Wednesday, March 19, 2014 - 0 comments

#5Mac2014#30#3series#alhamdulillah




alhamdulillah 5 mac yg lalu (lebih kurang 2 minggu yg lepas),genap umur aku 30 tahun....ini bermakna dh melangkah ke 3 series dh umur aku ni.....ye saya ngaku saya dh tua.....tp ramai yg tertipu ngan rupa paras saya....ramai yg tk percaya saya dh 30....ramai yg ingat saya ni sweet 20....auwwww perasan sungguh la org yg ngah dok menaip entry ni.....ayat lebih kpd nk sedapkan hati sendiri je ni....hihi....


tp apa2 pun aku sangat tk sangka birthday aku tahun ni byk sgt suprise yg berlaku.....dr tahun lps tk abis2 la dok mengadu kt husband cakap dr kecik sampai la skrg tk pernah ada org nk wat suprise kt diri ni time birthday.....rasa teringin benar nk merasa di suprise kan time birthday....tp nk suprise yg elok2 la yg happy2.....tk nk la suprise yg sedih2 ni....tp sebenarnya lebih mengharap suprise drp suami je.....tk mengharap pun suprise dr org lain termasuk la family.....tp sapa sangka bukan satu aku dpt suprise malah lebih drp itu....


gambar di atas cukup mengambarkan betapa happy nye aku celebrate birthday tahun ni....bermula dgn suprise dr family sehingga la suprise dr bos sendiri.....disebabkan birthday aku jatuh pd ari rabu yakni hari dimana semua berkerja, maka family ajak celebrate awal sikit.....kejadian berlaku pd ari ahad 2 mac 2014 bertempat di flora terrace,family kami berkumpul abg aku belanja dinner....aku mmg sedia maklum yg dinner ari tu sbb nk celebrate birthday aku.....aku juga telah dimaklumkan oleh ibu aku yg ada kek utk aku....aku juga dh dpt agak kek yg akan muncul adalah kek red velvet.....sampai2 kt flora terrace terus aku dok terjeguk2 mencari kek....tp hampa kek yg dinanti tidak muncul tiba....think positive maybe restoren ni tk membenarkan makanan luar termasuk lah kek birthday dibawa masuk.....tiba2 ambik ko suprise....tiba2 satu restoren bergema dgn lagu happy birthday sambil staff restoren keluar bawa kek....wow selama 30 tahun hidup inilah 1st time dpt suprise mcm ni.....selalu tgk dlm tv je kan....tk sangka real berlaku kt diri sendiri.....bersyukur,happy,terharu and thank to my family.....


sehari sebelum birthday dpt kejutan dr my bos lak....pg2 dh dtg meja aku inform psl that day adalah my last day for probation period.....tk senang duduk satu hari wat keje memikirkan apakah yg akan terjadi seterusnya selepas probation period ini.....dh la probation period ni di extend selama 3 bulan (atas sbb yg tk perlu di mention kan disini), after extend no more extend lg dh.....risau yg amat2 memikirkan adakah birthday aku esok happy or sad.....alhamdulillah ptg tu juga bos inform yg probation period aku end dan status pekerjaan aku skrg adalah confirm.....dan hadiah lebih besar adalah bukan setakat confirm malah dpt naik gaji lg....Ya Allah syukur sgt....tk sangka akan naik gaji....target nk abiskan probation period dan confirm.....alhamdulillah sapa sangka dpt hadiah sebegini di hari lahir sendiri.....alhamdulillah syukur sgt....syukur segala dugaan dan masalah yg berlaku selama 3 bulan sebelum ni mendapat ganjaran sebesar ini......


***kt fb bila aku tulis status "alhamdulillah....berkat kesabaran...;)" , ramai ingat aariz nk dpt adik....kehkehkeh......rezeki yg tu blum lg....step by step la kan.....insyAllah dlm proses berusaha ke arah tu pulak.....hehehe....****


bila dh dpt berita gembira sehari sebelum birthday, baru la hati rasa berbunga2 nk melangkah ke 3 series ni....wlp sedikit geram bilamana suami sendiri boleh tertido awal dan lupa nk wish jam 12 mlm, tkpe2 ku sabarkan je la hati ni......esok nye time solat subuh baru husband nk wish and tk abis2 minta maaf sbb tertido awal.....boleh pulak kan.....time bukan birthday aku tkde lak dia nk tido awal.....time birthday aku ni la pulak dia nk tido awal.....saje je la kan bikin mood aku ni lari di awal pg pd hari birthday sendiri.....otak aku ni dh siap2 set mmg tk kan ada apa2 suprise dr suami sendiri utk tahun ni seperti tahun2 sebelum ni (ye lah nk wish kol 12 mlm pun leh terbabas apatah lg nk wat suprise2 ni).....yg aku tau ari sabtu 8 mac kami ada dinner kt verandah restoren cyberview (itu pun aku yg bgtau ada offer 50% less kt gropuon) sebagai hadiah utk birthday aku tahun ni.....


