Friday, July 15, 2016 - , 2 comments

10 SyawAL 2012 - 10 SyawAL 2016

Assalammualaikum...

salam 10 syawal..dr ari isnin lg aku dh start keje..tp minggu ni malas nk update cite raya lg..minggu ni lebih gemar membaca kisah raya org je..wah berwarna warni baju raya masing2..tp tahun ni byk yg tema hijau kan..sebaik aku tk pilih hijau gak kalo tk mmg dh tersama dh ngan yg ramai2 pakai hijau gak..tp aku tk tau la tahun bila la raya aku akan bertema kan hijau..sbb husband aku tk suka hijau sgt..kalo kena turn raya kampung lg la jgn harap nk pakai hijau..ayah mertua aku anti sikit dgn color hijau ni..jgn ditanya knp ye..ia melibatkan hal2 politik..dr si ayah turun ke anak lak..sama la ngan laki aku tu tk berapa gemar nk pakai hijau..tp skrg hijau dh byk jenis hijau kan..maybe boleh usulkan hijau2 yg pelbagai tu kt husband utk tema raya tahun2 akan dtg kalo dipanjangkan umur...

aduhaii melalut lak aku cite psl color hijau ni..asal nye ari ni tk nk cite lg psl kisah raya kami tahun ni..kisah yg penuh suka duka tu...yg lebih byk duka drp suka tu...tp yg tu nnt2 la aku cite..ari ni memandangkan genap nye 10 syawal, aku nk throwback sikit perjalanan hidup anak bujang aku sorang ni..kalo ikut kalendar islam ari ni genap la anak bujang aku tu 4 tahun...

ni gambar 1 syawal 2012..time ni dh 36 week rasa nye aku..time ni kaki aku dh mula bengkak..tp sempat gak la beraya dari pg sampai ke malam..larat gak la lg masak utk juadah raya...cuma ktorg tk berani nk balik kmpg je..ye la ikut due aku pertengahan bulan 9..masa ni raya hujung bulan 8..ikutkan boleh je nk balik kmpg setakat 2,3 hari..tp husband sanggup berkorban tk balik kmpg wat seumur hidup dia...takut tiba2 aku sakit nk beranak tengah jalan lak..hehe..

ikutkan aku tk ambik cuti lama raya time tu..raya k4 ke k3 ntah aku sepatutnya masuk keje..tp disebabkan kaki aku bengkak sgt dan tekanan darah aku tk stabil, doktor bg mc..last2 selama 3 hari monitor tkde ura2 tekanan darah back to normal, aku terpaksa serah diri gak ke hukm..terus kena warded..induce dan akhir nye lahir lah muhammad aariz pada 10 syawal jam 10.22 malam...

inilah dia baby syawal tu..sebaik ko bg can ummi ko merasa lemang,rendang,ketupat semua dulu,baru lah ko kuar aariz..kalo tk gigit jari la ummi tgk org lain sedap dok ngadap rendang,lemang,ketupat semua..yg aku ingat last meal aku mkn nasi himpit dan kuah kacang..tu la last meal yg aku ngidam..sebaik ada kwn aku dia wat open house pastu ada lebih kuah kacang satay dan nasi himpit..gigih la mlm2 gi umah dia ambik nasi himpit dan kuah kacang..tp untung nye jd baby syawal ni..asal org dtg beraya umah parent aku,mesti aariz dpt duit raya...murah rezeki aariz..cuma aku je la telan air liur tgk juadah2 best yg mak aku sediakan utk tetamu dtg beraya..




ni gmbr aariz masa syawal 2013..masa ni umur aariz 11 bulan..aariz tk pandai jalan lg..masuk 2nd syawal aariz dh mula nk jalan..masuk 10 syawal dh boleh dh jalan2 jatuh..gmbr yg last ni time gi open house raya la..aariz baru pandai jln2 jatuh..kurus aku time ni..huhu...

ni masa syawal 2014..tahun 2014 ni tk byk gmbr aariz masa raya sbb masa ni aku ngah pregnant kan medina..mood nk bergambar ni ke laut..masa ni umur aariz setahun lebih nk masuk 2 tahun dh..dia dh faham apa itu raya..faham dh psl duit raya..seronok la bawa dia gi beraya masa tu..






ni syawal 2015..tahun lepas..masa ni umur aariz 2 tahun lebih nk masuk 3 tahun..masa ni dia dh faham nk pakai cantik2..time ni dia cukup suka pakai baju melayu dan songkok..sanggup tu pakai songkok tk nk buka2..skrg pun suka gak pakai baju melayu dan songkok..tp bila aku rimas tgk dia berpeluh2 pakai songkok, aku suruh tanggalkan songkok, dia senang je tanggal...

ni gmbr syawal tahun ni tahun 2016..tahun ni baru aku prsn tkde lak gmbr aariz sorang2..semua gmbr dgn adik..pasrah je la aariz..jd abg mmg begitu..kena sentiasa beralah dgn adik..ari ni 10 syawal umur aariz 3 tahun 10 bulan..


ok la nnt sambung cite raya lak..seksa betul nk menyiapkan entry ni..opis aku ngah wat renovation..dh la bising bunyi drill..pastu asyik la powe down..dr sebelum lunch aku dok taip entry ni, nk dekat kol 4 baru siap...


ok..bye..




2 comments:

Puan Eka July 20, 2016 at 10:29 AM

kejap j aariz dah besar kan. Slmt hari lahir aariz. Moga jadi anak yg soleh:)

mrs.aziz ummi aariz ummi medina July 21, 2016 at 10:21 AM

Eka : tu la..dh makin besar ni makin kurus tinggi lak dia..bila tgk gmbr dia masa kecik2 tiba2 rindu dia masa kecik2 sbb pipi chubby..sedap nk cubit..skrg alahai kurus tk sedap dh nk cubit..pastu makin besar bukan dia nk kita peluk2 cium dia..

Post a Comment