Thursday, December 4, 2014 - 0 comments

mAkAn-mAkAn meMenUhi tEkAk orG mENgiDam

Assalammualaikum


ni pun aktiviti weekend lps...mmg dh plan ngan husband weekend lps tk nk masak lgsg sbb dua hari weekend tu nk memenuhi apa jua mknn yg diidamkan tk dpt lg...eh tipu ari sabtu pg tu utk bfast aku masak gak...aku masak spaghetti aglio olio...tp masak spaghetti aglio olio ni pun sbb mengidam gak...hehe...tk abis2 dgn mengidam dia tu...sebenarnya dh penuhi segala benda yg tekak idamkan weekend lps pun,still ada lg benda yg dingidam kan lg ni...gitu la selagi tk beranak selagi tu la tekak dan mulut ni ada je nk mengunyah....

ok jom start cite...kalo ada sapa2 yg terliur tu harap maafkan la ye...bukan niat nk wat korang terliur tp saje je nk wat review sikit tentang mknn2 yg aku mengidam tu...mn la tau boleh wat rujukan utk korang....


ni nama nye mee udang mak jah kuala sepetang.....korang bayangkan tiba2 aku tgk cite apa ntah dlm tv org tu dok mkn mee udang mak jah ni,tiba2 aku ckp ngan husband nk mee udang mak jah gak...husband dh garu2 kepala dh kt mana nk cari mee udang mak jah ni kt kl...tk kan sampai kena gi kuala sepetang kot nk cari mee udang...last2 ada org bgtau kt wangsa maju ada cawangan mak jah ni...aku pun apa lg google la tempat tu...ok tempat dia adalah di blkg wangsa walk...tp ni ktorg tapau je sbb aku suruh husband beli ari jumaat...nk gi ke sana ari jumaat tu kan keje...gi lps balik keje dgn jem nye ntah kol berapa nk sampai...last2 suruh husband tapau je...wlp tapau je rasa dia tetap sedap...isy ngah taip ni pun terbayang2 kesedapan mee udang ni...serius sedap...tk tipu...kuah dia rasa kemanisan udang tu...udang pun byk dan isi dia pun fresh...harga yg special mcm ni rm13 je...sedap ngan puas hati...

ari sabtu pg tu bfast aku masakkkan spaghetti aglio olio...tp husband aku mn kenyang mkn spaghetti aglio olio je...last2 dia gi beli nasi berlauk...spaghetti aglio olio ni bukan 1st time aku wat...dh byk kali wat..tp kali ni mengidam nk wat letak bawang holland dan daun ketumbar...serius sedap...dah la senang nk membuat nye...u all patut try...sori gmbr tkde...lupa lak nk ambik gmbr...

lps bfast,kemas2 umah sikit then rehat jap kol 11 siap2 nk gi umah parent aku dulu jap...on the way gi umah parent aku mmg dh niat nk beli cendol dan rojak yg famous kt stadium bndr tun razak yg berhadapan hukm tu...benda ni pun aku dok ngidam gak ni...tp awal2 pregnant dh beli dh cuma hujung2 pregnant ni saje nk repeate beli lg...sori tkde gmbr utk cendol dan rojak....

then dr umah parent aku lps zuhur ktorg terus gerak ke ikea...tujuan ke ikea adalah just nk beli bakul baju kotor yg kanak2 punya...sekali cari punya cari tkde...tk tau la dh tkde stok ke apa...frust nye aku...ari tu pergi tk nk terus beli sbb kononnye nk confirm kan betul2 girl baru nk beli...padahal benda tu ada 2 color je...biru dan merah....yg aariz nye warna biru...boleh je kalo nk beli yg utk adik ni warna merah...tk kesah la baby girl ke boy merah tu universal apa...kan skrg dh menyesal...huhu...


