langkawi tk gi idaman suri mmg rugi.......geram gila aku tgk pinggan mangkuk dia......murah2 gila........sayangnya aku tk spend pun duit yg byk utk pinggan mangkuk......so tk dpt nk borong sakan la.......huhuhu lain kali ada rezeki gi langkawi lg mmg aku nk borong sakan la kt idaman suri ni......






last aktiviti we all utk 2nd day tu ialah jln2 di pantai cenang.......time tu dh kol 7 dh nk maghrib......so tk dpt la mandi......








so utk 2nd day ni kita bergmbr je la dulu kt pantai cenang ni.....
gmbr mcm ni baru dikatakan berhoneymoon kan......hehehehe.......





mlm tu lps maghrib we all kuar jln2 ngan motor cari kedai mkn yg best......huhuhu tp tersilap pilih kedai......terpergi gerai mkn yg tk best......sebaik ada 1 mlm lg.......so lps gi mkn mlm tu we all terus balik hotel sbb motor dh nk kena pulangkan dh......so utk 3rd and 4th day we all sewa kereta lak........so tunggu entry seterusnya utk cite2 3rd day lak eh......




sekian.......wasalam......




p/s: huhuhu tekak rasa perit mcm nk demam.......adui sempat ke tk nk abiskan cite langkawi ni.....harap2 esok larat lg la nk menghabiskan entry psl langkawi ni.......huhuhu.........




0 comments:

Post a Comment