Wednesday, October 15, 2014 - 0 comments

pArT 6 ~bAwA aariz kE Aquria KLCC, groupon voucher

Assalammualaikum

lama dh tk cite psl aktiviti riadah aariz kan...tp mmg dh lama pun tk bawa aariz gi beriadah sejak2 aku pregnant ni...kalo bawa aariz kuar pun just gi mkn and shopping mall...paling tidak pun bawa aariz gi main kt kidzona aeon equine...selebihnya aariz main kt taman yg tk serupa taman kt bawah umah ni je...tk pun babah bawa naik motor keliling taman perumahan ni...bila fikir2 balik ala kesian nya anak aku ni....nnt dh ada adik lg la susah kot nk bawa beriadah ni...jd sebelum ummi meletop jom la aariz ummi babah bawa awak beriadah....

baru teringat voucher aquria yg aku beli kt groupon...sekali tgk alamak dh nk dekat expired date...beli pun dh lama dr bulan 1 lg...bulan 9 cuti ari malaysia ari tu baru dpt pergi (see cite basi lg...cite sebulan yg lepas...hehehe)...sebaik tk expired lg...expired date january 2015...so drp diperam lama2 voucher tu jom la kita redeem...

memandangkan aquria ni terletaknya di klcc,dan kami tau mcm mn keadaan jln dan parking di klcc cuti2 begini,kami suami isteri sebulat suara decide utk naik train je...lgpun saje nk bg aariz pengalaman naik train...nk aariz tau inilah pengangkutan ummi dia dulu time sekolah dan bujang2 dulu...dulu ummi gi keje balik keje naik train la...bertukar2 train tu dh biasa dh bg ummi...cuma babah je pengalaman dia naik train time keje sekejap je...2@3 bulan keje babah terus beli motor...katanya tk sanggup naik train...org laki gitu la kan...kita ni pompuan gigih sikit berbanding dorang org laki....hehehe....

so pada cuti hari malaysia yg lepas seawal pg kami dh bangun...bfast di rumah je...mkn balance keaw teaw kung fu aku wat mlm sebelum nye....mkn2 siap2 kuar umah kol 8 lebih gak la...kami park kereta kt stesen star lrt cheras...situ je yg kami rasa confident nk parking...so park kereta kt cheras,naik star lrt kt cheras turun kt masjid jamek then tukar train ambik putra lrt ke klcc...sampai klcc dh kol 10 lebih....





ni gmbr kami dan aariz kt stesen star lrt cheras....bergmbr dulu sebelum train sampai...time ni tk ramai org pun...ktorg mmg bawa buggy ni...tk larat ok kalo biar kan aariz jln sendiri...dia bukan berjalan tp lebih kpd berlari...naik lrt pun ktorg letak aariz dlm buggy...tk confident nk lepaskan dia...mcm2 aku fikir...wat nye dia terjatuh kt landasan ke...huhuhu minta dijauhkan la....

u all tk perlu risau kalo bawa buggy/stroller naik train...kebanyakkan stesen dh disediakan lif...ada some stesen je tk mesra buggy/stroller...kalo kena stesen mcm tu kena sorang dukong anak sorang pikul buggy/stroller...tp mcm kami bawa buggy...buggy ni ringan je...boleh lipat dan sangkut kt bahu je...so husband sambil sangkut buggy sambil leh dukong anak....



ni dlm train...tgk la muka aariz masam je...aku ingat dia excited happy la dpt naik train...sebelum ni nmpk train tk abis2 sebut etapi etapi....dh dpt naik masam lak muka...rupa-rupanya dia protes ok sbb kena dok dlm buggy...nk wat mcm mn time tu org ramai dlm train...aku yg pregnant ni pun berdiri...tkde sapa yg simpati nk bg duduk....so mmg aariz kena dok dlm buggy la...sbb kami kenal anak kami...kalo dilepaskan bukan reti dok diam...berlari je keje dia...kan satu hal nk berkejar dlm train....

sampai2 klcc kami terus ke aquria...jauh gak ye kena berjalan dr suria klcc tu nk ke aquria...aku tk sure la kalo drive maybe leh parking dekat2 aquria tu kot....tp ktorg tk sanggup redah jem punya pasal tu yg sanggup naik train...mmg la pg tu kami sampai jln clear je tk jem...tp bila dh masuk tgh ambik jem tk ingat....better naik train je la...

jom layan gmbr kami sepanjang di aquria ni...malas nk cite pjg2....biar gmbr je la bercerita....






























aariz happy gila dpt masuk aquria ni....selalu tgk gmbr fish dlm phone ngan tab je...ni dpt tgk depan2 mata mana tk happy kan...tp tu la dia takut rupanya nk sentuh cermin aqurium tu..dia takut ikan tu gigit dia...hahaha lawak je la aariz ni...puas dh aku explain ckp ikan tu dlm aqurium...ikan tk kan gigit aariz nye....tetap gak la dia takut2 nk pegang cermin aqurium tu...bila ikan tu dok gerak dekat ngan cermin aqurium tu lg la dia dok jerit2 takut....



lg dia takut lg kuat la ktorg nk sakat dia....ajak dia bergmbr kt sini...husband dukong dia...dekat kan dia dekat gigi ikan tu...menangis2 dia takut....kahkahkah....












kt aquria ni yg plg best kt dlm tunnel ni la.....korang nk naik byk kali dlm tunnel pun tkpe...bukan kena byr pun....

