Friday, October 17, 2014 - 0 comments

OuR 5th AnNiVerSAry

Assalammualaikum


alhamdulillah tanggal 16 Oktober 2014 smlm genap la usia rumahtangga kami 5 tahun...alhamdulillah syukur sgt2 kami telah sampai ke tahap ni...sbb org kata 5 tahun pertama perkahwinan adalah tempoh utk diduga....mmg tidak dinafikan spjg 5 tahun ni mcm2 dugaan telah kami tempoh...gaduh baik,jatuh bangun,sakit baik,sempit lapang semua telah kami lalui...mula2 kawen tu memikirkan nk sampai tahap 5 tahun perkahwinan tu mcm lama je lg...tp bila kehidupan kita diselang seli kan dgn pelbagai onak dan duri 5 tahun tu tk rasa lama pun...lg la bila dh ada anak...masa byk diabiskan membesarkan anak,tgk depan mata perkembangan anak membuatkan kita tk terasa pun tempoh perkahwinan tu dh lama....

so apa plan kitaorg suami isteri sempena 5th anniversary ni? ikut plan asal (plan drp tahun lps lg) ingat nk gi bercuti...ye la dh 5 tahun kan,ingat nk celebrate special la sikit...tp biasa la kita hanya merancang Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita kan....last2 drp plan nk bercuti terus bertukar kpd gi dinner je...itu pun ada hati nk candle light dinner bagai...tp dh ada anak nk candle light dinner apa nye kan...last2 pilih la restoren mahal sikit utk dinner utk nmpk special sikit....restoren yg kami pilih adalah Laman Grill cawangan kt kajang...sapa tk kenal kan restoren Laman Grill ni sapa punya...sapa lg kalo bukan chef popular masterchef tu,chef zubir....and restoren ni berkonsep kan western,steak,barbeque...so jgn berangan ada nasi goreng bagai ye...aku tny aariz nk mkn apa....boleh dijawab nk mkn nasi...choi wat malu ummi je la ko jwb nk mkn nasi depan waiters....

actually bila plan nk gi bercuti tu tk jadi,aku dan husband dh blank dh tk tau nk celebrate apa...aku tny dia,dia tny aku...aduhai ni 5 tahun anniversary ni tk kan nk wat biasa2 je...aku ckp tk kira nk yg special2 gak...sekali memandangkan bajet nk bercuti tu tk jadi guna,so kita guna bajet tu utk gi mkn tempat yg mahal sikit...mula2 husband ckp kita gi mkn kt serai je....pastu aku google restoren serai ni ok la ada la gak western tp still ada menu nasi ni...so nnt time mkn aku sorang je order western and husband aku confirm2 order nasi mana kelainan nye disitu...amboi berlagak tk mau kalah...celebrate tk nk mkn nasi konon...ok2 korang terus kan membaca nnt korang tau la apa natijah nye drp keberlagakkan aku tu....

tiba2 otak aku ni terbayang2 steak....terbayang2 alangkah romantik nya dinner mkn di restoren yg lampu nye malap2 sambil mkn steak yg hanya bertemankan garpu dan pisau je....wah romantik tu....romantik romantik...aku apa lg start google la restoren2 yg sesuai...antara tempat yg memenuhi mimpi2 aku tu adalah Laman Grill,Tony Romas,Chilli....aku pun bentangkan la hasil peng'google lan aku tu kpd encik suami...mula2 encik suami reject ko...dia kata drp abiskan duit sampai 100 lebih 200 tu mkn steak je baik mkn buffet kt restoren...choi sgt ni reject idea mak buyong yg berhempas pulas menjalankan misi peng'google lan dia....baik nk mkn buffet kan...aku bentangkan usul hanya dua tempat je kalo nk buffet mengikut citarasa mimpi2 mak buyong...iaitu di restoren berputar kl tower or di majestic hotel...harga dinner buffet di dua2 hotel tu rm100++ seorang....mak buyong tk kira mak buyong nk mkn benda mahal2 utk anniversary kali ni...

dan akhirnya encik suami setuju utk mkn steak...antara ketiga2 restoren tu hanya Laman Grill je yg terdekat dgn umah kami...ye la smlm kan hari keje...aku nk cuti,cuti dh abis...mc pun dh abis...so kena celebrate mlm lps balik keje la...pastu kena la cari tempat yg dekat2 dgn umah sbb hari keje kan kol 6 lebih baru nk kuar umah mmg makan jem la...sebaik Laman Grill ni ada cawangan kt kajang...dan tk jauh pun dr umah kami...ktorg ikut kajang silk...lps tol 1rgt kt sg ramal tu ktorg u-turn....dekat2 restoren tu ada surau...so sebelum gi makan ktorg gi solat maghrib dulu kt surau tu....

smlm husband cuti...dia kata sempena anniversary dia nk cuti nk rehat kt umah...so dh dia cuti kan jadi mangsa aku la antar dan ambik aku balik keje...plan balik keje terus pergi...sekali kol 5.30 husband dh sampai opis aku...dia kata dia dr maidin putrajaya beli barang...balik umah kan lmbt lak ambik aku...tu yg husband ambik aku dulu...then ktorg balik umah ambik aariz....time ni aku and aariz kt bawah umah tunggu husband naik umah jap tukar baju and ambik susu aariz.....