tp sebaik la tujuan dtg ikea bukan semata nk beli bakul baju kotor tu...ada tujuan lain...tujuan utama ke ikea adalah nk melantak dip n dip ni...aku gi dip n dip cawangan eCurve...ktorg dpt seat kt bhgn luar...time aku sampai ni mmg waktu minum ptg...org mmg ramai la...dan aku tk tau konsep restoren tu ko kena queue kt luar restoren nnt ada pekerja yg akan guide korang ke meja yg kosong...selagi tkde meja kosong korang kena la dok queue kt luar tu...mean korang tk leh main terjah je dok cari meja...kena queue dulu utk dpt kan meja....


aku order 2 ni je...sbb 1st time nk try kan...takut tk sedap tk nk la order byk2...lgpun husband aku bukan pemakan coklat nye org...yg aku order ni nama nye waffle stick dan coklat waffle....hurm bg pendapat aku la kan,dua2 ni rasa dia sama je...dh nama pun sama kan waffle...so rasa adalah sama rasa waffle yg dilimpahi dgn coklat...cuma beza nye satu stick satu bukan stick...dan bg aku rasa coklat dia adalah biasa je kot di tekak aku...sbb aku mengharap kan rasa coklat yg wow dan lain drp yg lain...tp ni rasa coklat yg biasa...bg penggemar coklat mybe korang akan rasa sedap kot...dan yg aku kecewa adalah aku ingat kan aku akan dihidangkan dgn hidangan yg panas2...waffle yg panas,coklat yg panas...sekali mkn alahai sejuk je...maybe konsep nye begitu tp aku mengharap kan yg lain...dan aku gak mengharap kan waffle nye adalah jenis ranggup2 bila kita mkn...tp alahai waffle tu sedap lg kot kalo kita beli waffle yg kt supermarket tu...tu pendapat aku la...lain org lain citarasa...maybe menu lain sedap kot...
utk air,aku order air mineral je sbb dh melantak benda manis kan...husband order air kopi ni...tgk gmbr air ni nk ketawa aku rasa...dh la harga secawan ni rm5++...tp cawan nye alahai kecik nye...sama kecik mcm cawan aariz kt umah tu...dua teguk minum dh abis kot...dan rasa nye adalah sama kalo kita minum air kopi kt mcD tu semua...

dip n dip...adakah aku akan pergi lg? jawapan nye YE kalo ada org belanja...hehe...utk aku gi sendiri perabih kan duit sendiri jwpn nye NO kot kecuali kalo aku pregnant lg and mengidam lg....hehehe...total harga mknn yg aku order tu semuanya rm38++....bg aku agak mahal tk setanding dgn kualiti mknn yg aku harapkan...sbb aku bukan seorang yg pengemar coklat...so aku mengharapkan rasa coklat yg wow yg boleh menarik minat aku drp bukan pengemar coklat kpd pengemar coklat...

then next lps solat asar ktorg gerak ke sunway lak...wat apa lak ke sunway...apa lg utk dinner la...kan aku ckp weekend lps mmg weekend mkn di luar memenuhi tekak mengidam...dr bfast bawa ke lunch bawa ke dinner....

so inilah dinner we all...mkn steamboat...kalo nk mkn steamboat pilihan kami adalah tkde ke tempat lain tetap memilih flaming steamboat sbb keadaan restoren yg selesa...tempat lain kan ada kucing bagai aku gak yg tk selesa nk mkn...wlp harga steamboat kt flaming ni semakin naik,aku tetap akan pilih flaming gak kalo nk keselesaan mkn steamboat...dan pilihan flaming kami dh tentu di sunway sbb disana restoren nye 2 tingkat...dan aku akan memilih mkn di tgkt atas utk lebih selesa...

tp aku mengidam nk mkn steamboat yg mcm ni...so segala seafood tu semua mmg aku tk sentuh...husband aku kata rugi byr mahal2 sorang rm30++ tp tk mkn seafood...nk wat mcm mn aku mengidam steamboat gaya ni...mkn ni 2 ,3 round dh kenyang mcm mn aku nk melantak seafood tu lak...tu la aku ckp ikut aku mkn kt jonnys pun dh ok...tp husband kata kalo mkn kt jonny dia tk puas sbb bukan buffet...sorang nk kan kepuasan dan sorang lg perut makin membesar space utk mknn makin sempit...so ala2 buffet ni dh tk sesuai utk diri aku wat masa skrg....

