Tuesday, January 28, 2014 - , 0 comments

jOhOR:rEviEw hOtEL

Assalammualaikum.....

hai hai hai saya nk sambung cite psl johor ni......tk abis2 lg cite psl johor......tp yg pasti ini adalah last entry psl johor.....mcm biasa part last mesti lah nk review psl hotel.....mcm aku dh bgtau entry sebelum ni, hotel kami semasa di johor adalah di support sepenuhnya oleh cousin aku......kami sekeluarga (aku+family aku+sedara mara sebelah mak aku) semuanye menginap di hotel yg sama cumanya check in hari yg berbeza2.......tp check out ari yg sama iaitu ari ahad......hotel diberi nama fully house hotel.....hanyalah hotel bajet yg terletak di setia tropika kempas.......bilik yg dibook adalah bermacam2 jenis.....ada yg bilik 1 katil queen.......ada yg bilik 2 katil queen.....dan ada juga yg bilik 3 katil single.......mcm aku dpt bilik yg 1 katil queen.....mcm mak,ayah serta abg dan adik aku dok sekali satu bilik dpt bilik 2 katil queen......tp minta maaf la sgt2 sbb aku tk tau rate harga setiap bilik yg dibook......tp sapa2 yg bercadang nk menginap di hotel ni, boleh la review harga bilik di website dorang.......


kt entry ni aku cuma boleh review bilik yg aku menginap je......tp minta maaf lg sekali gmbar adalah malap......mcm biasa aku hampir terlupa nk snap gmbr masa mula2 masuk bilik sbb keletihan yg amat sgt melanda diri ini disebabkan check in bilik pun dh kol 4 pg.......ni pun anak dan suami dh golek2 atas katil baru aku teringat nk capture gambar wat tatapan pembaca blog aku yg tk seberapa ini......terpaksa halau jap suami turun dr katil sementara si isteri sibuk dok capture gambar......ni pun terpaksa capture cepat2 sebelum suami mengamuk sbb org dah penat+ngantok dia lg mau capture2 gmbr......cakap byk tk guna,marilah kita kasi layan gmbr2 yg ada.............



inilah hotelnya......gmbr ni aku ambik time nk gi bfast.....

lobi hotel......


tkde lif eh.....dh la bilik aku tgkt 3.....menapak la kami naik tangga ni......


 penjalan kaki nk ke bilik.......


keadaan bilik dr sudut pintu masuk.....bilik boleh tahan besar.....muat la kami 3 beranak.....agak puas gak la aariz berlari2 dlm bilik tu.....ada ruang utk solat.....muat la utk sorang solat.....tp bilik yg mak aku yg 2 katil queen tu sempit sikit......nk solat agak payah sikit la......

keadaan bilik dr arah katil.....buka2 pintu akan jumpa toilet.....



toilet.....boleh tahan besar gak toilet dia.....tp bilik mak aku tu toilet dia kecik....aku rasa sebenar nye saiz bilik sama je utk bilik 1 katil queen ngan bilik 2 katil queen......cuma bila dh letak 2 katil queen tu yg ruang sempit sikit and tkde ruang nk solat.....saiz toilet pun dikecikkan......

dlm toilet ada disediakan ni.....tp aku tk guna pun sbb mmg gi mn2 aku bawa aku nye sendiri je.....so diberi free ni aku angkut bawa balik umah......
  tv.....tk byk cannel yg best.....byk tv cina singapore je......
tempat penyedai baju.....biasalah kan hotel bajet mn disediakan almari.......tp tu la aku rasa mcm tk sesuai je penyedai baju diletakkan kt sebelah tv tu......bawah ada meja.....so kalo korang nk hanger baju mmg tk sesuai la.....setakat nk sidai towel boleh la......
 inilah meja yg bawah penyedai baju yg aku cakapkan td tu......kt meja ni ada disediakan cawan.....tp aku tk tau apa motif disediakan cawan tp kettle dan coffe,sugar and milk semua tkde.....actually air mineral pun tk disediakan.....kalo nk ambik air ambik la kt water coller yg disediakan disetiap aras.....setiap aras ada 2 disediakan......
 tp jgn risau bilik disediakan air-con.....cuma bilik aku tkde tgkp....ada bilik yg ada tgkp....bila tkde tgkp ni bilik agak suram sikit la.....mmg sentiasa kena pasang lampu......
itu je lah gmbr yg ada yg boleh aku kongsikan.....overall ok la hotel ni.....tk leh nk demand lebih sbb bajet hotel kan.....ada katil,ada toilet dlm bilik,ada air-con,ada tv pun dh kira ok la bg aku......cuma aku tk sure ada water heater ke tk.....tk ingat la pulak......actually kt area setia tropika ni byk je hotel bajet yg ada.....restoren2 sekitar hotel ni pun byk.....nk ke bandar jb lebih kurang 20 minit.....nk masuk highway utara-selatan lebih kurang 5 minit je.....parking depan hotel je.....parking jgn risau sgt byk......selain restoren ada je kedai2 runcit yg berdekatan.....ada 7e....ada secret recipe......ada old town.....kedai mamak tk payah cakap la byk......sebelah hotel kami tu ada kedai dobi......ada klinik gak yg berdekat.....kawasan plg dekat situ ialah kempas dan skudai.......hurm apa lg eh....rasanya tu je kot info yg aku nk share kan......harap2 dpt membantu mereka2 yg mencari bajet hotel di johor......
sekian......
p/s: bulan ni gaji awal.....dh standard mcm government lak.....company c***....time raya dorang gaji masuk awal la.....cuba time raya kita ni tkde makna nye gaji nk masuk awal......mcm mn ok nye company c*** ni tetap ada pilih kasih gak.....nk wat mcm mn kan dh itu je sumber pendapatan yg ada.....




0 comments:

Post a Comment