Friday, July 9, 2010 - 0 comments

mInGGU yG buSY dan PeNuh CitE suKA DukA........

salam semua......seperti yg aku janji kan smlm kalo aku rajin ari ni akan aku update cite apa yg berlaku spjg minggu lps.......actually mcm2 berlaku minggu lps......sbb tu aku terasa mcm cepat je minggu lps melabuhkan tirai nye......ok lah tk nk intro pjg2 kita terus kpd intipati sebenar cite....



minggu lps merupakan minggu yg agak busy gak bg aku.....kt opis mau pun dirumah....kt umah mcm biasa busy ngan packing2 barang utk pindah dan berulang alik drp umah baru kami ngan umah sewa kami tp spjg minggu lps mmg bermalam di umah baru la sbb nye adik ipar aku dtg utk tolong my hubby siap kan renovate umah baru kami tu.....so utk senangkan keje, adik ipar tido kt umah baru kami tu.....so aku and hubby pun bermlm di sana gak lah.....hubby cuti selama 2 hari utk menyiapkan kerja2 renovate umah (utk pengetahuan u all kerja2 renovate umah semua nye dilakukan sendiri oleh hubby dan adik ipar aku).....sbb kalo boleh we all mmg nk pindah gak awal bln ni.....



alhamdulillah kerja2 renovate umah siap pada masa yg kami harapkan.....last kerja2 renovate umah adalah pada ari sabtu dan pada ari sabtu tu jugak lah kerja2 membasuh dan membersihkan umah dijalankan ngan dibantu oleh adik2 ipar ku.....bila umah dah siap dibasuh dan dibersihkan umah kelihatan sgt cantik....tiba2 semangat aku utk pindah dan menghias umah dtg berkobar2......pada ari ahad pulak secara rasmi nye kami pindah ngan mengangkut barang2 ngan menggunakan lori yg disewa dan 2 buah kereta (1 kereta hubby 1 kereta abg aku).........penat tk yah cakap la.....smpi skrg pun penat sbb sampai skrg masih belum sepenuhnya umah kami dikemas.....masih ada lg brg2 yg bertaburan disana sini belum siap disusun lg......insyallah akan dipastikan weekend ni akan siap sepenuhnya......



huhuhu baru lah aku tau betapa penat nye pindah umah ni......ye lah aku mmg tk pernah merasa pindah2 umah ni......sbb nye sejak umur aku 3 tahun family aku tk pernah pindah umah sampai la skrg.....dh kawen pun hubby dh siap2 menyediakan umah sewa.....aku masuk umah tu just kemas sikit2 je umah tu (faham2 je la umah bujang mcm mn)......so pengalaman packing brg,angkut barang dan kemas serta setup umah adalah pengalaman pertama bg aku........



wlp penat aku sgt bersyukur dpt suami yg sgt rajin membantu isteri nye mengemas dan menyusun atur barang2 dirumah tu....mula2 aku ingat hubby aku akan tolong renovate umah je.....nnt dh pindah aku gak yg penat sorang2 kemas and susun atur barang2.....tp ternyata andaian aku meleset....tk sangka hubby begitu ringan tulang membantu aku.....huhu tk tentu psl dpt dosa free kan sbb fikir negatif psl suami.....maafkan saya ye encik suami....saya sayang sgt sama aku.......dan berkat gotong royong suami isteri ni alhamdulillah hampir 70% dah siap.....insyallah esok siap lah semua sbb ditambah pulak ngan my mom,my sister and my brother berbesar hati nk dtg umah aku esok tolong sama2 kemas kan umah.....maka bila kerja yg byk wat secara gotong royong cepat lah siap kerja tu kan.....



