Thursday, October 17, 2013 - 0 comments

oUr 4th aNNiVerSarY

As Salam semua....rasa nye tk terlewat kot nk wish selamat hari raya aidiladha.....tahun ni kami sambut raya korban kt rumah parent aku.....mmg turn kl....so tkde la nk gaduh2 bagai....tp hari ni tk nk cite psl hari raya korban.....cite tu kita perap jap dulu.....hari ni nk cite psl anniversary kami yg ke 4.....alhamdulillah semalam 16 oktober 2013 merupakan ulangtahun perkahwinan kami yg ke 4....sedar tk sedar dh 4 tahun kami hidup bersama sebagai suami isteri....selama 4 tahun byk yg aku kenal psl suami aku.....byk yg aku belajar benda baru.....sikit2 cuba dengar nasihat suami berubah utk kebaikan.....selama 4 tahun kami jatuh bangun bersama.....selama 4 tahun kongsi suka duka bersama.....bersama suami aku bebas nak share apa saje.....hanya suami yg faham dan tahan dengan perangai aku.....suami juga la sentiasa bersama aku samada time aku susah mahupun senang....rumahtangga mana tk ditimpa badai.....rumahtangga mana tk diuji......hanya doa kami pohon semoga diberi kekuatan agar kami sama2 dpt harungi segala onak duri alam rumahtangga ini......semoga kasih sayang kami akan terus mekar dari hari ke sehari......harapan kami agar rumahtangga kami ini sentiasa diberkati oleh Yang Maha Esa......



sempena ulangtahun perkahwinan kami yg keempat smlm,aku dan husband dh plan utk ambik cuti sama2 and keluar jalan2 berdua je......kebetulan anniversary kami kena hari berkerja dan pengasuh aariz pun tk ambik tambahan cuti lps raya korban maka plan kami utk keluar jalan2 berdua dpt dilaksanakan.....bukan sengaja tinggalkan anak kt pengasuh wlp kami bercuti,tp sekali sekala kami perlu juga masa utk berdua.....serius aku cakap bila dh ada anak ni nk wat aktiviti berdua mmg agak terbatas....nk wat apa2 aktiviti mmg kena fikir psl anak....mcm nk tengok wayang ke karaoke ke bowling ke shopping ke.....event nk 'bersama' yg tuttt tu pun agak terbatas tau....hari keje kena tunggu anak tido dulu baru nk borak2 berdua wat apa yg patut berdua.....tu pun kdg2 aku kol 10 mata dh kuyu....weekend lak ada je aktiviti....kalo tk ke jemputan kenduri kendara,shopping beli brg rumah....tk pun gi rumah parent aku.....sejak ada cucu ni kalo sekali weekend tk gi rumah parent aku dorang dh merajuk.....kalo parent aku masih kuat lg boleh je aku tinggal anak aku kt parent aku weekend aku keluar berdua ngan husband....tp parent aku dua2 dh uzur.....so weekend time tk antar pengasuh mmg kami yg akan jaga anak kami......mmg masa utk berdua tu dh terbatas.....ditambah pulak tahun ni dr awal tahun sampai la dh bulan oktober ni mcm2 hal yg berlaku......mcm2 dugaan yg melanda.....sampai aku rasa kesian dekat otak aku ni yg tkde rehat asyik la berfikir lepas satu masalah satu masalah......jadi bila husband tanya apa plan utk anniversary kali ni.....aku cakap kali ni aku tk nk hadiah.....aku nk wat sesuatu yg bermakna yg betul2 memberi kesan pada diri.....dengar mcm kronik sgt kan diri aku ni....tp hakikatnya itu lah.....hanya suami aku je yg faham apa yg aku alami ni.....sbb tu aku cakap utk aniversary kali ni aku nk rehatkan otak aku sekejap......ye la wlp ada hari2 cuti....tp time tu badan je yg berehat.....otak tetap berkerja.....kali ni aku nk bg otak aku rehat jap.....aku cakap ngan husband jom la kita ambik cuti.....korbankan la cuti sehari utk kita rehatkan otak kita.....



makanya smlm cuti kami terisi dgn aktiviti2 seperti karaoke,tengok wayang dan makan-makan......time wat aktiviti ni aku dh cakap kt otak aku hari ni aku bg dia cuti.....so wahai otak ko buang sekejap hal2 keje,hal2 rumah,hal2 duit,hal2 keluarga,hal2 kawan2 dan hal2 dunia......cuma hal anak je tk dpt buang dlm otak fikiran ni.....mcm mn enjoy nye smlm setiap saat tetap ingat kt anak......sbb tu kami hanya memilih alamanda utk destinasi kami raikan ulangtahun perkahwinan kami smlm....alasan aku tk nk gi jauh2 nnt balik lmbt sian kt aariz nnt ambik dia lmbt.....tu pun smlm time nk beli tiket wayang byk la gak cite kena reject sbb waktu tamat yg tk sesuai.....lgpun smlm keluar dr rumah pun dh lmbt sbb penat beraya hari sebelum tu.....bayangkan bfast pun dh nk dekat kol 11.....sebaik sempat lg mkn bfast set old town white coffe.....



