Tuesday, November 26, 2013 - 0 comments

baLiK kAmpUnG kELaNtan CUtI deePaVaLi & aWaL mUhARaM 1-4 NOV 2013

As Salam,


hari ni nk cite psl balik kmpg husband masa cuti deepavali dan awal muharam ari tu......actually tkde apa yg special pun balik kmpg kali ni......tkde event apa2 pun.....just balik melawat org tua.....lgpun cuti pjg kan ambik la kesempatan balik kmpg.....kmpg jauh ni kena tunggu cuti pjg la baru dpt balik.....tp husband aku ok je kalo balik weekend pun.....tp sejak ada anak kecik ni kena consider juga la sian lak kan balik 2@3 hari ni penat lak si kecik tu dok dlm kereta travel 7@8 jam.....actually plan nk balik kmpg ni pun dibuat last minute....ikut plan asal nk gi bercuti bersama family husband kt PD tp terpaksa cancel plan tersebut sbb ayah mertua tk larat nk travel jauh2 skrg ni sejak ada kencing manis ni.....badan2 dia asyik lemah dan cepat penat je.....bacaan kencing manis pun asyik tinggi je......mata nk drive pun dh tk berapa nk nmpk......sbb tu dia tk larat nk jalan jauh.......so drp cuti pjg membazir mcm tu je baik la balik kmpg......dpt gak melawat org tua yg tk sihat......



kami gerak balik kmpg dr kl ari jumaat 1 nov.....gerak pun dh lewat.....kol 10.30 mlm baru gerak sbb ari jumaat tu kami masih berkerja lg.....balik kerja singgah umah parent aku dulu bg dorang lepaskan rindu kt cucu dorang......biasa la sejak dh ada aariz ni bila sebelum balik kmpg atau lps je balik kmpg mesti kena gi umah parent aku.....kalo tk dorang jelous.....padahal tiap2 minggu kalo tkde apa2 program aku mmg akan bawa aariz ke rumah parent aku.....tp ni bila aku balik kmpg klate je sebelum atau selepas balik kmpg tk bawa aariz gi umah parent aku mesti parent akan kecik hati......org tua makin meningkat usia makin mencabar kita nk jaga hati dorang......



dr umah parent aku singgah lak gi bank aku nk settle kan segala hutang2 yg perlu dibayar tiap2 bulan......pastu singgah mkn mlm kt restoren upin ipin (nnt aku wat review psl restoren upin ipin)......lps mkn baru gerak menuju ke KARAK highway utk meneruskan perjalanan ke klate.....jln tak jem pun......tp sebab dh gerak lewat pastu berhenti rehat singgah sana sini sampai kmpg pun dh pg......kol 7.30 pg kami sampai umah mertua aku.......



1st day kt kmpg tkde gi mn2 pun......penat dlm perjalanan pun tk hilang lg kan plus mengantok ngan tido tk cukup.......husband lg la tk tido sgt sbb dia yg drive kan......so mmg setiap kali balik kmpg 1st day sampai tu mmg tk kemana......



2nd day kt kmpg kami ke terengganu......aku yg plan ajak husband ke terengganu.....actually ni bukan kali pertama aku ke terengganu......dh byk kali dh aku ke terengganu cuma tk semua tempat kt terengganu aku dh pergi.....biasanya kalo gi terengganu just ambik adik ipar kt UMT dan beli keropok lekur kt deretan kedai nk menghala ke UMT tu......so kali ni aku cakap ngan husband aku teringin nk ke pasar payang.....ye la org kata kalo ke terengganu kalo tk ke pasar payang rugi la sbb tu la salah satu tempat famous kt terengganu......actually byk lg tempat yg aku teringin nk gi tp sbb tk cukup masa dpt pergi pasar payang dan pantai teluk ketapang je.....kt pasar payang pun kami singgah sekejap je......tkde apa yg aku beli.....aku just beli periuk besar,baju kelawar,seluar ala ala santai ke pantai,tudung bawal,fridge magnet dan baju ala ala
santai ke pantai utk aariz.......lps dh beli brg2 tu semua singgah mkn kt foodcourt kt pasar payang tu then terus gerak balik.....kami agak kelam kabut sikit sbb kejar masa sbb nk sampai umah mertua sebelum perlawanan akhir bola antara klate vs pahang.....tu yg byk tempat tk dpt gi.....gmbr pun tkde satu gmbr yg dpt snap sbb nye on the way nk ke pasar payang aku ada singgah beli kopok lekur wat mkn dlm kereta.....sekali abis sos tumpah kt tudung dan baju aku.....sebaik sikit.....basuh2 tp still kesan tk hilang.....last2 terus hilang mood aku nk ambik gmbr kenang-kenangan kt pasar payang dan pantai teluk ketapang......