itu je la gmbr kami spjg di aquria ni....tkde la nk ambik byk gmbr sgt sbb tempat dia bukan la besar mn...aku bajet mcm besar la sbb org ckp best best...tp bg aku biasa je...ke sbb aku ni bukan pencinta ikan2 ni...sbb tu aku rasa boring...tp ikut husband ngan aariz dorang happy je....lg satu maybe sbb aku byk duduk kot...ye la tk larat kot dgn perut memboyot ni...tu la dulu awal prengnancy tk nk gi...perut start memboyot baru nk gi...mn tk semput...satu lg tk byk ambik gmbr sbb kami guna kamera phone je...kamera phone kami cikai2 je...pastu dh la dorang tk bg on kan flash kan...tu yg malas ambik gmbr byk2 sbb tau dh gmbr mesti tk cantik nye....so secara kesimpulan boleh la sbb kami pergi menggunakan voucher dpt la murah...kalo kena bayar mmg tk kot kami nk gi lg...hehehe...

kuar dr aquria dh kol 12 lebih....ajak husband gi lunch...time ni suria klcc dh ramai sgt org...time sampai td tkde la ramai sgt...tu yg aku kata bila dh masuk tgh org dh start ramai....on the way nk ke food court klcc tu,aku ternampak stall jual garret popcorn...dh lama aku dok teringin nk garret popcorn ni...ramai la dok ckp sedap kan...harus la aku pun nk mencubanya....terus heret laki gi beli garret popcorn ni....




aku beli yg small je...aku ambik yg caremel...sekali time nk byr terbeliak biji mata...mak ai mahal nye...aku lupa harga dia...rasanya dlm belas2 ringgit kot...laki aku dh bising2 dh...dia kata apa ke mahal popcorn je harga dh sampai belas2 ringgit...tp sekali bila mkn mmg sedap ok...terdiam masing2....dh la popcorn dia jenis besar2...ceremel dia mmg terasa la...tp agak manis la...mkn tiap2 hari boleh potong kaki la...tp wlp small puas gak kami 3 beranak mkn...aariz mmg suka sgt la....aku dok menaip ni pun dh terliur2 ni...balik ni nk pujuk urut2 lengan kt husband suruh gi beli la...esok kan org gomen dh gaji....hehehe....

mula2 husband kata tk payah la lunch kt food court klcc ni...ramai sgt org...kita terus balik je pastu mkn kt area2 cheras...tp aku berdegil gak nk mkn kt food court klcc ni sbb aku ada terbaca dlm satu blog ni...dia cite mkn spaghetti kt food court klcc sedap dan murah...tu yg aku teringin gak nk mkn kt sana...

sekali time nk beli lupa lak spaghetti apa yg sedap tu...carbonara ke atau olio...time nk order tu berbelah bagi ni nk order carbonara ke olio...last2 fikir baru je mkn olio kt secret recipi hari sebelum tu,terus orde carbonara...pastu tk agak2 order siap suruh tambah spaghetti...sekali tgk la dlm gmbr...byk gila spaghetti dia...mula2 sedap kan hati ckp nk share ngan aariz...sekali aariz tk nk mkn sbb dia kenyang mkn popcorn...last2 tk abis pun...muak la mkn byk2 carbonara ni....tp serius mmg murah....tp nk kata sedap tu tk ar sedap sgt...aku rasa aku salah beli...maybe yg dlm blog tu ckp yg sedap tu olio kot....huhuhu....

lps lunch tgk jam baru kol 2...nk gi solat surau penuh....last2 husband kata jom la balik sempat ni solat dh sampai umah....mmg sempat pun...kata naik train mn nk redah jem ni semua....sampai umah kol 3.45...sempat la nk zuhur....


time balik aariz bantai tido...penat la tu....secara kesimpulannya 1st time aariz naik train dia mcm tk enjoy sbb kena dok dlm buggy je...tp 2nd time naik train dia enjoy...time tu ktorg dr pwtc nk ke sogo...time tu aku saje tk letak dia dlm buggy...aku bg dia duduk...baru la dia nmpk happy....

so tamat sudah cite psl aquria ni...skrg ni selagi aku tk bersalin lg ni mmg akan kerap la bawa aariz beriadah...mcm weekend baru2 ni gi mkn satay kt stadium kajang...lps mkn saje biar kan aariz main kt sekitar stadium kajang tu...stadium kajang mlm2 skrg happening gak...dh mcm dataran putrajaya dh...tp tu la sejak2 babah wat ot ari sabtu ni,dpt bawa aariz riadah ari sabtu mlm or jumaat mlm je la...ari ahad mmg spend time utk shopping barang baby selagi barang baby ni tk cukup....so gitu la kehidupan weekend kami selagi aku tk beranak ni....:)


p/s : baru2 ni kecoh kan psl sorang ibu yg menyusukan anak terpaksa duduk kt lantai train...tkde siapa yg simpati bg seat kt ibu tu...pastu boleh lak ada org wat lawak up status ckp mcm2 kt si ibu tu...konon si ibu merepek je menyusukan anak selama 45 minit...bg aku yg tkde pengalaman menyusukan anak ni pun aku rasa simpati sgt kt si ibu tu....wlp kalo si ibu tu tk menyusukan pun bukan ke kalo dlm train seat kena beri keutamaan kpd ibu pregnant,ibu yg bawa anak,oku dan org tua....mn la sivik org kita ni kan....







0 comments:

Post a Comment