Thursday, September 17, 2009 - 0 comments

wEddInG pRePaRaTioN....paRt 3:

memandangkan tk sampai sbln lg aku akan bernikah,so sblm cuti raya ni aku dh call semua pihak2 yg aku booking utk majlis kawen aku nnt utk wat follow up/last confirmation/tanya status....saje wat benda ni awal2 sbb sng kalo ada apa2 problem ada masa lg utk cari solution...lg 1 jiwa aku masa cuti utk beraya nnt pun tenang sikit....so meh aku tnjk apa perkembangan slps aku wat phone call and ym pihak2 yg terlibat itu....

drp hasil perbincangan yg dibuat...so ni la result yg aku dpt:
->Katering & Kanopi
#80% pembayaran dh dibuat...lg 20% (rm3800) bayar lps abis majlis sblm pihak katering balik....
#lps cuti raya kena dtg kedai ambik all invoice dan serahkan kad kawen utk map....
*****planning gi kedai : 4/10 (ahad)*****

->Pelamin,Mekap (nikah & sanding),Baju sanding
#deposit rm300 dh bayar....balance rm900 dibayar lps majlis sblm mak andam balik...
#seminggu sblm majlis kena dtg kedai utk fitting baju sanding....
*****planning gi kedai :antara 5/10 hingga 9/10 (isnin hingga jumaat)*****

->Baju nikah & bertandang
#baju nikah dh siap....baju bertandang lg 30% utk siap.....
#deposit rm100 dh bayar.....balance rm150 dibayar time ambik baju
#ambik baju seminggu slp raya....
*****planning ambik baju melalui kwn aku je sbb yg tukang jahit baju aku ni merupakan kakak kpd kwn aku...so just ambik kt opis aku pun tkpe sbb opis aku ngan opis kwn aku dekat2 je*****

->Fotografi
#sebanyak rm1000 dh dibayar....balance rm700 bayar lps dpt album
#kena bg kad kawen utk map
#update aturcara majlis
*****planning kad kawen pos je......update aturcara majlis just update mll ym slps majlis berkampung aku (3/10)*****

->Kompang,DJ,PA System
#tiada bayaran yg dibuat lg....total rm500 akan dibayar lps abis majlis.....
*****planning seminggu sblm majlis confirm kan psl tarikh,masa,tempat*****

other:
  • status tempahan cup cakes akan tny my cousin masa raya nnt....
  • status tempahan dodol 2 minggu sblm majlis kena wat follow up....

ok setakat ni je apa yg aku leh update kan berkenaan my wedding preparation....makin nk dekat majlis nnt mungkin akan ada byk lg preparation yg akan aku update kan....ok daaaaaaaa.....

p/s:alhamdulliah 70% all my wedding preparation already done...

0 comments:

Post a Comment