Tuesday, February 25, 2014 - 2 comments

cameron:18-19 jAnuAri 2014 kEa fArM -> cAmeRoN LaVenDeR

Assalammualaikum.....

entry hari ni merupakan sambungan cite cuti2 cameron yg dh lama basi......episod k2 ni nk cite hari kedua kami di cameron......tanpa membuang masa jom la layan gmbr2 yg ada ni......

 

mula2 bfast dulu.....harga hotel kami tu termasuk bfast utk 2 org....lps bfast round2 sekitar hotel jap menikmati suasana sejuk waktu pg di cameron.....then masuk bilik balik rehat2 jap dlm kol 11 kami check out.....

lps check out destinasi pertama adalah ke kea farm....tempat ni wajib pergi setiap kali dtg cameron sbb aku dan husband suka borong sayur dan jagung.....disebabkan dh byk kali dtg sini so aku dh list kan siap2 apa yg nk diberi....al maklum la percutian bajet so serba serbi kena plan betul2.....kali ni kami tkde la memborong mengikut nafsu....aku beli betul2 apa yg diperlukan.....beli pun just utk umah sendiri,umah mak aku,umah pengasuh dan bg kwn husband sikit....benda yg kami beli pun hanya sayur-sayuran,jagung dan strawberry celup coklat.....time kami pergi ni kan dh kol 11 so dh start jam dh.....pastu mungkin sbb cuti umum org pun ramai utk mengelakkan jalan jam yg teruk ada polis traffic jaga tk bg org parking tepi2 jln.....kena parking tempat yg disediakan.....tempat tu kena masuk dlm....ikut nasib la ada parking yg tk berbayar yg kosong boleh la parking kt situ kalo tk jd mcm kami parking kt kebun ada sorang keluarga cina ni....bayaran parking kami tu tk silap aku rm5 ke 6rgt.....aduhai dh lupa lak.....tu la dok peram lg entry ni sampai ada info yg dh terlupa.....


 dr kea farm kami ke cameron lavender lak....aku pilih cameron lavender ni sbb drp review yg aku baca dorang cakap cameron lavender ni baru dibuka dan tempat ni sgt cantik utk ambik gmbr....kata tempat baru buka so kena la wat lawatan tapak kan....aku pun nk merasa gak gi tempat baru buka ni.....nk masuk sini kena bayar ye.....tp minta maaf byk2 aku lupa berapa kena byr.....tk silap aku 10rgt kot utk dewasa.....

sebenarnya masa sampai2 sini aariz tido.....aku dh frust dh ingat mmg tk kan dpt masuk lgsg la sini.....dh la ari pertama kt cameron ni nk dtg sini aariz tido....hari kedua dh sampai sini pun aariz tido....mcm aku cite kt entry sebelum ni tujuan dtg cameron ni pun sbb nk bawa aariz jalan2 cameron dan nk ambik gmbr aariz.....kalo aariz tido mcm mn nk ambik gmbr aariz kan.....tu yg aku frust tu....tp husband cakap tkpe masuk je dulu letak aariz dlm stroller.....nnt dh masuk dlm tu bunyi bising2 org bangun la aariz nnt tu.....so sementara aariz masih tido ummi aariz la bergambar sorang2 dulu......gambar2 ni berlatar belakangkan bunga lavender.....serius aku cakap mmg berbaloi masuk sini.....mmg cantik sgt kalo korang2 yg gila bergambar tu.....aku ni yg tk minat bunga pun bila masuk sini jd tergila2 lak nk bergambar dgn bunga.....


gmbr2 bunga yg husband aku ambik.....cantikkan.....ni aku guna kamera cap ayam je.....kalo sapa ada kamera yg canggih tu lg cantik gmbr2 yg jd......

yey akhirnya aariz dh bangun....aariz bangun2 je terus ajak dia bergambar....mamai2 lg mamat tu bila disuruh bergambar.....


