Friday, September 11, 2009 - 0 comments

bErBuKa PuAsA nGaN TuNaNg.....

10/09/2009....kl sentral....

smlm aku n tunang aku kuar berbuka puasa sama2...we all berbuka di food court kl sentral....


knp kami memilih food court kl sentral?????

sbb di sana lah tempat pertama aku bertemu ngan tunang aku....kira nye 1st date we all la...dan 1st date tu berlaku pd bln puasa dan we all berbuka puasa sama2 time 1st time jumpa tu...that why setiap kali bln puasa je aku n tunang automatik akan teringat kl sentral tu...

huhu tp agak menyedihkan ialah keadaan di food court kl sentral tu tk semeriah mcm 2thn lps...tk byk pilihan mknn...dan yg plg tunang aku kecewa ialah harga mkn kt sana....terlalu mahal...bayangkan tunang aku ambik nasi putih+ikan kembung bakar + sayur campur + telur asin = rm 10...memang terkejut sgt2 we all...kuih pulak 3 biji=rm2...segelas air kosong=50sen...melampau sgt kan harga nye....

tp wlp tk berapa puas hati ngan mknn disana,we all tetap hepi coz dpt mengabdikan kenangan 2thn lps....sbb tempat tu btl2 merupakan tempat sejarah bg we all b2....aku kalo gi kl sentral je automatik mesti teringat peristiwa kali pertama aku berjumpa ngan tunang....selain kl sentral,tempat lain yg menyimpan kenangan antara aku n tunang ialah seperti sts lrt bandar tasik selatan,bangunan zikay kampung baru,mines,tasik permaisuri,hentian awang besar dan putrajaya....setiap tempat tersebut menyimpan kenangan nye tersendiri....

ok la tk mau melalut lg...just nk kongsi sedikit gmbr kami berbuka puasa di kl sentral smlm....


ni la nasi yg tunang aku ambik...nasi berharga rm10....



ni menu aku...nasi goreng+ikan pari+sotong=rm6
and 2 pinggan kuih...setiap 1 pinggan berharga rm2....



menu we all b2 utk berbuka puasa....



gmbr we all ber2 sementara tgu masuk nye waktu berbuka puasa.....



we all lg....time ni dh lps berbuka puasa....we all jln2 dan lepak2 je....


p/s:alhamdulliah hajat we all utk berbuka puasa di tempat sejarah we all terlaksana gak smlm....huhu thn dpn tk tau la dpt buka puasa lg tk kt tempat sejarah we all ni....tp tunang aku ckp dia tidak akan lupa tempat ini bila menjelang bln puasa sampai bila2....

0 comments:

Post a Comment