Saturday, December 4, 2010 - , 0 comments

27/11/2010&28/11/2010

salam semua......apa khabar anda2 semua.....hope pembaca setia blog aku ni sihat2 hendaknya bersama org yg tersayang......aku alhamdulillah sihat cuma suami aku je kurang sihat sikit demam,selsema dan batuk.....so suami aku awal2 lg dh tido selepas telan ubat.....aku yg mata tk mau nk lelap lg ni ambik kesempatan la utk online dan update blog aku ni yg hanya aku dpt singgah seminggu sekali je skrg ni.....ari ni aku nk cite psl aktiviti aku dan suami weekend lps.....ok bg yg dh baca entry sblm ni,aku ada cerita yg weekend lps aku dan suami akan ke sg.petani kedah.....tujuan kami ke sana adalah utk menghadiri majlis perkahwinan roomate aku selama 3 thn semasa di upm dulu......alang2 dh ke kedah ni kami ambik kesempatan utk bercuti sambil honeymoon wat kali k2 la.....



wlp percutian kami kali ni agak singkat iaitu 1 hari 1/2 je, tp kami tetap seronok kerana bukan setakat ke kedah je kami tuju malah sampai ke penang kami jelajahi......wlp penat sbb perjalanan yg terlalu singkat utk destinasi yg jauh tp kami tetap enjoy....knp aku kata percutian yg hanya ambik masa 1 hari 1/2 adalah kerana kami gerak ke kedah dr kl lps zuhor ari sabtu 27/11/2010 (sbb menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku dulu) dan sampai di sg.petani dh maghrib......so mlm tu kami tk merayap ke mana2 pun hanya lepak2 dlm hotel je (honeymoon la katakan......hehehehe)....kami hanya berjalan2 di sekitar alor setar pada ari ahad 28/11/2010 lebih kurang 1 jam 1/2 sblm patah balik ke sg.petani utk menghadiri majlis perkahwinan roomate aku.....then lps tu lebih kurang kol 4 ptg baru kami bertolak ke penang......




bayangkan kol 4 ptg ari ahad baru kami nk masuk penang sedangkan kami berdua masing2 akan berkerja pada keesokan ari nye.....dah ar sepanjang perjalanan kami ke penang ari tu cuaca agak tk mengizinkan,hujan lebat turun tk henti2,oleh kerana tekak kami yg teringin tahap mengidam(bkn mengidam sbb nk dpt baby ye)nk merasa char keaw teaw penang yg org kata mmg char keaw teaw yg asli,kami redah jugak hujan lebat2 tu.....so sbb ari hujan kami just round2 penang dlm kereta je la dan destinasi terakhir kami di penang adalah di padang kota lama utk menikmati char keaw teaw dan pasembor......lps mkn lebih kurang kol 8 mlm baru kami nk gerak balik ke kl dan kami selamat sampai kl lebih kurang kol 12.30 mlm.......ok la tk mau cite pjg2 lebar jom layan gmbr2 kt bawah ni ye.......





27/11/2010......kami di rumah mak long aku utk ke majlis persandingan sebelah pompuan majlis perkahwinan sepupu aku........







ni lah pasangan pengantin.....sepupu aku yg lelaki.....wife dia pegawai polis sbb tu kena berpakaian begini utk acara berjalan bawah pedang......






motif gmbr ni kerana aku nk ambik gmbr anggota polis yg terlibat utk acara berjalan bawah pedang,tp disebabkan aku tk sempat nk masuk dewan sblm pengantin berjalan maka nye dpt ambik gmbr dr belakang je la......






still gmbr dr blkg.....siap ada pancaragam polis lg.....mmg meriah.......







sebahagian drp ahli keluarga aku........yg berbaju melayu biru tu pak long aku merangkap ayah angkat sepupu aku yg kawen ni,yg lelaki berbaju batik hijau tu pulak adalah pak jang aku merangkap ayah kandung sepupu yg kawen ni dan yg berbaju kurung bunga2 tudung biru tu pulak adalah mak long aku merangkap mak angkat sepupu aku yg kawen ni......so kiranya sepupu aku yg kawen ni ada 2 family la.......family angkat dan family kandung.....wlp family angkat still dlm family lg sbb kami semua adalah sepupu.......






pengantin di meja mkn......sama cantik sama padan.....bagai pinang dibelah dua......percintaan yg penuh onak dan duri selama lebih kurang lebih drp 10 thn iaitu percintaan sejak dizaman sekolah lg akhirnya berakhir di jinjang pelamin juga......bak kata pepatah kalo dh jodoh tk kan kemana......dan diharap agar perkahwinan ni berkekalan hingga ke akhir hayat hendaknya.......amin......






ibu dan ayah aku selaku mak sedara kpd pasangan pengantin duduk di meja mkn vip.......






gmbr pelamin dr jauh......cantik tema pink putih........






pasangan pengantin bersama anggota polis yg terlibat dlm acara jln bawah pedang..........







27/11/2010.......aku dan suami di majlis perkahwinan sepupu aku zul&olin........