kalo naik ke atas lg boleh gi petik sendiri strawberry dan bunga.....tp kami tk gi petik pun....sbb 1st aku tk minat bunga....husband ada ofer suruh aku petik bunga tp minta ampun la bini awak ni tk minat bunga.....baik tk payah membazirkan duit pd benda yg kita tk minat....2nd lak aku dh terbeli dh strawberry....kalo sikit tkpe lg tp ni byk gak la aku beli.....kalo petik strawberry kan sapa lak nk mkn byk2 tu....dh la strawberry ni kalo dh bawa turun kl dh tk berapa nk fresh mcm kt cameron....so fikir punya fikir batalkan saje hasrat nk petik strawberry......frust mmg frust sbb salah satu tujuan utama aku dtg cameron kali ni sbb nk merasa sendiri petik strawberry....nampaknya tkde rezeki lg kali ni disebabkan kesalahan sendiri.....


sapa ada anak kecik aku sarankan bawa la stroller....penat gak nk menapak sampai ke atas.....wlp kami tk petik bunga dan strawberry, kami tetap naik sampai ke atas sbb pemandangan kt atas sgt cantik.....





antara pemandangan-pemandangan bila dh sampai atas.....


 ni kt tempat utk petik sendiri bunga....kami tk petik....kami just bergambar je....

antara bunga2 yg boleh dipetik....dlm gmbr mmg nmpk cantik tp bila ada depan mata aku jd tk minat lak bunga2 ni.....tk tau la knp.....

tempat utk petik sendiri strawberry....

 kami tk petik so kami bergambar kt luar ni je la.....aku tk pasti samada kalo nk petik je ke boleh masuk dlm atau tk.....sbb kt luar time nk masuk tu ada org jaga siap dgn bakul utk kita masukkan strawberry dlm bakul....

ni kt laluan utk keluar.....sebenarnya tujuan nk bergambar dgn patung tu....tp disebabkan anak aku lelaki and husband cakap tk sesuai aariz bergambar dgn patung tu,so aku sorang je la yg bergambar dgn patung ni....

dan akhir sekali wajib la bergambar kt sini kan.....

dan yg plg excited nk bergambar kt sini adalah si kecik muhammad aariz ni....

itulah serba sedikit yg dpt aku review kan psl cameron lavender ni....tk rugi kalo korang pergi....cantik sgt pemandangan....dr cameron lavender tu ingat nk gi tgk butterfly sekali tk jumpa lak tempat tu....pastu jumpa bee farm....singgah la sekejap....sekali tgk tk best lak tempat tu....last2 kami decide utk gerak balik kl je....tk puas sebenar nye gi cameron ari tu sbb pergi 2h 1m je....dh tu sampai cameron pun dh lambat.....jln lak jem....byk abis masa kt atas jln je....byk tempat tk dpt nk gi sbb kejar masa gak nk balik kl....takut lewat2 kan jln makin jem lewat lak sampai kl....dh la ari tu ari ahad....esok isnin dh keje....huhu mmg tk best la bercuti kalo terkejar2 masa ni.....tkpe la next time ada rezeki dok lama sikit kt cameron ni.....tk pun kena gi ari biasa bukan ari cuti dpt elakkan jem....ada byk masa leh jln2 sana sini......ok la cite cameron pun dh abis....tunggu entry last review psl hotel lak.....ok bye.....

Assalammualaikum......


p/s: sebenarnya byk cite basi yg tk berupdate dlm blog ni.....aku akan cuba utk update semua cite tu dlm bulan ni gak sbb bulan 3 nnt akan menyusul byk lg cite......seriously kdg2 rasa tk sabar lak nk masuk bulan 3.....kdg2 rasa berdebar2 lak nk masuk bulan 3 ni.....kdg2 rasa takut nk hadapi bulan 3.....tp yg pasti bulan 3 ni i dh 3 series u all.....




















2 comments:

Puan Eka February 25, 2014 at 4:03 PM

Tak pegi pun kat sini. tak jumpa. Sbb ni kan kalau turun ke Simpang Pulai baru jumpa kan

mrs.aziz ummi aariz ummi medina February 25, 2014 at 4:13 PM

aha tempat ni kalo turun ikut simpang pulai baru jumpa....tp sebenarnye tkde la jauh mana dr brinchang tu.....

Post a Comment