mula-mula dr pasar payang husband ajak singgah Keropok Lekor Bukit Tok Beng (BTB) ni tp punya la
ramai org dan no giliran ktorg pun masih jauh lg husband terus cakap tk payah la beli je la keropok lekur kt tempat biasa......huhu frust nye.....tkpe next time kalo gi terengganu wajib singgah gak kt BTB ni......ni sbb nk kejar masa tkpe la frust pun frust la......sebaik aku ni tk pregnant kalo tk dh kempunan anak dlm perut ni.......hihi.......



dh frust tk dpt mkn kopok lekur kt BTB kami decide gi mkn celup2 tepung kt pantai teluk ketapang.....sbb masih kenyang mkn lunch husband just beli sotong celup tepung 2 ekor besar,udang 6 ekor dan coconut shake......nk mkn kedai2 kt sana aariz tido lak......last2 kami decide tapau dan mkn kt pantai.....sebaik dlm kereta mmg sentiasa standby tikar......bentang tikar mkn la kami sambil layan angin2 pantai.......tengok jam dh kol 5.....terus gerak balik......dr terengganu nk ke kmpg mertua lebih kurang 2 1/2 @ 3 jam gak......tu pun sampai2 umah ngam2 lg 30 minit bola nk start........


3rd day kt kmpg pun kami tk ke mana-mana......plan asal nk ke rantau panjang tp terpaksa cancel sbb kami suami isteri sakit perut muntah2.......husband sakit perut sebu angin je......aku sakit perut ngan muntah2 sekali......mybe ktorg salah mkn........mmg tk larat la nk ke mana2......rehat je rumah......lgpun mlm tu dh nk gerak balik kl.......



tu la cite kami balik kmpg kali ni......byk la plan terpaksa cancel......biasa lah kita hanya merancang je......kalo Allah dah kata rancangan kita tu tk berapa elok utk kita tu mcm2 hal berlaku menyebabkan rancangan tersebut tk jadi......lgpun tkpe la kmpg mertua kan kat klate......bila2 balik kmpg ada kelapangan boleh je pergi lg tempat2 yg teringin nk gi tp tk dpt nk gi tu.....ok la aku akhiri entry ni dgn gmbr2 yg ada yg sempat aku rakam......gmbr2 kt terengganu mmg tkde ok.....

sebelum balik kmpg ni la keje aku packing baju.....selalu aku wat keje ni kena tunggu aariz tido
dulu......kalo tk jd gini lah.......melambatkan keje aku je.......




kami semasa singgah makan kt restoren upin ipin.....aariz tu gelisah tk nk dok dlm baby chair sbb teruja sgt nk tengok upin ipin......aku suruh mkn dulu baru aku leh lepaskan......tu yg muka aariz masam je.......



on the way balik klate mcm biasa mesti singgah kt r&r gua musang......kebetulan ada org jual brg2 sempena demam bola kan......aariz apa lg nmpk je ball terus dok sebut2 ball ball ball......selagi tk beli selagi tu la dok sebut ball ball ball......sebaik ball klate aariz bermurah hati la babah awak nk membeli nye......



aariz mmg taksub ngan bola tau.....tgk la nk tido pun nk berkepit ngan ball.......



ni gmbr aariz sibuk nk pakai helmet.......kt kmpg mmg byk motor.....helmet lg la byk.....kt rumah helmet aku mmg letak kt tempat tinggi.....aariz dok tengok je......kt kmpg ni helmet dorang letak merata2 tempat.....lg la sedap budak ni nk angkat.....ngeri aku tgk takut terjatuh terhempap kaki je......nnt la aariz kita suruh babah beli helmet yg kanak2 nye eh......helmet pun aariz pgl ball.....semua benda bulat aariz pgl ball.....kt kmpg byk buah kelapa,buah kelapa pun aariz pgl ball.......nnt la aku wat cite khas psl perkembangan aariz yg terbaru.....skrg gmbr dh abis mean cite pun dh abis......sekian......




p/s: masih pening tk tau nk gi bercuti ke mana bulan januari nnt........ni dh nk masuk bulan 12 ni......confirm lmbt2 book hotel harga pun dh mahal......isy nk gi bercuti ke mana ni.......

0 comments:

Post a Comment