Wednesday, February 26, 2014 - 1 comments

wEddINg Nov2013,Dec2013,Jan2013

Assalammualaikum.....

tgk tajuk pun dh tau kan cite ni cite basi.....tp sbb nk masukkan juga dlm blog ni sebagai kenang-kenangan,cite basi pun cite basi la.....tp cite je basi tau,pasangan2 pengantin kita ni masih dlm mood pengantin baru lg.....masih mood berhoneymoon lg ye.....teringat time aku dulu,dh sebulan kawen pun masih tepuk muka sendiri nk tgk bermimpi ke apa.....mcm tk caya je dh bergelar isteri.....

actually dr hujung bulan 11 sampai la bulan 1 ari tu begitu byk jemputan makan nasi minyak ni aku terima.....ada tu clash date.....so aku terpaksa pilih mana yg rapat je aku gi.....dan confirm2 la kalo melibatkan saudara mara aku akan dulukan saudara mara.....so antara wedding yg aku pilih utk attend antaranya ialah:

30/11/2013~wedding Bull&Azue.....bull dan azue ni kwn opis husband....yg aku gi ni majlis sebelah lelaki kt jerantut pahang.....majlis sebelah pompuan seminggu sebelum tu kt kedah.....utk mereka ni pun kami terpaksa pilih utk pergi salah satu majlis je.....kalo gi dua2 majlis mmg parah la bab duit.....dh la dua2 jauh kan....last2 kami decide utk pergi yg majlis sebelah lelaki memandangkan pengantin lelaki byk juga berjasa time kami kawen dulu......aku suka gi kenduri kawen kalo wat kampung sbb dorang masak bergotong royong and sure mknn semua sedap2.....yg time wedding bull ni mknn semua ala2 kampung tp mmg menaikkan selera aku la.....semua sedap2.....

***mereka kini menetap di kuaters polis di keramat***


1/12/2013~wedding nikma dan shahrul......nikma ni kwn sekolah aku dan masih berkawan sampai skrg....aku ni dulu masa sekolah kwn ramai tp yg betul2 rapat 5 org je.....tp masa wedding nikma tk cukup lak lg sorang....sejak masing2 dh keje dan kawen ni mmg susah nk berkumpul cukup betul2 6 org....ada je yg missing....wedding nikma ni wat kt umah parent dia kt pandan indah.....wlp mknn catering tp boleh tahan la sedap.....yg aku suka masa wedding nikma ni candy table dia sbb ada redvelvet cupcake dan redvelvet cupcake dia sgt la sedap.....byk gila aku mkn cupcake dia tu....rasa2 malu nk ambik aku dokong aariz konon2 nk ambik candy utk aariz.....hihi...

***nikma ngan husband ni pasangan pjj yg hanya akan berjumpa 6 bulan sekali je sbb husband dia keje kt laut sana tu.....so bila sekali jumpa ni mmg dlm mood honeymoon la***

14/12/2013~wedding aidil dan mai.....aidil ni sepupu aku....wedding ni sebelah pengantin pompuan kt melaka.....majlis sebelah pengantin lelaki masih blum decide lg nk wat bila.....majlis aidil dan mai ni pun aku suka mknn dia.....org kmpg masak sendiri kan mmg sedap.....bertambah2 aku makan......time majlis ni mmg meriah sbb time majlis sebegini la saudara mara dpt berkumpul.....

***mereka kini menginap bersama family mak busu aku di taman ehsan kepong....romantik sungguh la mai ni....ada je ayat2 romantik dlm fb dia tu ditujukan wat suami tercinta.....mmg mood pengantin baru sokmo ni***

28/12/2013~wedding eka dan fiezy....actually eka ni adik ipar bekas makwe adik aku.....mula2 kenal eka melalui bekas makwe adik aku....pastu suka baca blog eka ni......berkawan lak melalui blog dan facebook....majlis ni majlis sebelah lelaki wat kt seremban....majlis sebelah eka wat kt slim river tp tk dpt nk dtg sbb clash dgn wedding sepupu aku aidil.....padahal mmg teringin nk gi kmpg eka sekali tk tercapai gak hajat tu....tp tkpe la dpt gi kenduri kt seremban ni pun ok gak....mknn semua masak sendiri....wlp pedas sbb org nogori masak tp bertambah2 gak aku mkn....apa org kata pedas2 tp sedap....

***eka dan fiezy ni weekend husband and wife....eka skrg dok menyewa kt teluk intan sbb keje kt teluk intan....si fiezy lak menyewa kt bangi sbb keje dan part time study kt sana....bila hujung minggu mereka berjumpa la samada eka ke bangi atau fiezy  ke slim river umah family eka.....tkpe eka susah dulu skrg ni insyallah akan ada kesenangan di kemudian hari***

4/1/2014~wedding ninin dan zulaika....ninin ni sepupu aku....majlis ni majlis sebelah pengantin lelaki kt dewan jubli intan jb....majlis sebelah pengantin pompuan wat kt kulai.....tp aku tk gi yg kt kulai tu sbb majlis tu seminggu selepas majlis sepupu aku aidil.....time tu bajet mmg parah la sbb baru je balik dr melaka....sbb tu attend majlis sebelah lelaki kt jb.....bila wat kt dewan ni mknn pun katering la.....yg ni je bab mknn fail....tk berapa nk sedap mknn dia....ke mungkin sbb aku dh bosan kot mkn mknn catering.....tp part majlis mmg meriah.....yg penting dpt berkumpul bersama sanak saudara yg lama tk berjumpa.....

***pasangan ni pun jarang2 dpt berjumpa sbb si isteri selalu fly.....si isteri adalah seorang pramugari.....bila jarang2 berjumpa ni bila berjumpa mood pengantin baru sokmo la***

nmpk mcm sikit kan tp kalo dh selang seminggu mmg rasa padat la jadual....apa2 pun aku nk wish kpd mereka2 ni semua semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.....dan semoga kalian2 semua dikurniakan zuriat2 yg comel,soleh serta bijak pandai.....tk kesah la lmbt ke cepat yakinlah rezeki tu Allah dh tentukan....setiap org ada bahagian masing2....susah senang berumahtangga adalah ujian Allah buat kita...bukan senang nk senang kan....


sekian....Assalammualaikum....


p/s:my husband suruh stop mkn kek sbb katanya kek la yg membuatkan diet aku fail....disuruhnya kita stop mkn benda yg kita suka mmg mood sentap la....tp tkpe cabaran kan ni....aku akan sahut cabaran ni....start bulan 4 aku akan stop mkn kek....tp knp kena tunggu sampai bulan 4....sbb bulan 3 kan bulan aku dilahirkan....mana la tau ada org nk belanja kek....hihihi.....


 



1 comments:

Puan Eka February 26, 2014 at 11:52 AM

Wahh memang penuh la jadual akak pegi wedding orang kan. Tapi best. Eka suka pegi kenduri kahwin hehehe

TQ akak dan sekeluarga sudi datang ke majlis kami. InshaAllah kami akan bersabar dalam melayari bahtera rumah tangga. Walaupun berjauhan, tapi dekat dihati.

Post a Comment