Thursday, January 23, 2014 - 0 comments

jOhOR:4/1/2014 weDdiNg mY coUsiN

Assalammualaikum.......


rasa nye masih blum terlewat nk wish selamat tahun baru 2014 walaupun tinggal lg berapa hari dh nk abis bulan 1 di tahun 2014 ni.....permulaan tahun 2014 yg tk berapa nk baik wat aku.....tkpe la dimulai dgn kesulitan harap2 pengakhirannya nnt di akhiri dgn kesenangan hendaknya.....ok2 entry ni bukan nk cite benda sedih tp nk cite benda yg happy2 yg berlaku dlm kehidupan aku spjg bulan 1 2014 ni.......kiranya spjg bulan ni tkde la pahit je ada gak yg manis nya......antara yg manis ialah awal bulan ari tu kami sekeluarga telah bercuti ke johor.....negeri asal usul bonda ku dan juga negeri dimana aku dilahirkan.....kiranya bercuti balik kampung halaman sendiri la......percutian kali ni penginapan sepenuhnya di support oleh cousin aku sbb tujuan sebenar kami ke johor juga adalah kerana majlis perkahwinan cousin aku.....so bukan aku suami dan anak aku je yg ke johor ni malah ahli keluarga aku serta sanak saudara family sebelah ibu aku juga dr kl bertandang ke johor......mcm biasa sebagai permulaan entry percutian ke johor ni aku mulakan dgn entry wedding cousin aku,kemudian kisah kami bercuti ke johor dan akhir sekali review psl hotel.....hotel bajet je pun.....tp boleh la dibuat rujukan kalo ada sapa2 mencari2 hotel bajet di jb......


majlis diadakan di dewan jubli intan jb......sebelum gerak ke dewan possing dulu kt lobi hotel......tema wedding adalah purple dan silver.....baju husband tu last minute beli.....beli kt johor gak.....tk jumpa lak color purple.....tp sebaik ada color silver.....still menepati tema walaupun kami tk sedondon sefamily......

pelamin.....pelamin dia simple je tp cantik......


sekitar di dalam dewan......

 the cake.....cake pun cantik.....serba serbi cantik la.....simple tp cantik.....


banner.....cousin aku yg lelaki......kiranya ni majlis sebelah lelaki la......

gelagat muhammad aariz sebelum majlis bermula.....time ni behave lg sbb baru bangun tido....enjin baru nk panas.....

 ha time ni enjin dh panas dh.....dh start nk melasak....yg wat ktorg terkejut aariz tk takut ngan org lgsg time wedding tu.....tgk la ni dia pergi sendiri kt kumpulan kompang tu.......

ni time kt luar dewan.....tk larat dia melasak dlm dewan tu yg bawa dia keluar dewan......kt luar lg tk terkawal......


 dalam dewan tk payah cakap la......dewan luas lg la suka dia berlari2......aku pakai kasut tinggi mmg tk la nk kejar2 dia.....sebaik ada abg dan adik aku boleh la tolong2 kejar aariz......harap husband aku sorang mmg pengsan la.......

 time ni dh tukar baju......rimas aku tgk dia berlari2 pakai baju kemeja.....nk tau apa yg di happy sgt tu.....

 ha ini lah jawapan nye.......dia seronok tgk org dok menari2 menyanyi2 atas pentas.....mmg terkejut la aku tgk dia tk takut lgsg bila cousin aku bawa dia naik atas pentas......siap tk nk turun lg......



gelagat aariz ngan anak cousin2 aku......ada geng lg la dia seronok nk dok atas pentas.....dia sorang je budak kecik lg......yg lain semua dh besar2.......tp bila dh dok sekali ni aku tgk mcm dh besar sgt je anak aku ni.......

ha yg ni kelakar.....tgk la aksi aariz time cousin aku azlee dok mengacara......beria je dengar mcm faham kan.......

 ketibaan pengantin disambut dgn paluan kompang,gendang dan silat.......

 persembahan kompang,gendang dan silat.....

 pengantin memasuki dewan.....


 persembahan lagu pengantin oleh makcik serta sepupu2 aku......

 pengantin diatas singgahsana.........

 pengantin di meja mkn......

 acara potong kek disertai nyanyian lagu ya hana na oleh makcik dan sepupu2 aku....

 acara yg tk leh miss la kan dlm majlis kawen org johor......baling duit syiling dan gula2.....aariz pun sibuk dok berebut kutip gula2 dan duit syiling.....

 persembahan lagu barakallah oleh makcik dan sepupu2 aku.......

 joget lambak oleh sedara mara aku.....

dan persembahan istimewa dr amirah af......amirah ni kawan sepupu aku tu yg dia ada tu.....alang2 dia dtg kan tu yg suruh dia nyayi satu lagu.....

 gambar kenangan bersama artis yg hadir......


 kami bersama pengantin.......

aku dan aariz bergambar bersama amira.....

itu je la cite psl wedding cousin aku di johor......cantikkan pengantin pompuan....pramugari of course la cantikkan.....mcm tk caya je cousin ni dh kawen.....cousin aku ni sebaya aku....tp sbb dia anak bongsu mmg nmpk manja sikit......umur dh nk masuk 30 tp still nmpk muda.......tu yg bila dia kata nk kawen aku mcm tk caya je.....hihi.....ok la tk tau nk cite apa lg.....nnt sambung cite psl kami jln2 di jb lak eh......

sekian.....Assalammualaikum....

p/s: husband dh belikan laptop utk aku.....husband cakap senang la lepas ni aku nk update blog kt umah....so sweet.....love u la my husband......


0 comments:

Post a Comment