ok tu bab pindah umah.....so tau la anda2 semua betapa busy nye saya sejak pindah umah ni ye.....bab keje lain lak cite nye.....spjg minggu lps mmg aku agak busy sikit kt opis....minggu lps kena gi Zikay kt kmpg baru(rindu sgt kt kmpg baru ni.....bila sekali sekala dpt gi mmg syok la.....bkn setakat rindu kt mknn2 disana tp rindu gak suasana masa keje disana) tlg wat audit hardware....minggu lps gak ada task baru yg kena siap kan....dan minggu lps gak aku busy siang mlm study.......study apa pulak ni???????????.....tmpt keje aku nk wat test ke utk naik kan gaji?????????......huhuhu jgn harap lah opis nk naik kan gaji......



ok actually aku study sbb minggu lps gak aku ada 2 interview.....ye aku mmg nekad nk berhenti so bila ada interview kena lah berusaha keras sikit study siang mlm......alhamdulillah usaha keras aku spjg minggu lps siang dan malam membuahkan hasil.....rezeki Allah tiada sapa yg duga.......alhamdulillah syukur sgt2.......akhirnye salah satu interview yg aku attend tu berjaya.....dan aku telah diterima berkerja dan akan start pada bln 8 nnt......mcm tk caya je kan.....punya la dh lama aku dok tension2 psl keje aku skrg ni (aku kalo tension keje aku tk kesah tp kalo tension ngan org2 busybody ni mmg tension sgt2) akhirnye interview yg kali ni aku berjaya......



aku interview ari khamis dan aku dpt jwpn ari jumaat....sgt cepat.....alhamdulillah rezeki.....kebetulan lak ari jumaat tu aku mc so ari isnin gak la aku kena settle kan semua nye.....sbb ikut kan tmpt keje baru aku tu dorang kalo boleh nk aku masuk awal bln 8....tp memandangkan aku mc ari jumaat so aku tk sempat nk ambik ofer letter dan bg resign letter tu ari jumaat tu gak.....so terpaksa la wat semua nye ari isnin......ari isnin dh 5hb......so kalo bg surat resign ngan notis sebulan mean 5/8 baru aku abis.....sedangkan tmpt baru nk aku masuk 2/8......tp setelah bincang ngan HR sebaik aku ada balance 5 ari cuti......so insyallah last day aku kt sini 29/7.....mesti ada yg tertanya2 aku dpt keje kt mana kan....aku dpt keje kt megan avenue 1 jln tun razak.....



so aku ada masa 3 minggu je lg berkerja di area TPM bukit jalil ni.....lps ni akan beralih arah ke jln tun razak pulak......jauh mmg jauh (umah di balakong) tp yg penting aku dpt kuar dr opis skrg ni.....see betapa terdesak nye aku.....tk kesah dh skrg ni jauh dr umah ke tk......gaji kecik ke tak.....yg penting aku dpt kuar dr opis ni......kalo sblm ni aku ada cakap yg aku takut pisang berbuah 2 kali.......tp skrg aku tk kesah.....lps ni kalo pisang tu berbuah 2 kali aku akan wat cara yg sama gak mcm skrg.....apa2 pun aku anggap semua sebagai ketentuan Allah....hanya Allah saje yg tau baik buruk nye....jd sebagai hamba nye aku bersyukur diberi keje baru (gaji lebih sikit drp skrg) dan doa aku utk kuar dr sini dimakburkan....



apa2 pun pesan hubby niat tu kena ikhlas utk mencari rezeki yg baru bukan nye semata2 utk kuar dr opis skrg ni so nnt rezeki baru yg dpt tu baru lah berkat.....bila rezeki dh berkat baru lah keje berkat and bila kerja dh berkat baru lah kita leh bertahan lama kt tmpt baru.......huhu tiba2 insaf lak aku bila hubby cakap mcm tu......ok2 kena betulkan balik niat ni.......hope keje baru ni diberkati oleh NYA dan diharapkan keje baru ni serasi la ngan aku dan keje kali ni berkekalan la sampai 5 tahun ke 10 tahun ke (plg lama aku prnh kekal keje selama 2 tahun 1/2).......dan yg penting minta2 la tmpt baru nnt tkde makcik2 kepoci......



