Wednesday, July 27, 2016 - 0 comments

SyAwAL 2016 : ciTe KuIH RaYA

Assalammualaikum...

selagi tk abis raya kita cite psl raya je la dlm blog ni..hehe..ari ni nk cite sikit psl kuih raya..tahun ni tk tau knp semangat sgt aku membeli kuih raya..tu pun bila dh kira2 cukup 6 jenis, terpaksa stop kan diri sendiri drp menggila meng order kuih raya sbb balang kuih raya aku ada 6 je..cukup la dgn 6 jenis kuih raya..biasa tiap2 tahun pun tk pernah abis kuih raya aku..so jgn membazir..

tp itu semua apa yg aku fikir sebelum raya ye..bila dh raya ni..bila dh susun2 kuih raya dlm balang kuih..bila tgk anak2 suka mkn kuih raya..aku rasa ok tahun depan boleh order byk lg kuih raya..hehehe..gila betul..raya tahun ni pun tk abis lg..dh fikir raya tahun depan lak..tp stress wei aku dh start list kan kuih raya apa yg aku nk beli tahun depan..tahun ni kuih raya yg aku mkn semua sedap2..tk sia2 la beli ngan org2 yg baru 1st time aku kenal..1st time aku beli dan 1st aku berurusan..jom tgk gmbr kuih2 raya aku ni...


tart nenas ni aku beli online dekat 'Tart Nenas Terpaling Sedap'..boleh google ig dia..ni kwn opis aku recommend..sbb tahun lps dia pernah beli dan dia ckp sedap..tp tu la tahun ni sebenar nye dorang tk wat tart gulung..dorang wat tart bunga..tp aku merayu nk gak tart gulung,so dia wat kan juga..aku order 2 balang..satu tart gulung dan satu tart bunga..tart gulung utk aku dan tart bunga utk mak aku..bg pendapat aku tart bunga lg sedap berbanding tart gulung..so tahun depan nmpk gaya nye kena beli tart bunga la berbanding tart gulung ni..tart gulung ni bukan tk sedap..sedap cuma aku pernah mkn ada lg sedap drp ni..tp tart bunga dia serius sedap..


biskut butter scotch crispy ni aku beli atas cadangan drp kwn opis aku gak..mula2 agak ragu2 gak nk beli sbb aku tk kenal org yg menjual ni..tp kwn aku ckp dia satu family mmg wajib beli kuih dr org ni tiap2 tahun..so aku pun rasa nk try..aku beli butter scotch crispy ni 2, biskut semperit dahlia 1 dan biskut inalla 1..serius semua biskut dia sedap..sedap sgt2..terpaling sedap biskut inalla..mmg wajib la tahun depan beli lg ngan dia..dan wajib beli biskut inalla dia..biskut inalla dan semperit dahlia tkde gmbr sbb aku beli bukan utk aku..aku beli utk mak dan mertua aku...


biskut Y ni aku beli kt kwn husband aku..biskut ni 1st time aku beli..tp sebelum ni aku pernah mkn..dan aku tau biskut Y ni mmg sedap..sbb tu aku paksa husband beli..hehe..biasa la org lelaki ni kan kalo tk disuruh tkde nye nk beli kuih2 raya ni..padahal kt opis ramai je org dok jual kuih raya ni...


biskut coklat cip ni pun 1st time aku beli..aku beli ngan adik ipar aku yg baru tu..masa majlis kawen adik aku sebelah pompuan,adik ipar aku ni bg biskut coklat cip ni utk tetamu as a goodies..start mkn dr situ la aku terus order utk raya..dan biskut ni gak la husband aku meniaga kt opis dia sampai berbalang2 terjual..dan biskut ni gak antara biskut yg aariz terpaling suka..actually semua kuih raya kt umah tu aariz suka..tp ni terpaling suka..sbb rasa dia tk manis sgt..mmg sesuai la utk budak2 sebaya aariz..selain adik ipar aku wat utk raya, dia ada gak ambik tempahan utk goodies sebarang majlis..

selain biskut, aku ada gak beli popia mini ni..yg popia mini ni aku beli kt pasar siti khatijah kb..aku ada pernah blog kan cite psl popia ni..popia ni pun laju je aariz mkn..

dan akhir sekali dah tentu la biskut cornflake madu milo aku ni..biskut ni tk payah ckp la..semua org suka..dulu kini dan selama nye..kt umah parent aku tu, aku bg 4 balang sekejap je abis..ni aku tambah lg 1 balang...kalo abis gak tunggu la tahun depan pulak ye..hehe..

itu lah kuih2 raya aku tahun ni..nnt ada masa aku up cite psl gi open house lak ye..weekend lps sengkak perut dok mkn kt open house je..2 hari tk lekat kt umah..minggu ni pun penuh jadual dgn open house..selagi tk abis raya katakan..

ok..bye..










0 comments:

Post a Comment