Thursday, June 17, 2010 - 0 comments

MuSIm CuTi SeKoLAH MuSIm oRg MaKaN NaSI MiNyAk........

salam semua.....hari ni mood nk update blog masih ada lg....memandangkan ada lg cite yg nk dicoretkan, maka terhasil lah entry baru utk hari ni.......kagum ngan diri sendiri yg selalu MALAS sejak akhir2 ni nk update blog,tp spjg minggu ni berjaya update utk 3 entry utk 3 hari berturut2........knp minggu ni aku rajin sgt.....ntah lah tiba2 mood jd rajin lak nk update blog.....ok lah sementara aku ngah rajin ni baik aku update cepat2......


kali ni nk cite psl aku ngan hubby mkn nasi minyak........bkn mkn nasi minyak we all.....we all nye nasi minyak dh lama basi......hehehehe.....kali ni mkn nasi minyak kwn2 & sedara mara we all pulak (tp zaman skrg org selalu hidangkan nasi beriani,dh tk sesuai nk pgl 'mkn nasi minyak'......hehehe).....skrg ni ngah cuti sekolah.....so byk lah org kawen skrg ni.....byk sgt ye jemputan yg we all terima.....tp terpaksa pilih gi mana yg penting je lah.....tk terlarat nk gi semua.........kalo dekat2 leh gi semua.....tp kalo jauh2 utara selatan timur barat tu semua,kena lah skip mana yg patutkan......kalo sblm kawen dulu selalu fikir kena gi ni semua jemputan kwn2 kawen sbb nnt kita kawen kwn2 tk nk dtg lak.........tp bila dh kawen selalu fikir kena gi ni semua jemputan kwn2 kawen sbb ari tu kita kawen dorang dtg......tp bila jd clash mcm ni,mcm mn lak nk penuhi semua jemputan kan......so ampun dan maaf lah diminta kalo ada jemputan yg saya tk dpt hadiri....



12 Jun 2010.....wedding ex S.K.B.T.C friend at STESEN PENYELIDIKAN RRIM SG. BULOH



ari sabtu ari tu gi wedding kwn aku masa sekolah rendah dulu.....we all berkwn dr darjah 1 sampai darjah 6.....sekolah menengah pun sama2 kt CPR dulu tp sekejap je masa form 3 dia masuk sekolah teknik.....then masa kt matrik jumpa balik.....we masuk matrik yg sama......tp tk masuk U sama lah.....tp still keep in touch lg (dulu melalui fs skrg fb pulak).......





inilah dia raja sehari.....kwn aku yg pengantin perempuan.....Noorazila Ismail......





tk sangka pulak dpt jumpa kwn2 masa zaman sekolah rendah dulu.....Rosmawati dan Hidayah.....2 org tu je dpt jumpa sbb yg lain dh balik.....jln jam we all sampai dh nk dekat kol 3......





pasangan pengantin lama bergmbr ngan pasangan pengantin baru....rasa mcm pengantin baru lak kami.....hehehehe.....




13 Jun 2010.......wedding anak sepupu my mom a.k.a my 2 pupu at Simpang Renggam Johor.........



ari ahad pulak me,hubby,my mom and my aunty (mak long&mak busu) gi attend wedding anak kpd sepupu ibu.....aku ni bab2 anak sepupu ibu yg kt Johor tk berapa nk kenal sgt lah termasuk lah sepupu2 ibu itu sendiri......lg lah kalo sedara mara ibu sebelah tok lelaki aku.....eh korang pening eh....aku lg lah pening.....so abaikan je lah salahsilah keluarga aku tu......senang cite yg kawen ni 2 pupu aku lah.....2 pupu aku lelaki....so ni majlis sambut menantu lah......tp meriah nye mcm majlis kawen anak perempuan.....kita terus pada cite selanjutnya pada gmbr2 di bawah......





mr.driver





passenger 1 mak busu, passenger 2 mak long......





passenger 1 with passenger 3 mak mertua mr.driver.....





passenger 4 wife mr.driver......





passenger 4 with mr.driver.....





ketawa mampu menghilangkan rasa lapar dlm perut dan tension di hati sbb sesat.......





muka2 org yg kelaparan......





oleh kerana kami sesat terpaksa lah srh tuan rumah dtg ambik kami yg tersadai di sts minyak.....nilah kereta yg menjemput kami yg sesat ni.....




td muka lapar skrg muka hepi sbb dh nk sampai umah pengantin dan akan dpt mkn.......





