Thursday, June 10, 2010 - 0 comments

HePi BeSdAy HuBBy yg ke 30..........

Assalammualaikum.........


wow mukadimah yg agak sopan ye.....biasa lah nk cite psl hari special utk someone yg begitu special utk saya.....ceh guna ganti nama saya pulak.....ok2 back to the topic.....pada tajuk je mesti u all semua dh dpt agak kan cite apa yg akan ku khabar kan pada ari ni.....ye betul dh tentu cite berkaitan celebration my hubby birthday......tp minta maaf lah byk2 sbb nye cite ni dh basi......ok sejak akhir2 ni aku mmg suka wat entry tentang cite basi ye......so to all readers (ok aku nk perasan jap yg blog aku ni ramai readers), harap anda semua dpt bersabar membaca cite2 yg basi sahaja dlm blog saya ini......ok2 aku stop celoteh pjg berjela2.....aku terus kpd tujuan asal aku buka blog dan terus menaip sebaik sahaja sampai di opis pada ari ni........



2 Jun 2010......


maka genap lah umur suami saya 30 tahun.....ye memang betul suami saya dh tua ye.....tp bini dia still maintain muda remaja (ok saya boleh perasan habis-habisan disini dan boleh kutuk suami saya habis-habisan jugak disini sbb suami saya tidak akan membaca blog saya ini.....hehehe).......so memandangkan tahun ni merupakan tahun pertama aku celebrate birthday hubby as a wife (tp tahun ke 2 celebrate birthday hubby sejak we all kenal), kena lah plan yg special nye kan.....kalo bab hadiah aku tk perlu pening2 kepala fikir nk bg apa sbb suami saya dgn muka tidak malu nye telah meminta hadiah jam dan baju kemeja sbg hadiah harijadi nye yg k30......huhuhu suami saya suami saya boleh pulak request hadiah utk harijadi sendiri ni.....mmg tk boleh blah.....dh la tu hadiah tersebut telah di request masa awal tahun lg.......



mula2 aku bising gak lah sbb tkde hadiah lain yg dia nak....nk JAM.....aku ulangi JAM TANGAN.......ok apa masalah ngan JAM TANGAN tu.....bg je lah apa susah nye nk cari.....ye mmg nmpk senang hadiah tersebut tp masalah bg aku ye lah JAM TANGAN telah diberi masa hari perkahwinan kami.....tk sampai setahun pun lg tk kan nk jam baru lak......ok u all nk tau apa asalan my hubby knp dia nk jam.....alasan dia jam hantaran kawen ari tu jam utk gi keje and utk majlis formal2......jam utk sport tkde......Ya Allah laki aku mcm budak2 ye.....jam pun nk pakai beza2......ok lah disebabkan aku ni isteri mithali (mithali lah sgt),aku penuhi jugak lah permintaan hubby aku tu.....dan utk hadiah k2 iaitu sepasang kemeja hubby request baru2 ni memandangkan bini dia telah menjahanamkan sepasang kemeja keje laki dia so kena lah byr ganti rugi.....huhuhu sungguh kejam laki aku ni tau,baju rosak sikit sudah diminta ganti yg baru......ok sekali lg sebagai isteri yg mithali aku penuhi jugak lah permintaan suami tersayang.......



so utk hadiah jam tu aku beli 2 hari sblm birthday my hubby.....tp gi beli sama2 lah senang sbb tk kan ada komplen dikemudian hari.....wlp hubby dok bising cakap aku tk suprise lgsg bagi hadiah kt dia.....aku peduli apa asalkan hadiah yg aku kasi tu menepati piawaian dia.....lgpun hadiah tu dh memang dia yg request so nk wat apa suprise2 ni semua kan......td suami aku yg kejam skrg aku lak yg kejam.....hehehehe......dan utk hadiah baju kemeja pulak minggu lps baru gi beli dan semestinya gi beli ngan hubby jugak utk memenuhi piawaian hubby sendiri (serius laki saya sgt cerewet dlm diam, kalo benda yg dia tk berkenan hmmm jgn harap lah dia akan pakai byk kali.....wlp dia tk cakap tp aku tau dia tk suka kalo just pakai sekali je).......



ok selain hadiah, mcm biasalah mestilah wish hepi birthday utk hubby kan....so mlm tu aku gagahi diri ni utk tidak tido sampai kol 12 mlm (aku ni biasa nye kalo ari keje sambil tgk tv tu last2 akan hanyut ngan mimpi2 indah.....)so demi birthday hubby aku sanggup ni tgk tv sambil tk berbaring sbb takut tertido......punya lah aku maintain mata aku ni supaya tk tertido,laki aku lak yg tertido.....pelik sungguh tk prnh2 laki aku ni tido awal,mlm tu kol 10 dia dh ngantok yg sgt2.....tkpe lah aku bg dia tido jap lgpun awal lg baru kol 10......pastu dlm kol 11.30 hubby bangun nk solat isyak lps tu lg 15 minit je lg nk kol 12 boleh lak dia kata dh ngantok nk tido.....isy biar betul laki aku ni tk kan belum kol 12 lg dh ngantok.....selalu nye kalo belum kol 12 jgn harap laki aku ni nk masuk tido......ini tidak boleh jadi ni kena halang suami supaya jgn terus masuk tido.....so aku ajak lah suami duduk2 lg....tp suami yg dh ngantok sgt tu mmg tk mkn pujuk....berkeras jugak nk masuk tido.....so saya pun terpaksa lah menpercepatkan proses wish hepi birthday tu....so lg 5 minit nk kol 12 aku pun wish hepi birthday sambil kiss2 suami saya tu....oooooo suami saya bila dh kena kiss terus segar mata dia ye.....ok apa yg berlaku seterusnya tidak boleh lah dicitekan ye......hehehehehehe (saya gelak dgn gatal nye)..........


