Monday, March 10, 2014 - 0 comments

aku turut bersimpati

Assalammualaikum....


actually hari ni ingat nk update cite psl birthday aku minggu lps....ada beberapa info nk dikongsikan bersama.....tp aku rasa wat masa skrg ni keadaan tk sesuai utk aku bercite benda seronok2 ni....skrg ni satu malaysia malah satu dunia sedang berduka dgn misteri kehilangan MH307....aku juga turut berduka dan bersimpati dgn seluruh penumpang dan anak kapal serta ahli keluarga yg terlibat....berat mata aku ni melihat betapa dukacitanya mereka mengenangkan nasib anak/isteri/suami/ahli keluarga serta sahabat handai yg terlibat dlm misteri kehilangan pesawat ni, aku pasti berat lg bahu mereka yg memikul kepiluan dan kesedihan tentang misteri kehilangan ni.......

wlp tiada ahli keluarga kita yg terlibat....wlp tiada sahabat handai kita yg terlibat....sebagai insan yg prihatin, marilah sama2 kita berdoa semoga Allah memberi petunjuk misteri kehilangan pesawat ini....marilah kita sama2 berdoa semoga segala usaha mencari dan menyelamat dipermudahkan.....

kpd mereka2 yg tk sudah2 dgn spekulasi sendiri,henti-hentikanlah memberi harapan dengan cite yg tk pasti kesahihannya....hentikan update cite2 yg tk sahih....hentikan memberi harapan palsu.....jaga hati dan perasaan ahli keluarga yg terlibat....dan yg paling penting ambillah ikhtibar dgn apa yg terjadi....setiap apa yg berlaku ada sebab tertentu yg Allah nk kita fikir dan renungkan......


sekian....


Assalammualaikum....


p/s: kwn2 disamping tu jaga kesihatan juga ye....cuaca sgt panas skrg ni....skrg ni sedang hangat org dok perkatakan psl 'heat strok'....bykkan minum air....kurangkan aktiviti luar....badan ngah panas kalo boleh jgn terus mandi....sejukkan dulu badan baru mandi.....smlm ada org forward kan whatsapp kt husband aku cite psl ada sorang wanita ibu kpd 2 org anak meninggal sbb brain strok....time dia pengsan tekanan darah dia naik sampai 200....doktor cakap brain strok kesan drp heat strok.....aku tk tau sejauh mana kesahihan cite ni.....tp tk salah kalo kita beringat dlm menjaga kesihatan kita pada cuaca tk menentu skrg ni......



 

0 comments:

Post a Comment