Tuesday, June 1, 2010 - , 0 comments

CuTi WeSaK DaY~BaLiK KaMpUng HuBBy

salam semua.....apa khabar.....alhamdulillah aku masih lg diberi nafas utk meneruskan hidup di muka bumi ini wlp mengalami demam,selsema dan batuk sepanjang minggu lepas.......ari ni aku nk story aktiviti aku and hubby sempena cuti wesak day......ye agak lmbt aku update cite psl ni.....ni semua disebabkan aku yg kurang sihat dan ditambah keje2 opis yg perlu disiapkan maka tertangguh lah hajat dihati utk mengkhabarkan aktiviti aku and hubby sempena cuti wesek day pada 28 Mei......maka pada hari ni marilah kita sama2 baca story mory about our holiday......



we all abiskan cuti selama 4 hari (cuti wesak day 3 hari,jumaat,sabtu,ahad+1 hari we all ambik cuti tahun we all) di kampung hubby.....tp istimewa balik kmpg kali ni ialah we all balik naik flight.....mungkin bg sesetengah org benda ni tk istimewa pun tp bg kami yg 1st time naik flight sure lah excited kan......so tanpa membuang masa apa kata kita layan cite2 excited we all balik kmpg baru2 ni....






we all kt sts bandar tasik selatan ngah tunggu KLIA Transit........we all ke LCCT naik KLIA Transit dan bas je.....ialah nk minta tolong org takut menyusahkan je sbb time tu ari keje tk kan nk suruh org lain cuti gak mcm ktorg.....so selagi mampu usaha sendiri baik usaha sendiri.....itu pendirian we all.....





hubby: mana train ni yang.... me: ala jap lg sampai lah train tu....syg tau lah abg tk prnh naik KLIA Transit ni lg.....hehehehe....
*naik flight aku tk prnh lg tp naik KLIA Transit ni prnh la.....tkde lah mcm my hubby semua nye 1st time........hehehehe.....





akhirnye sampai pun train......inilah KLIA Transit.....ok2 aku tau lah semua org dh tau KLIA Transit tu mcm mn.....tp aku saje je gedik2 nk letak gak gmbr KLIA Transit ni sbb mana lah tau kot2 ada pembaca setia blog aku ni (tu pun kalo ada pembaca setia lah) yg masih tk tau mcm mn rupanya KLIA Transit ni......hehehehe....





we all dlm train.....





oleh kerana tk ramai org dlm train that why lah we all dok tergedik2 berpossing sakan dlm train....kalo ramai org ni malu gak nk berpossing nnt org kata we all tersesat drp planet mn yg tk prnh bergmbr dlm train.....





we all transit di sts Salak Tinggi....drp sts Salak Tinggi utk ke LCCT we terpaksa naik bas transit yg disediakan sekali dlm pakej KLIA Transit+Bas=rm10.90.....so ini lah keadaan dlm bas transit tersebut.....






we all dlm bas.....






my hubby yg pandai bajet masa....ngam2 we all sampai kt LCCT kol 9......dan kebetulan pulak kaunter utk check-in buka kol 9....so memandangkan yg we all book tiket melalui online haruslah kena check-in and ambik tiket di kaunter kan....so hubby cakap alang2 dh sampai tepat pada masa nye so better we all gi check-in dulu baru gi mkn wlp time tu perut masing2 dh menyanyikan lagu keroncong.....tp better settle kan benda yg penting dulukan....mkn tu boleh kemudian.....so inilah tempat pertama yg kami tuju iaitu Kaunter Daftar Masuk.....





tp dh kol 9.15 kaunter masih tk dibuka wlp org dh ramai beratur.....





my hubby yg ngah bengang sbb kaunter masih tk dibuka lg.......





so bini dia ni pun cuba lah utk tenangkan hati suami yg ngah panas sbb terpaksa beratur lama2 dlm keadaan perut yg lapar.....tp kalo tgk pada gmbr nmpk mcm bini dia ni over berpossing drp menyejukkan hati suami yg panas........hehehehe....



akhirnya kol 9.30 baru lah kaunter dibuka....after check-in we all pun gi breakfast kt satu restoren ni.....huhuhu serius aku cakap mknn kt LCCT ni sgt lah mahal ok.....nasi lemak je dh 6.50.....teh 'O' panas 3.20......so better lps ni kalo dtg LCCT lg mkn fastfood je lah jawab nye.....





hmmm muka suami aku ni dh dpt mkn pun masih masam lg......knp eh....