ok itu cite ari sabtu...cite ari ahad lak,seawal 8 pg kami dh kuar umah semata2 nk bfast kt shah alam...awat jauh nye bfast sampai ke shah alam...ini kerana semata2 nk memenuhi tekak nk mkn nasi dagang dekat pasar karat shah alam tu...nasi dagang ni stail terengganu nye...aku kalo nk puas mkn nasi dagang kena mkn yg stail terengganu nye...sbb bg aku nasi dagang terengganu lg sedap berbanding klate...tp susah nk dpt...tu yg sanggup pg2 dh kuar bfast sampai ke shah alam...kali ni aku ambik nasi dagang ayam...harga dia tk silap aku dlm rm4.50 kot....

dr pasar karat kami ke farm in the city...mula2 plan dr farm in the city lps tu nk ke restoren mee tarik warisan asli utk lunch...tp disebabkan ada org belanja kami lunch so plan nk ke mee tarik warisan asli tu ditunda utk dinner....

so lps maghrib terus kuar umah menuju ke restoren mee tarik warisan asli...kami memilih ke cawangan sg besi sbb lokasinya yg dekat dgn umah...ada lg satu cawangan yg dekat gak ngan umah iaitu di bangi....tp aku google tk byk sgt org review kt bangi tu so tk dpt alamat sebenar cawangan di bangi tu...so last2 decide gi ke sg besi tu...tk susah pun nk cari restoren ni...betul2 berhadapan dgn pizza hut yg bangunan baru tu...

ini menu yg husband order...husband kelaparan nasi tu yg order menu nasi...nama menu aku lupa...yg aku tau nasi putih dgn kambing masak apa ntah...chinese nye stail la kot...bila tny husband sedap ke tk sbb aku tk mkn kambing so tk leh la nk rasa...husband ckp boleh la...mean tk kena kt tekak dia la tu....

sup ni ktorg order utk aariz...sup telur apa ntah nama menu dia...tp serius sup ni bg tekak aku tk sedap lgsg...tkde rasa lgsg...tp aariz punya suka...abis setengah mangkuk dia mkn...sampai balik umah dok cite sup sedap sup sedap...

dan ni menu yg aku order...nama aku lupa...tp lebih kurang namanya wet mee with beef and mushroom kot...dh nama pun restoren mee tarik...so dtg sini order la menu mee tarik sbb confirm korang tk kan menyesal nye...sbb rasa mee dia tu lain drp lain...serius rasa dia tk sama mcm mee biasa tu...rasa dia ala2 spaghetti...aduiii teringat2 lg kesedapan mee tarik ni...wajib repeate balik lps2 ni...harga keseluruhan yg kami order dgn 2 air tk sampai pun rm40...harga berbaloi dgn portion mknn...portion jenis byk...order satu pinggan confirm kenyang...so korang apa lg gi la terjah restoren mee tarik warisan asli ni...antara cawangan yg aku tau ialah di sg besi,dang wangi,setapak dan bangi...tempat lain aku tk sure...jgn risau yg pasti 100% halal wlp owner dan some pekerja nye adalah chineese muslim....

ok abis dh cite psl mengidam aku wat masa ni...mn la tau selagi tk beranak ni ada lg yg aku mengidam nnt aku wat review lg eh....tp nk diingatkan apa yg aku review ni semuanya berdasarkan tekak aku..so maybe bg tekak aku sedap tp bg tekak org lain tk sedap dan begitu la sebalik nya...

ok sekian....


p/s : tengah berfikir2 dan berbincang dgn husband mcm nk ambik cuti awal atau unpaid leave seminggu bila dh menjelang 39 week nnt sekiranya aku tk bersalin lg...dh tk larat sebenar nye nk dok lama2 kt opis...bila dok lama2 aku mudah sakit pinggang dan perut asyik mengeras je...kalo la boleh wat keje sambil baring alangkah best nye....

















0 comments:

Post a Comment