ni gmbr lps mkn.....masa mkn tk sempat ambik gmbr sbb kelaparan sgt....dpt mkn dh tk ingat apa2 dh......dh ar mknn semua nye sedap....terutama sambal goreng jawa dan rojak.......





laki bini yg kekenyangan.....laki aku ni kalo dh kenyang mmg suka ke depan kan perut......





gmbr2 kt bwh ni pulak gmbr sepupu2 mak aku mean makcik2 aku yg memang aku tk kenal....gi wedding ni baru kenal.......huhuhu ramai rupanya sedara mara aku yg aku tk kenal.....





laki aku ni kan kalo bergmbr suka tutup mata.....tp tk nk ngaku still kata mata dia kecik tu yg nmpk tertutup.....





yg ni konon2 cuba membesarkan mata dia lah tu......





dh puas dok kt luar we all lepak kt dlm umah pulak.....





suami isteri yg tk puas2 bergmbr.......eh silap isteri yg tk puas bergmbr disamping suami.....





my mom and mak busu.....gmbr mak long nmpk gmbr mulut je.....huhuhu sori mak long.....kesilapan tidak disengajakan.....





gmbr pelamin....tema warna merah hitam....that why aku pakai baju merah....hehehehe bukan2 itu satu kebetulan je aku pakai warna merah....tiada kaitan nk pakai ikut tema ye.....





pengantin yg sedang makan beradab....gmbr masa bersanding kt pelamin tk dpt ambik sbb time ni we all dh dok kt luar balik.....nk masuk balik dh ramai org....ni pun ambik gmbr pengantin ngah mkn secara jauh.....





mak ngah and mak busu join sepupu2 mereka yg lain berkaraoke....mmg keluarga mak aku keluarga suka menyanyi....tp suara dorang mmg sedap2 tau....kalo tk tkde lah mak ngah&pak ngah aku jd artis kan (ayat mcm berlagak lak)......time mak ngah&pak ngah dtg semua tetamu dh tk beri tumpuan pd pengantin dh semua dok sibuk2 nk bergmbr ngan artis(pak ngah&mak ngah aku dato a rahman hassan&datin azizah mohamed).......huhuhu sama lah aku kawen dulu....bkn dorang nk tgk kami ni pengantin tp lebih beri tumpuan kpd pak ngah&mak ngah aku yg sedang berkaraoke.....





anak my cousin....aliff yg asyik cranky......tp bila my hubby pegang and aku nk ambik gmbr dia senyap pulak....mmg sah keluarga suka bergmbr......





dan akhir sekali gmbr aku berpossing nk tnjk baju baru.....hehehehehe.....tk tau knp skrg ni aku selesa berjubah.....mybe sbb badan dh semakin membesar kot.....




lebih kurang kol 3 we all pun gerak balik kl.....tp on the way balik kl mcm biasa lah my mom mesti nk singgah Ayer Hitam....my mom kalo dtg johor tk singgah ayer hitam mesti tk sah.....gi ayer hitam ni bkn nye my mom nk beli pasu2 yg mmg famous kt sana tp my mom nk cari mknn....antara nye gi ayer hitam mesti beli otak-otak,telur pindang,murtabak singapura,pisang salai dan nenas sarawak....aku and hubby lak sempat lah rembat perhiasan rumah utk rumah baru kami nnt.....lebih kurang kol 4 we all pun gerak balik kl.....cuti sekolah kan ari ahad lak tu, we all berhenti solat maghrib kt r&r Ayer Keroh ya Allah ramai nye org.....pastu sepanjang jln nk sampai Seremban jln dh makin slow dan jam.....sebaik we all tk exit Tol Sg.Besi,we all exit Tol Serdang,so tk ar tension jam kt Tol Sg.Besi....



sampai kl gi antar mak long and mak busu kt kepong,then antar my mom then baru lah we all balik....sampai umah kol 11 mlm....huhuhu penat tuhan je lah yg tau....dua hari berturut2 berjalan je keje kami.....tp minggu ni kalo ada apa2 jemputan mmg kami terpaksa tolak sbb kami nk fokus kpd proses renovate rumah pulak.....so lps ni aku akan cite psl umah baru kami pulak.....ok cukup setakat ini.....nnt jumpa di next entry......babai.....wasalam semua....





p/s:esok start lah proses renovate rumah baru kami.....hope sempat lah siap hjg bln ni....lg cepat siap lg cepat lah kami pindah....















0 comments:

Post a Comment