punya la tk reti dok diam budak kecik ni...aku ngan husband dh merah2 muka tahan malu aariz wat perangai...dia sibuk nk panjat meja,nk dok meja la...dok berdiri kt kerusi tk nk duduk la...nk main pisau la...bila tk bg dia bantai menangis sekuat hati la...tgk la ni mn reti dok diam...dok panjat blkg babah....

yg ni lak dia ngadu cakap suar dia ketat....dia suruh babah adjust tali pinggang...apa ni aariz tk mkn lg suar dh ketat ke....


minuman kami...husband order watermelon juice....aku order A&W float...tp aku mcm tk puas la minum A&W float tu...yg kt A&W gak sedap....yg ni rasa mcm kurang gas...aku ni dh masuk 3rd trimester ni baru berani minum air bergas ni...awal2 ari tu tk berani nk minum...wlp org ckp tkde apa2...

 our starter...nama dia Laman Grill Burritos...yg ni sedap...benda ni tortila yg digulung...dlm tu ada la isi ayam...pastu dicurah dgn kuah sos ala2 bolognese...tp serius sedap....husband pun ckp sedap...husband kan tekak melayu sejati...kalo dia ckp sedap tu mean sedap la....

nah tk caya sedap kan....tk sampai beberapa minit ktorg berjaya abiskan...so sapa2 nk gi Laman Grill ni,you all must try this...

our main dishes...yg ni husband punya...Meat Lovers Combo Platter...hasil aku google ramai ckp yg ni sedap dan mesti try...tp bg husband aku nye tekak dia kata muak sikit sbb mcm2 rasa ada...meat lovers combo ni ada mcm2 daging dgn pelbagai jenis masakkan...ada ayam,ada daging,ada kambing...mcm2 cara masakan dan mcm2 sos yg dihidangkan...tu yg husband aku muak...tp mereka yg suka kan pelbagai rasa menu ni sgt sesuai...actually tkde la tk sedap...sedap je bg tekak aku terutama sayur dia...tp bila mkn sorang2 menu yg gedabak besar ni mmg muak la...so better share la kalo mkn menu ni...sbb byk dan serius mengenyangkan....

yg ni aku nye...Tenderloin Steak...aku ambik cara masakan weldon...staff dia suggestkan ambik medium well...tp husband aku suruh ambik weldon sbb tk lalu tekak husband tgk daging ada merah2 lg...aku ni kan belagak...order tk mau kalah...terus ambik saiz yg 10oz...sekali time mkn tk abis...tebal gila kot daging dia....mkn daging tebal2 mcm tu mmg muak dan cepat kenyang la....pastu ada hati tu tukar menu ngan husband...last2 aku larat abiskan lasagna dia je...tp husband berjaya abiskan steak aku...so secara kesimpulan nya mcm husband aku tu tk payah berlagak ambik set yg besar2...ambik set steak biasa je...mcm aku lak tk payah ambik daging sampai 10oz...ambik 8oz sudah...konon ambik 10oz sbb nk daging tebal takut ambik yg nipis nnt daging jd keras sbb order weldon kan...tp tak sebenarnya...wlp weldon daging dia tetap ada rasa juicy....mn la mak buyong nk tau...mak buyong ni kan tk pernah la masuk kedai2 steak yg mahal2 mcm ni...mkn daging import2 mcm ni...selalu mkn steak kt kedai2 biasa je...

 kesudahannya jadi gini la...ada gak tk abis...tp korang jgn salah faham aku tk abis ni bukan sbb tk sedap...sebenarnya mknn sedap...even salad dia pun sedap...salad dia ada rasa...tkde la salad rasa kosong je...tp cepat kenyang dan muak la utk tekak kami yg tk berapa nk western ni...tp husband ckp next time boleh dtg lg...tp maybe next time kena order steak yg biasa2 je la...jgn berangan nk ambik combo bagai....


akhir sekali ambik ni gmbr kami suami isteri...dah nama pun anniversary kami,kena la ada gmbr kami berdua kan...apa kes entry ni penuh gmbr aariz dan mknn je....

gitu la celebrate sempena 5th anniversary kami tahun ni...simple je kami sambut...jadi la kan...dh keadaan tk mengizinkan...mn nk sangka akan jadi mcm ni...tkpe insyallah tahun depan pjg umur,murah rezeki,jodoh pjg boleh plan bercuti utk celebrate 6th anniversary lak....apa2 pun aku berdoa semoga rumahtangga kami ni terus kekal bahagia,aman damai dan diberkati oleh Allah...semoga kasih sayang antara kami terus mekar dr tahun ke tahun...semoga kami terus dijodohkan hingga ke jannah....amin....

p/s: minggu ni start dh mkn nasi minyak...hujung2 tahun dh kan ni ramai la yg naik pelamin...selagi aku tk beranak ni mmg nk pulun mkn nasi minyak la....dh beranak nnt duduk la ko diam2 mkn nasi ikan rebus,ikan bakar je...hehe....






0 comments:

Post a Comment