pg birthday aku tu pergi la aku ke opis dgn hati yg panas membara memikirkan yg husband gagal lg tahun ni nk wat suprise utk wife ni.....sampai2 opis on pc online fb tiba2 hati yg ngah panas membara sejuk bagai dicurah dgn berketul2 ais bilamana membaca status ucapan selamat hari lahir yg begitu romantik dr suami....senyum sampai ke telinga baca status tu......terus berbunga2 hati ni.....gitu la pompuan kan....bg aku tk perlu berhabis beribu2 nk wat sorang isteri ni happy.....ucapan yg romantik mcm tu pun mampu wat aku senyum satu hari.....kaum2 suami je selalu fikir susah nk wat hati kaum2 isteri ni happy....padahal benda nya senang je.....tp tk tau la aku pompuan lain mcm hanez suraya sama ke tk taste dia mcm aku yg tk gila kan wang ringgit ni(oppssss terlebih sudah).....


eh cite tk abis lg tau.....kisah ke romantik kan dan ke suprise an (isy ada ke perkataan mcm ni) sang suami tk abis disitu ye.....tiba2 dlm jam 11 pg telefon aku berdering....ye mmg time2 begini husband akan call tny dh mkn blum,ngah wat apa and so on.....tp ari tu call tny aku dimana dan meminta tolong aku utk membuka pintu opis aku....wah berdebar2 dh hati aku ni....apa pulak yg cuba dilakukan oleh suami aku ni....buka je pintu opis husband terus pegang tgn aku wish happy birthday sambil bg coklat ferero rocher dan bunga.....terkejut nye aku sampai aku rasa darah tk mengalir kt muka ni.....husband cakap ikutkan plan asal dia,kalo ada org yg ngah buka pintu dia nk minta masuk opis nk jumpa aku....then dtg kt meja aku dan terkejutkan aku.....tp apa boleh buat plan tk menjadi sbb tunggu punya tunggu tkde lak org nk kuar or masuk dlm opis......dan terpaksa la call aku and minta aku keluar sendiri.....tkpe la abg mcm ni pun dh terkejut....kalo dpt masuk suprise dlm opis mau aku pengsan gak kt opis tu.....


ye begitu lah kesahnya birthday aku yg ke 30 pd tahun ni.....suprise demi suprise.....alhamdulillah rezeki juga dtg time birthday.....dan plg tk sangka suami yg keras dan tk romantik tiba2 jd romantik demi isteri tercinta.....auwwww tiba2 rasa mcm nk proses adik aariz cepat2......kahkahkah.....budak2 kecik sila pergi main jauh2......eh bukan2 budak2 kecik tolong skip ayat2 terakhir ni dan terus move ke gmbr di bawah ye......






gmbr sapa lg kalo bukan gmbr budak kecik sorang ni.....dlm byk2 hadiah dan suprise yg aku dpt tahun ni,tk leh lawan la dgn hadiah si kecik ni.....si kecik membesar dgn sihat syukur alhamdulillah sudah cukup wat aku happy di usia yg semakin meningkat ini.....apa2 pun terima kasih byk2 kpd suami,anak,ibu ayah,along,adik2 aku serta kwn2 yg wish samada secara real mahupun di alam maya......terima kasih diatas ucapan dan doa kalian.....semoga diusia yg semakin meningkat ini aku diberi kesihatan yg baik,sihat tubuh badan,dipjgkan umur serta dipermudahkan utk terus beribadat kpd yg maha Esa....tidak lupa juga moga sentiasa dimurahkan rezeki,dilapangkan rezeki utk terus membesarkan zuriat yg cukup terindah ini....semoga ikatan suci murni berkahwinan kami ini berkekalan sehingga ke hujung nyawa.......amin.....

p/s:sedar tk sedar lebih kurang 3 bulan je lg nk puasa kan....akak tailor dh tny dh ni tk nk antar ke baju utk raya.....mmg nk antar kak tp tema nye tk decide lg mcm mn nk beli kain and nk antar tempah....tahun ni mybe wat baju lebih sikit kot sbb kemungkinan adik ipar nk kawen raya ni....hurm nk tema apa lak ye tahun ni.....oren sudah,biru sudah,purple sudah,merah pun sudah.....warna apa lg yg belum ye.....yg pasti bukan hijau la ye....sbb husband tk suka hijau......tolong jgn politik kan pulak psl warna ni....its just a color.....

0 comments:

Post a Comment