27/11/2010.....aku dan adik aku di majlis perkahwinan sepupu aku zul&olin.......






buat zul&olin,aku suami isteri mengucapkan selamat pengantin baru semoga kebahagian kalian berdua berkekalan hingga ke akhir hayat.......amin..............





lebih kurang kol 2.30 ptg aku dan suami minta izin utk berundur.....wlp majlis still tk abis lg coz majlis persandingan terpaksa berhenti sebentar utk memberi laluan kpd pasangan pengantin menukar pakaian,tp aku dan suami tk dpt la nk tunggu sampai majlis selesai sbb kami nk ke sg.petani kedah....kalo lewat2 gerak dr kl kol berapa lak kami akan sampai di kedah.....so ni lah pakaian pengantin selepas berhenti rehat sebentar td (gmbr ni aku cilok drp fb adik aku).......






selepas berhenti rehat di r&r rawang utk solat zuhor dan bertukar pakaian,kami pun memulakan perjalanan ke kedah......lebih kurang kol 7 mlm kami pun selamat sampai di sg.petani.....so sampai pun dh mlm,ari pertama kami di sg.petani kami hanya lepak2 kt hotel je......






keesokan hari nye lps check out kol 11,kami gi ke alor setar dulu utk jln2 di pekan alor setar....tmpt yg kami tuju di alor setar sudah tentu lah di pekan rabu yg org dok kata kalo dtg kedah tk sah kalo tk ke pekan rabu.....pekan rabu lebih kurang mcm pasar siti khadijah di kelantan tu.....kt pekan rabu ni mcm2 kerepek dan biji2an utk dibuat bubur atau pengat ada dijual disini.......aku adalah beli sikit2 kerepek utk dibawa balik ke kl sebagai oleh2 utk diberi kpd family aku....






kt alor setar ni kami just round2 area pekan rabu tu je.....dan sempat gak la kami pekena laksa kedah dan bihun sup utara.......







28/11/2010.....pekan rabu alor setar kedah......






28/11/2010.....pekan rabu alor setar kedah......






28/11/2010.....pekan rabu alor setar kedah......






dan selepas 1 jam 1/2 kami di alor setar,kami pun berpatah balik ke sg.petani utk menghadiri majlis perkahwinan roomate aku.....so inilah roomate aku tu.....dh nama pun roomate of course la yg pengantin pompuan tu roomate aku......tp pengantin lelaki tu pun budak upm gak tp tidak lah dorang bercinta masa di U dulu.....dorang bercinta bilamana masing2 dh berkerja dan jumpa balik selepas abis study kt upm dulu semasa di tempat kerja.......itulah dinamakan jodoh....apa2 pun selamat pengantin baru buat k.wi dan pasangan.....semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.......






dr majlis perkahwinan roomate aku,kami ke penang pulak....lebih kurang kol 4 ptg kami memasuki penang melalui jambatan pulau pinang........time ni cuaca dh mula mendung.....elok je kami menyeberangi jambatan pulau pinang ni hujan turun.....maka nye round2 penang dlm kereta je la.....






lps puas round2 penang kami pun singgah di padang kota lama utk menikmati char keaw teaw dan pasembor.....time ni dh maghrib.......





mcm2 juadah yg terkenal di penang ada dijual disini......tiba2 jd rambang mata lak tk tau nk mkn apa....ikut hati nk mkn je semua yg ada jual disitu tp memandangkan perut masih kenyang terpaksa lah order mknn yg kami hajat mula2 masuk penang.......






mknn nye adalah taraaaaaaaaaa char keaw teaw yg penuh ngan udang2 yg besar dan juga pasembor.......







encik suami yg begitu berselera menikmati char keaw teaw......setelah merasa sendiri char keaw teaw yg org dok kata kalo nk rasa char keaw teaw asli pi la mkn di penang,bg aku rasa char keaw teaw ni tkde la beza sgt pun ngan yg kl cuma nya di penang char keaw teaw udang dia besar2 dan segar.....mmg puas la dpt mkn udang2 yg segar mcm tu kan......



setelah kenyang mkn di padang kota lama,kami pun gerak balik kl.....lebih kurang kol 8 mlm dr penang,kol 12.30 mlm kami sampai kl.....alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan......wlp penat sbb keesokan harinya terpaksa berkerja,tp aku sgt hepi ngan percutiaan kali ni.....aku bersyukur wlp aku masih lg berdua ngan suami,tp Allah kurniakan kebahagian dan keseronokan ni kpd kami......syukur sgt2........ok lah tu je cite yg dpt aku share kan utk kali ni.....dh kol 12 mlm pun.....mata aku pun dh start ngantok.....so mau masuk tido sudah......



sekian......wasalam dan selamat mlm.......



p/s: bln 5 thn dpn nk gi bercuti lg......bercuti dimana lak kali ni.......tungguuuuuuuuuuuuuu.......mana leh bgtau skrg...............hehehehe........

0 comments:

Post a Comment