Tuesday, December 7, 2010 - 0 comments

MAHA 2010

salam semua.....apa khabar anda2 semua....hope semuanya sihat2 hendaknya ye.....aku dan suami alhamdulillah sihat.........demam suami pun dh beransur sihat....alhamdulillah syukur sgt2......ari ni cuti sempena maal hijrah.....so seperti org2 lain aku dan suami pun bercuti gak.....so far ari ni tkde apa2 plan nk gi mana2....dr pg sampai skrg still dok umah je lg.....ptg2 sikit atau mlm nnt tak tau la kot2 we all kuar ke....we all ni susah nk dijangka.....last minute pun boleh plan utk kuar.....mcm yg berlaku ari ahad yg lepas.....sedang husband masih tk berapa nk sihat,boleh pulak we all plan utk MAHA 2010....


plan asal husband just ajak gi mkn satay kt taman warisan putrajaya.....tp ntah mcm mn time we all melalui serdang tiba2 automatik masing2 sebut nk gi MAHA.....terus husband pecut ke MAHA....dah ar time tu dh kol 5 ptg......we all bajet dh tutup dah tp sekali tgk banting2 sepanjang jln tulis tututp kol 10 mlm so we all rasa ada la peluang utk we all tgk pameran tersebut.....time we all kuar umah time tu dh hujan renyai2.....so bajet hujan akan berhenti dan tk kan lebat lg sbb tu we all gi ngan motor je.....sekali sampai je we all kt tapak MAHA tu hujan makin lebat lak.....bajet mcm nk patah balik je sbb antara tmpt parking motor ngan dewan dimana pameran berlangsung agak jauh gak tp alhamdulillah mungkin mmg dh rezeki kami utk sampai ke pameran MAHA ni,akhirnya kami jumpa tempat parking motor yg dekat sikit ngan pintu masuk dewan......


so dikesempatan berblog ari ni aku nk letak lah sikit gmbr2 kami semasa di MAHA 2010 ari ahad yg lepas.....oleh kerana hujan lebat so kesemua gmbr2 ni adalah gmbr2 di dlm dewan je sbb mmg kami hanya melawat pameran2 yg di dalam dewan je....tkpe la asalkan dpt gak kami berdua menjejaki kaki ke MAHA 2010.....ok lah malas nk taip pjg2 saksikan sendiri gmbr2 kami di bawah ni.......














































mcm2 jenis beras ada kt sini......










wlp ari hujan dan dh petang dh time tu tp org masih berpusu2 dtg ke MAHA ni...sehingga kan kami nk balik kol 8 still ada ramai lg org yg dtg..........





cik abg aku ni mmg susah betul nk diajak bergmbr....sbb tu kebanyakan semua gmbr diatas penuh ngan gmbr aku je......




hajat nk ke taman warisan putrajaya utk mkn satay terus terbatal kerana kamim ambik keputusan utk mkn kt gerai mknn popular yg terdapat di MAHA ni......mcm2 mknn ada dijual disini.....sampai kami rambang mata la tk tau nk mkn apa.....tp mknn kt sini agak mahal sikit la......satay 70sen secucuk bg kami mmg mahal la......


itu je lah gmbr yg sempat kami rakamkan.....rasa nya kebanyakan semua dh tau kan apa itu MAHA.....bg aku yg merupakan pertama kali menjejak kaki ke MAHA ni,program MAHA mmg betul2 berfaedah la....dan bg aku program ni perlu diteruskan pada setiap tahun...mmg sgt2 bermaanfaat....dan program ni dianjurkan pun tepat pada masa nye iaitu pada cuti sekolah......so bg ibu bapa yg ada membawa anak2 mereka ke sini aku rasa mmg bagus sgt2 didedahkan anak2 dr peringkat awal lg dgn aktiviti pertanian dan perteknakan ni.....


ok lah tu je yg aku nk updatekan kali ni.....nnt kalo ada cite best2 lg aku update lg ye.....mau mandi dan solat asar.....encik suami keluar sekejap,mana lah tau dia balik nnt tiba2 ajak aku kuar,so kalo dh mandi dan solat leh terus kuar.....ok selamat menyambut maal hijrah kpd pembaca sekalian......semoga kedatanagan maal hijrah tahun ni memberi seribu keinsafan kpd kita.....insyallah.....amin.......wasalam.....



p/s:rasa mcm nk ajak hubby gi ikea cari kabinet tv yg kecik utk diletakkan di dlm bilik.....now umah aku dh ada 2 tv.....kami baru beli lcd tv utk diletakkan di ruang tamu dan tv lama utk diletakkan didalam bilik.......

0 comments:

Post a Comment