Thursday, October 24, 2013 - 0 comments

beNdA beRlAkU dEpAn mAtA

Assalamualaikum.....selamat hari rabu.....hari ni nk cite sikit pengalaman sendiri.....pengalaman yg berlaku depan mata.....baru je berlaku kol 12.30 tgh td....cite nye gini.....lunch td aku keluar jap nk isi minyak kereta kt bp kt highway dr putrajaya nk ke kl tu.....yg sebelum milon tu sebelah petronas tu.....mula2 mcm berat hati gak nk keluar lunch td isi minyak tp memandangkan sampai2 opis pg td minyak dh berklip dh.....nk isi balik keje ptg ni takut mcm tk sempat je buat nye jalan jem ke.....biasa nye keluar dr upm nk ke bp tu tk la jem sgt tp ari isnin ari tu jem sgt2 kereta tk bergerak dr upm lg sbb ada accident.....disebabkan tk nk ambik risiko aku keluar gak la isi minyak time lunch.....pastu nk isi kt sri serdang ni aku tk tau lak stesen minyak kt mana.....tu la nama je aku ni study kt upm 3 tahun tp stesen minyak kt serdang pun tk tau.....



ok berbalik cite td.....aku keluar dr opis mtdc ni ikut exit pintu upm yg kt stadium tu....lebih dikenali sebagai lebuh silikon....aku keluar2 je dr pintu upm tu aku belok ke kiri nk ke kl tup2 aku dengar bunyi das tembakan....pastu aku nmpk ada kereta polis dan sebuah kereta berwarna hitam berpusing dan sebuah motor....mula2 aku ingat accident tp bila polis cepat2 keluar dr kereta dan terus kepong kereta hitam tu aku terus panik sbb sah mmg polis tengah kejar penjenayah.....penunggang motor tu dh duduk terjatuh samada jatuh disebabkan tembakan yg dilepaskan polis atau dilanggar kereta hitam tersebut......aku tk sure la gak samada kereta yg warna hitam tu dok kerja motor tu dan polis kejar kereta tu ke atau mmg polis dok kejar kereta dan motor tu.....dan aku juga tk pasti samada tembakan tu dilepaskan oleh polis sbb nk suruh kereta itu berhenti atau polis dan penjenayah berbalas tembakan.....



korang bayangkan la perasaan aku time tu ngan aku sorang2 je dlm kereta......dan kereta aku sorang je time belok kiri tu....blkg depan tkde kereta org lain....dh la jarak kereta aku dan kereta polis serta kereta penjenayah tu beberapa meter je.....dengan aku time tu tak naikkan cermin kereta.....panic se panic nye la time tu....aku blank tk tau nk wat apa.....sebaik akal aku time tu suruh aku naikkan cermin tingkap cepat2.....reverse sikit then berhenti kt tepi.....aku nk patah balik takut ada kereta dtg dr blkg lak.....aku just berhenti kt tepi sambil perhatikan la polis dok kepong kereta tu....time tu penjenayah tu tk keluar dr kereta
lg.....aku yg dlm kereta ni nk menangis pun ada panic punya psl kan.....mulut terkumat kamit dok berzikir dan berdoa supaya tkde benda2 buruk berlaku kt diri aku....time tu dh terbayang muka husband,muka anak,muka ibu ayah.....ye la takut gak penjenayah tu mengamuk ke lari gi kt kereta aku jadikan aku tebusan
ke.....or kalo penjenayah tu ada pistol ke dok berbalas tembakan ngan polis pastu ada peluru sesat kena kt aku ke.....huhu hanya Allah je yg tau......



aku baru je baca kisah pegawai bank kena tembak smlm....lg la aku takut gila td....ye la skrg ni org dh makin berani melakukan jenayah.....jenayah ada dimana2 je skrg ni.....kdg2 org tk bersalah pun leh jadi mangsa.....ntah la nk kata negara kita makin tk aman skrg ni tk juga.....ada lg negara yg lg teruk drp negara kita ni.....cuma nye skrg ni org jahat makin ramai dan penjenayah makin berani skrg ni.....skrg ni semua dok main tembak2 je.....kalo kita berhati2 pun kalo benda tembak2 ni mcm mn nk elakkan......apa2 pun kita berdoa la semoga diri kita dilindungi.....aku kalo naik2 kereta je mesti baca doa naik kenderaan,ayat
kursi,mengucap dan selawat......



apa2 pun aku bersyukur aku selamat dan tkde apa2 benda buruk berlaku.....cuma dh jadi fobia dh aku nk gi keje ikut gate stadium tu.....balik dr isi minyak td pun aku ikut traffic light kt tol serdang tu.....ptg ni balik keje aku rasa aku sanggup balik ikut masjid drp ikut jalan lebuh silikon tu.....maybe dua tiga hari ni gi dan balik keje mmg aku tk nk dh lalu ikut jalan tu.....masih terbayang2 lg kejadiaan yg berlaku depan mata.....sebaik muka penjenayah tu aku tk tgk sgt.....kalo tk dengan muka penjenayah tu sekali aku dok terbayang2.......



mari lah kita sama2 berdoa semoga negara kita ni aman sejahtera.....tolak tepi la psl pemerintah adil ke tk adil ke......tu biar dorang jwp dengan Allah je......sapa lah kita nk hukum sesama kita sbb kita pun tk sempurna.....jgn ada yg terasa lak dengan entry aku ni.....entry just nk kongsi pengalaman yg dialami
je.....ok sekian......Assalammualaikum.....peace no war......




p/s: selalu tgk dlm tv je tp td benda berlaku depan mata mmg pengalaman yg tk dilupakan la.......

0 comments:

Post a Comment