Monday, November 25, 2013 - , , 0 comments

seBaGai muKadImAh

As Salam,

menyepi pulak blog aku yg tk seberapa ni.....mcm2 hal berlaku.......start dr 1/11/2013 kami balik
kmpg husband.....lajak cuti sampai 5hb sbb deepavali sekali dgn awal muharam.....masuk keje balik
6hb.....dh cuti lama mmg monday blues la melanda wlp bukan ari isnin......nk wat keje opis pun
malas lg la nk update blog......then 9hb adik-adik ipar lak dtg.....dorang stay umah kami dlm 3 4
hari gak......bila ada org kt umah mmg aku busy memasak je la.....pastu sesekali adik ipar dtg kl
kena la bawa dorang jln2.....kena pulak time tu husband aku diserang gastrik.....nak tak nak aku
la yg dok bawa dorang gi jln2.....aku bawa dorang gi alamanda je......tu je yg aku confident
jalan....bawa gi tempat lain kan sesat.....



teruk gak kali ni husband aku kena gastrik......sampai 3 hari gak la dia mc.....bila husband tk
sihat mmg kebanyakan keje umah aku yg handle.....mana nk masak mana nak jaga aariz yg makin
ligat.....ada adik ipar kt umah sebelum gi keje mmg aku akan masak siap2 la......wlp husband mc
kesian lak kt husband nk suruh dia masak kan......so gigih lah aku pg2 masak sebelum gi
keje......so bila dh penat2 di rumah mmg tkde mood la aku nk update blog......wat keje pun lemau
je......



pastu 16hb lak aku busy mengemas rumah sbb start balik dr kmpg umah dh mcm apa je
bersepah......ye la nk kemas mcm mn ada tetamu kt rumah kan.....tu yg 16hb tu kami laki bini
berganding bahu mengemas rumah.......siap2 kemas rumah berkejar lak ke econsave beli brg2 utk bbq
kt rumah parent aku keesokkan hari nya sempena besday my mom.....balik2 dr econsave bersilat kt
dapur prepare utk lunch dan perap2 ayam utk bbq.....sempat lg tu aku wat puding milo lapis oreo
yg tk menjadi lapisan nye......ptg lak siap2 iron baju keje stok seminggu yg biasa aku wat setiap
hari ahad tp disebabkan ari ahad akan keluar rumah dr pg sampai ke mlm sbb tu siap2 terus iron
baju ari sabtu tu......mlm pengsan keletihan terlari sana terlari sini.........



17hb pg2 dh keluar rumah.....singgah rumah parent aku antar ayam2 yg dh diperap....wish happy
birthday kt my mom then terus desuppp ke mid valley sbb husband ada tournament bowling merangkap
family day tahunan anjuran opis husband......lps bowling ada upacara penyampaian hadiah dan lunch
kt hotel cititel......then lepak2 jap kt mid sementara nk tunggu kol 4 nak ke putrajaya pulak
collect birthday cake my mom.....lepas collect cake patah balik ke cheras sbb mlm tu kami plan nk
wat bbq nk celebrate birthday my mom......lepak2 umah my mom sampailah abis af final......



esoknye 18hb aku dh start rasa sakit tekak.....sudahnya aku selsema,demam dan batuk......sebaik
tk teruk sgt....dua hari je aku tk sihat then dh recover.....tp yg teruk tk sihat husband aku
la....dia demam dr ari rabu.....ari jumaat baru recover......mc lg husband aku selama 2 hari
khamis jumaat.....selama kami demam mmg aku masak sup je la bg cepat recover.......so bila tk
sihat mmg lg malas la aku nk update blog.......



hari ni baru ok sikit.....weekend baru2 ni baru aku rasa mcm lega sikit kehidupan ktorg......kalo
tk tiap2 minggu ada je program......tiap2 minggu busy and penat je badan.....so bila weekend rasa
relax ari isnin dtg opis pun tkde la monday2 blues ni......so ada la mood ari ni nak update
blog.....byk cite nk masukkan dlm blog ni.....tp tu semua later la............untuk entry hari ni sebagai mukadimah ingat nk upload video muhammad aariz tp tk tau la apa problem ada error lak.......so layan gmbr terbaru muhammad aariz je la.......ok sekian.....



org kata bila aariz berimej botak ni muka dia dh mirip ke muka aku......ye ke?
tp yg pasti kami suami isteri mcm tk suka lak imej botak aariz ni......nmpk tk hensom.....so next time tk leh botak la aariz ni........









p/s: hari ni minggu kedua aku diet........kali ni diet aku tk mkn nasi,roti yg seangkatan dengannya,mee yg seangkatan dengannya dan pasta yg seangkatan dengannya......aku diet tk minum ais serta air sejuk dan minumam manis.......apakah hasilnya kena tunggu sebulan akan dtg la..........





0 comments:

Post a Comment