actually aktiviti kami smlm adalah aktiviti bajet.....almaklum la anniversary time tengah bulan.....pulak tu hujung2 tahun gini mmg ekonomi kami agak terhad sikit sbb ada je benda nk kena bayar.....start dr raya ari tu la.....kewangan asyik semput je.....bulan 7 raya....bulan 8 birthday party aariz.....bulan 9 balik kampung....bulan 10 raya haji+anniversary......bulan 11+12 kenduri kendara sepupu sepapat beli hadiah+bercuti bersama family+roadtax kereta mati+service kereta.....setiap bulan ada je yg memerlukan pengeluaran wang yg bertali arus......sbb tu mana yg boleh dijimat harus lah dijimat......memandangkan anniversary jatuh pada hari raya korban marilah kita berkorban dgn meraikan anniversary bajet namanya.......sbb tu utk bfast harus ambik set bfast wlp hajat besar nk mkn tempat gempak......set bfast old town white coffee dgn rm4 korang boleh dpt 1 bungkus nasi lemak+air.......nasi lemak dia not bad la sedap la jugak.....



pastu smlm kami ke alamanda naik motor je.....konon2 nak feeling-feeling romantik la gitu padahal nk jimat minyak dan byr parking.....hihihi.....so smlm aktiviti pertama kami kt alamanda adalah karaoke.....kt superstar karaoke kalo weekday dr kol 11 sampai kol 6 kot tk salah aku,ada promotion 1jam free 1/2 jam+2 air+2 snack = rm29.....so kami ambik pakej yg tu lah.....so melalak la kami laki bini kt dlm bilik karaoke tu tk perlu risau org marah ke apa....aku kalo karaoke ngan suami sendiri aku mmg tkde segan silu la nk melalak.....lantak la pitching lari ke tempo lari ke apa......sbb tu best kalo dgn suami sendiri ni.....boleh jd diri sendiri.....tk perlu nk jaga tingkah laku.....husband kenal sapa isteri dia ni.....lps dh melalak selama 1jam 1/2 kami gi tengok wayang lak......hari rabu wayang kan murah......sorang 8rgt je....tp tu la tkde cite best pun....last2 kami decide tgk cite lancai.....ntah betul ke tidak nama cite ni.....ala cite yg ada faizal hussein,erra fazira,dira abu zahar,wawa zainal......tp ok la cite tu.....cite tk berat.....utk kami yg nk santai2 ni sesuai la.....tk perlu la tgk cite yg berat2 kepala nk fikir......lps tengok wayang jln2 jap husband shopping baju sikit.....pastu tgk jam dh kol 4.30.....kami baru teringat blum lunch.....ye lah kan bfast dh lewat pastu tambah lak mkn snack time karaoke tu yg kenyang nk lunch awal.....kol 4.30 tu still kenyang lg tp tetap kena gi lunch gak sbb lps tu dh nk balik dh.....kan lewat lak ambik anak.....lunch kami pilih mkn kt garden....bab lunch ni je lah mahal sikit.....sorang mkn nk dekat 30rgt.....tp husband kata tkpe la at least ada special sikit utk anniversary ni......lgpun husband kata garden ni kedai mkn dia sesuai nk feeling romantik sempena anniversary.....aku pilih tempat duduk yg ada buai tu.....mmg terasa la romantik.....borak2 sambil ayun buai perlahan-lahan.....hehe.....bajet yg pengantin baru lak......mknn aku pilih mknn pasta apa ntah+jus epal......husband lak tk jauh ngan nasi pilih mkn nasi kerabu+cuppicino.....


lps makan kt garden dh kol 5.30.....terus balik rumah ambik anak......tu je la aktiviti kami smlm.....nk lebih dr tu tk dpt la sbb aku ngah bendera merah.....kah kah kah.....tkde rezeki suami aku utk anniversary kali ni.....hihi.....ok la penat dh menaip ni.....esok aku sambung cite psl raya aidiladha lak eh......minggu ni bos2 aku semua gi tokyo.....so boleh curi2 masa sikit update blog.....hehe.....lgpun hari ni aku start masuk opis setelah cuti selama 5 hari.....so hari ni rasa mcm thursday blues la.....boleh lak gitu kan.....hihi.....



ok la jom layan gmbr......malas aku nk upload satu2 gmbr.....sejak dh pandai guna application edit2 gmbr dlm phone ni senang sikit keje aku nk upload gmbr dlm blog......gabung2 semua gmbr.....edit sikit2.....dan upload.......maka hasilnya gini lah:


kami kenal 2007....2008 couple dan bertunang.....16/10/2009 akad nikah......16/10/2010 our 1st anniversary wat kenduri kesyukuran sekali dgn house warming......16/10/2011 our 2nd anniversary sehari sebelum parent belanja mkn and on that day kami kuar mkn kt restoren chinese muslin food+tukar2 hadiah.....16/10/2012 our 3rd anniversary time tu aariz baru 51 hari kecik lg kami just beli mknn dan mkn dirumah+tukar2 hadiah gak........16/10/2013 our 4th anniversary aariz dh 13 bulan tkde tukar2 hadiah just spend time together with husband hanya kami berdua........





16/10/2013#bfast old town white coffee#alamanda karaoke#alamanda GCS cinema#lunch garden#red velvet cupcake
















p/s:tahun depan tahun kelima,dh plan ngan husband.....kalo dimurahkan rezeki dipanjangkan umur kami plan nk celebrate anniversary dgn gi bercuti lak......so haruslah kumpul duit dr skrg.......


0 comments:

Post a Comment