oooo patutlah bini dia kacau dia ngah baca suratkhabar.....laki nk baca suratkhabar bini dia sibuk nk bergmbr lak





ruang menunggu sblm leh masuk ke dalam perut kapal terbang......huhu aku tk tau apa nama tempat ni.....al maklum lah 1st time naik flight.....pastu lupa lak nk catit nama2 tempat dlm LCCT tu....





lg gmbr2 kami semasa diruangan menunggu.....we all kena masuk sini lebih kurang 40 minit sblm berlepas dan hanya akan dipanggil masuk ke dalam perut kapal terbang lebih kurang 15 minit sblm berlepas......





no flight kami......AK 5282......






perjalanan utk masuk perut kapal terbang......





ruangan utk menuju ke perut kapal terbang.......





kami sudah berada di dalam perut kapal terbang......





muka aku yg excited 1st time naik flight....pergi balik dpt dok dekat cermin....leh tgk permandangan luar dan bawah.....huhuhu tp bila flight dh berada di atas awan tkde nmpk apa2 nye....hanya nmpk awan je.....sgt bosan..





tepat kol 11.55 (flight kami kol 11),kami pun sampai lah di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa KB....ayah mertua dan mak mertua aku sudah sedia tunggu di airport utk menjemput kami....drp airport nk ke kmpg hubby makan masa lebih kurang sejam jugak lah.....





Air Asia.....lepas ni kalo ada rezeki nk try naik MAS and FireFly pulak....






flight yg membawa kami terbang di awam biru dr KL ke KB....





yg ni gmbr semasa hubby ngah tolong MIL mengutip getah di ladang getah MIL....time ni 3rd day kami di kmpg.....1st day tkde wat apa2 pun kt kmpg just lepak2 kt umah sambil borak2 ngan FIL and MIL......2nd day lak lps solat jumaat aku,hubby,FIL and MIL gi Kuala Besut Terengganu gi melawat adik ipar yg belajar di MRSM Besut.....lepas melawat adik ipar we all jln2 tepi pantai dan beli mknn yg famous di Terengganu seperti kopok lekur dan satar (aku teringin sgt nk rasa satar ni that why beli)......




ni lah ladang getah my MIL.....boleh la tahan luas gak ladang getah ni.....tp my MIL sorang saje yg menguruskan ladang getah ni....





ni getah yg telah keras dan sedia utk dikutip dan dijual......





my hubby yg baru kutip 1 troli dh mengadu penat....





masa 3rd day kt kmpg gak aku paksa hubby bawa gi Rantau Panjang sbb aku yg tk prnh gi Rantau Panjang nk sgt tgk Rantau Panjang tu mcm mn.....tp bila dh gi sana baru tau bahawasanya tmpt tu tk lah best sgt pun.....huhuhu.....inilah dia Pintu Masuk Rantau Panjang utk pemeriksaan imigresen Malaysia->Thailand->Malaysia.......





dan hari k4 masa nye utk kami pulang ke KL....dan ini gmbr semasa di airport Pengkalan Chepa KB.....





kami nk pulang.....





muka masing2 yg lemau krn seawal kol 5.30 sudah bangun utk siap2 mandi,solat subuh dan gerak ke airport....flight kami kol 9....





mau pulang ke KL....babai Kelantan.....





akhirnya tepat kol 9.55 kami pun sampai di LCCT.....






di Balai Ketibaan di LCCT.......





ini tempat mengutip bagasi....tp kami bawa semua bagasi kami naik dlm flight......





maka tamatlah sudah edisi balik kmpg kami kali ni dgn Air Asia.....komen aku 1st time naik flight adalah sgt membosankan sbb tkde apa2 permandangan yg dpt dilihat kecuali awan dn langit....then kapal terbang tu sgt lah slow mcm tk gerak membuatkan aku rasa sgt mengantuk sbb dh biasa balik kmpg hubby drive laju (ye saya tau ini adalah sgt bahaya).....hehehehe itu pendapat aku
lah....tp bg org mungkin seronok......tp next time kalo ada nk sponsor aku naik flight aku nk je.....hehehehehe....ok semua sehingga berjumpa lg......babai....wasalam......




p/s:byk lg cite aktiviti aku and hubby sepanjang minggu lepas......ada cite gi Bagan Lalang sambut birthday hubby dan ada cite i-city.....tp skrg keadaan aku tdk berapa selesa ngan hidung yg meleleh.....dh sihat nnt aku cite semua ye.......


0 comments:

Post a Comment