2 Jun 2010 8 pm Restoran HM Sri Bagan,Bagan Lalang



celebrate birthday hubby tk berakhir disitu je....keesokan hari nye aku ajak hubby gi mkn seafood.....seminggu sblm birthday hubby aku jenuh lah aku menggoogle tmpt2 yg best utk mkn seafood......last2 jumpa lah satu tmpt yg aku berkenan sgt.....wlp jauh (sejam perjalanan dr opis aku di tpm bukit jalil), tp nk gak gi sana.....mula2 plan nk gi weekend sbb leh gi awal then leh tgk pemandangan matahari terbenam tp suami saya sgt tidak sabar utk mkn seafood so bergerak lah kami ke Bagan Lalang pada hari tersebut jugak lps balik keje......huhuhu dlm perjalanan kami ke sana telah berlaku satu perkara yg tidak diingini iaitu kereta rosak.....huhuhu sebaik lah time rosak tu dh sampai kt pekan Sepang dan ada lg bengkel yg masih buka wlp dh kol 7.30.....sebaik kerosakan tidak serius dan dlm 15 minit je sudah siap........tp yg tk best nye kami sampai Bagan Lalang dh gelap.....so nk tgk pemandangan pantai tk dpt lah.....



so sampai2 je Bagan Lalang terus cari Restoran HM Sri Bagan ni....tk susah pun nk cari restoran ni....so sampai2 je kt restoran tu haruslah terus order mknn kan sbb masing2 dh kelaparan......dan menu utama kami dh tentu seafood......suami saya sgt rambang mata utk memilih seafood.....ikut kan hati hubby semua jenis seafood dia nk order tp masalahnye yg mkn hanya kami berdua.....so kena ikut kemampuan lah kan....nnt berlaku pembaziran pulak......ok nk tau apa yg kami mkn,jom kita layan gmbr2 dibawah.....




air kosong dan kerepek pedas (aku tk tau ia diberi secara percuma atau kena bayar sbb tk sempat nk tgk dlm bil, bil dh hilang)......wlp kerepek pedas tu gmbr blur tp aku nk jugak letak gmbr ni dlm blog ni sbb nk bgtau ia diberi kpd setiap customer yg dtg mkn kt restoran ni......





minuman kami.....tembikai laici for my hubby and limau suam for me.....tk tau knp sejak akhir2 ni me and hubby suka gila ngan tembikai laici....ok jgn wat andaian lebih2 ok (terutama sorang pembaca blog aku yg tau apa yg berlaku ke atas diri aku skrg ni......hmmmm anda tau sapa diri anda)......





muka hubby yg kelaparan......





kelaparan hubby terserlah ketika memakan kerepek pedas ni....mcm muka berlagak lah abg.....




muka saya yg berminyak2 kerana tolong masak di dapur......hehehehehe.....





permandangan restoran.....huhuhu gelap so tk berapa jelas....ye lah saya tk mampu nk beli kemera mahal lg......





suami isteri yg muka mcm dicurah dgn minyak.....





ok lauk dh sampai.....yg ni kerabu sotong....hubby suka sgt....kalo hubby dh suka sgt mean ia sgt lah sedap....i give 4.5 star.....





yg ni pepahat masak cili....1st time we all mkn pepahat....ok lah not bad.....i give 3.5 star......





kailan ikan masin.....ni pun hubby suka sgt.....so bermakna sgt sedap and i give 4.5 star.....





butter prawn.....aku suka sgt tp hubby kureng sikit.....so i give 4 star....





lala masak sweet sour.....ok not bad....i give 3.5 star......





ikan pari bakar.....not bad tp hubby kata kt pangkor lg sedap.....so i give 3.5 star......




dan lauk lain adalah tomyam campur yg i can give 3.5 star dan telur dadar i give 3.5 star.......so penuh lah meja ngan lauk2 yg byk mcm mkn 4 org tp yg mkn 2 org je......





ingat tk leh abis....tp tgk lah gmbr ni.....licin semua lauk kecuali tomyam campur yg tk terusik lgsg....sebaik leh tapau.......





ya Allah laki bini apa lah ni mkn 2 org mcm mkn 10 org...






suami isteri yg kekenyangan.....





hubby bila dh kenyang muka ada senyum........



bila dh kenyang apa lg semua mknn perlu dibayar lah....keseluruhan harga mknn yg kami order rm91.80.....hubby kata sgt berbaloi.....bg aku kalo hubby suka harga mahal mcm mn pun tkpe lah.....ye lah lgpun hari tu kan hari special hubby apa salah nye wat hubby happy.....tp hubby mmg btl2 jatuh hati ngan mknn di sana mean sedap lah bg tekak hubby yg cerewet tu....siap cakap, "yang nnt dtg lg ye".....aku on je tp kali ni kamu lah yg bayar ye.....saya pulak yg order.....hehehehe.....





kami tk terus balik....hubby kata dia ngah kekenyangan tk larat nk drive.....so kami lepak2 di pantai lah dulu....




disebabkan hari tu adalah birthday hubby,aku pun dera lah hubby supaya wat possing yg ala2 macho gitu.....tp macho ke laki aku......hehehehehe.....






wow menawan nye.....laki sapa ni.....





me and hubby.....we happy together.....hope kebahagian sentiasa menjadi milik kami.....amin.....to my hubby, hepi 30th birthday.....i love u so much today and everyday......



sekian.....wasalam.....



p/s:tgk gmbr mknn ni terasa lapar pulak....dh ar skrg tk leh lapar sikit mudah lah perut ku ini berangin dan pedih.......huhuhu........



0 comments:

Post a Comment