Wednesday, December 15, 2010 - 0 comments

KisAh KeJE kU.................


salam semua......apa khabar anda2 semua.....hope semuanya sihat2 hendaknya sepertimana aku dan suami Alhamdulillah masih diberi peluang utk terus bernafas di muka bumi ini dan dianugerahkan kesihatan yg baik........cuma emosi aku je semenjak 2 menjak ni agak tidak stabil......sbb apa jd mcm tu lain entry la aku cite ye......hajat ari ni aku nk cite psl kerja aku.......memandangkan ari ni genap sebulan aku kerja di tempat baru ni,aku ambik kesempatan la nk cite psl asal usul knp aku pindah kerja sebanyak 2 kali dlm tempoh 4 bln ni......

ok kita start dr mula la........kt entry yg ni aku ada cite yg aku dpt keje baru kt avenue 1 jln tun razak......dan kt entry yg ni pulak aku ada cite psl betapa kelam kabut nye aku sejak keje tmpt baru tu (avenue 1 jln tun razak)......kt entry tu juga aku ada cite yg betapa penatnya aku sejak keje kt tmpt baru tu (avenue 1 jln tun razak),almaklum lah tmpt keje jauh dr umah sampai aku demam2 la wlp baru seminggu kerja........selain penat aku juga tersangat2 lah stress keje sana......byk benda yg wat aku stress ni.....

antaranya aku stress sgt2 ngan manager aku.....manager aku ni sgt2 lah garang.....kdg2 aku rasa mcm tk berhati perut pun ada......spjg aku keje kt sana mmg murah la air mata aku ni.....asyik menangis je.....kt opis menangis kt umah menangis......kehidupan aku time tu mmg tak terurus lgsg......aku tk tau la kenapa ada org yg begitu kejam mcm tu.....ye aku akui aku ni lemah sikit wat programming ni sbb dh hampir 2 tahun aku tk sentuh coding2 ni.....tp bukan bermaksud aku tk leh wat lgsg.....aku leh wat cuma ambik masa sikit la.....kalo org yg expert ambik masa sehari utk siapkan tp bg aku,aku perlukan 2 hari utk siapkan.....aku ingat dia ada hati perut la dgn keadaan aku ni dan boleh la bertolak ansur sikit sbb memandangkan aku masih baru lg disana,rupa2nya tidak......boleh pulak dia report kt HR bgtau aku ni tk leh perform sampaikan HR jumpa aku dan bg warning kt aku......

ok time tu aku leh terima lg dan masih leh bertahan lg wlp stress nye tk nyah ckap la......tp dlm masa aku cuba bertahan tu aku dh ambik keputusan utk cari keje lain......dlm tempoh aku mencari keje lain tu aku ada diberi peluang buat beberapa exercise utk refresh balik ilmu programming aku ni.....alhamdulilah akhirnya aku yg dr 0 kini dh mampu wat programming wlp tk ar se expert org lain.....so bila manager aku tgk aku dh leh wat programming ni dia pun start bg task baru.....task yg diberi adalah utk betulkan error.....org yg assign task tu bgtau aku yg error tu just minor je so tk urgent pun utk disiapkan......so memandangkan keje tu tk urgent,aku pun decide utk balik awal sikit ari tu sbb aku nk gi klinik gigi......aku dh lama menderita sakit gigi cuma tkde masa nk gi klinik sbb sejak keje kt avenue 1 jln tun razak tu aku asyik balik lmbt je so bila masa la aku nk gi klinik kan......


so dh ada kesempatan tu baik lah aku gi kan......aku bajet gi klinik gigi just kena cabut dan aku akan dpt MC utk sehari......tp tk sangka lak sampi 4 hari aku dpt MC......masuk2 keje selepas MC tu keesokkan hari nye aku dipanggil oleh HR.....time tu HR dan manager aku marah2 aku sbb aku MC lama sgt.....mereka marah sbb aku nk gi klinik gigi tk bgtau mereka dulu.....pastu dorang marah sbb aku tk siapkan keje aku sampai mereka terpaksa assign keje aku tu kt org lain.....aku ckp lah aku bukan sengaja nk gi klinik gigi tu cuma aku dh tk tahan sgt sakit gigi dh terlalu lama.....aku pun tk sangka lah leh dpt MC lama sgt mcm tu.....pastu aku gi klinik pun time dh abis opis hour.....tk kan la aktiviti dh abis opis hour pun aku kena bgtau dorang.....pastu task yg dorang bg tu dorang cakap benda tu tk urgent that why aku berani gi klinik ari tu........tp dorang still tk leh terima sebab2 aku tu dan akhirnya aku dpt surat warning dan diberi tempoh seminggu utk tnjkkan prestasi......huhuhu tension sgt aku time tu bila memikirkan tempoh seminggu yg diberi itu.....mcm mn aku nk tnjkkan prestasi kalo manager aku sendiri dh tk nak bg apa2 task kt aku.......dh ar time tu aku masih tk dpt keje lain lg.....aku dh pasrah dh kalo sampai hjg bln tk dpt keje lain aku tetap akan berhenti drp aku diberhentikan.....time tu aku pasrah dh kalo aku jd penganggur......


alhamdulillah setiap apa yg berlaku tu akan tersembunyi hikmah nya.....akhirnya sblm sempat aku nk bg surat resign aku dpt offer baru.....offer baru tu lah keje baru aku skrg ni.....alhamdulillah so far selama sebulan aku keje ni semuanya berjalan lancar......so far aku tk stress pun ngan keje baru ni......bos sgt ok.....opismate yg sgt gila2 dan supporting dan juga tiada undang2 company yg begitu ketat sehingga leh wat staff rasa terbeban ngan undang2 tu......berbeza sgt2 ngan tempat keje masa kt avenue 1 jln tun razak tu......kt sana undang2 mengalahkan undang2 org keje government....dh ar bos dok perhatikan kita 24jam melalui cctv yg ada kt pc dia.....huhuhu mmg rasa terbatas sgt.......pastu yg best nye keje skrg ni sbb opis dkt ngan umah.....5 minit je dr opis ke umah kalo naik motor.....tp aku skrg still kena kuar pg2 gak sbb ikut husband kan....husband keje government masuk kol 8.....tp wlp aku dtg awl aku tkde la jd pak guard kt luar opis sbb aku dh diberi kunci.....so skrg sampai awl leh terus lepak2 dlm opis......

tp dlm plan nk beli kereta ni......mybe kereta 2nd dulu kot.....bajet tkde la nk terus beli baru.......aku berdoa agar rezeki aku sentiasa dimurahkan dan apa nikmat yg aku perolehi kini akan berkekalan hingga bila2......kalo boleh tk nk dh tukar2 keje ni.....masuk ni dh 5 company dh aku berkerja.......huhuhu....hope rezeki aku skrg ni diberkati sentiasa......amin......

ok lah itu je cite yg aku nk share kan kt korang......kalo ada sesiapa nk tau apa nama company aku keje masa kt avenue 1 jln tun razak tu kena lah email aku secara personel ye.....nk cite kt dlm blog ni mmg tidak boleh la kan.....wlp marah mcm mn sekali pun aku kt company tu (avenue 1 jln tun razak) aku tk sampai hati lah nk hebohkan 1 dunia apa nama company tu......ok semua.....penat dh menaip ni.......dr pg td entry tk siap2......wat sikit stop nye lama.......hehehehe akhirnye mlm ni terhasil gak entry ni......ok lah selamat malam semua......wasalam.............


p/s:jom kita sama2 puasa sunat hari asyurah esok....................

0 comments:

Post a Comment