masa dpt call dr tmpt baru ni mengatakan yg dorang nk ofer aku....prsn time tu tk terkata....hepi yg amat2.....dah ar time tu aku kt umah mc ngah tido lak tu sementara nk tunggu hubby balik dr solat jumaat (hubby keje tp balik umah utk lunch and solat jumaat kalo bini dia cuti di hari jumaat).....suara ngah mamai2 jwb phone....bila dengar berita gembira tu apa lg terus segar biji mata aku ni....tk tau nk wat apa time tu....call umah parent aku tkde org jwb....mybe my parent ngah solat.....nk cite ngan hubby dia tk balik dr masjid lg.....last2 call opismate aku.....dok cite benda gembira sampai terlupa nk menjaga hati kawan.....sure lah dia sedih kan sbb dlm opis ni we all berdua mmg rapat....so nnt kalo aku berhenti sian la dia sorang2.....huhuhu tkpe rezeki dia akan ada gak nnt.....cuma dia kena sabar je....apa2 pun aku tetap hepi ari tu dan bersyukur sgt2.....



namum disebalik berita gembira yg aku dpt ari jumaat lps, aku gak dpt berita sedih pada hari yg sama dan masa berbeza hanya 15 minit je.....berita sedih tersebut adalah berkaitan ujian darah aku menunjukkan yg aku tidak mengandung....huhuhu tkde rezeki lg kami kali ni.....ok cite nye mcm ni....entry2 sblm ni aku ada cite yg kalo abis je bln 6 kalo period aku tk dtg2 dan ujian UPT aku still negatif aku akan jumpa doktor kan.....so sebagai permulaan we all gi klinik biasa je.....cite ngan doktor masalah aku....then doktor tny bila last aku wat ujian UPT.....aku bgtau smlm (1/7)....



mula2 doktor kata nk bg ubat turun haid....then aku cakap la ngan doktor yg ada kwn aku tu period tk dtg tp wat ujian UPT still negatif....tp bila scan mmg dia pregnant.....then doktor suggestkan aku wat blood test....sbb doktor kata blood test antara test yg paling tepat utk test pregnant ke tak......then aku and hubby pun setuju....doktor cakap esok result akan keluar.....pihak klinik akan call bgtau result.....kalo tk pregnant doktor suruh aku dtg klinik ambik ubat turun haid.....sbb doktor kata kalo haid tk dtg bahaya sbb menandakan kita tk sihat.....dan kalo haid dh regular balik doktor akan bg ubat subur utk plan kehamilan (but kesan sampingan ubat subur ni berat badan akan naik lah).....dan kalo pregnant alhamdulillah la and akan set date for checkup.......doktor bg mc 2 ari....so dpt lah aku mc khamis dan jumaat.....



tp kalo ikut pendapat doktor kemungkinan aku tk pregnant.....masalah period aku ni mungkin disebabkan hormon tk stabil....hormon tk stabil pulak disebabkan aku stress.....dan tanda2 yg aku alami pulak byk menunjukkan aku stress....antara tanda2 nye seperti muka aku naik byk jerawat,ada ulser dlm mulut,kdg2 ada gastrik,kdg2 migrain,berat badan naik....itu semua tanda2 hormon tk stabil disebabkan stress....dan doktor kata ubat yg plg mujarab adalah kuar drp stress tersebut....bg aku pulak nk kuar dr stress adalah dgn kuar dr opis skrg ni.....alhamdulillah hajat nk kuar dr opis ni termakbur......ini lah dinamakan perancangan Allah.....hanya Allah yg tau baik buruk nya.....dan DIA tk kan menguji hamba NYA dgn dugaan diluar kemampuan hambaNYA......



malam tu hati aku sungguh berdebar2 ye......apa lah agak nye result tu nnt.....adakah aku pregnant or tidak.....tp jauh disudut hati amat mengharapkan yg aku pregnant......namum kuasa Allah,tiada sapa yg dpt menghalangnya......pada hari aku dpt berita gembira aku juga mendapat berita sedih yg mengatakan aku tidak pregnant.......tp yg pelik nye aku tk menangis lgsg and muka pun senyum je bgtau hubby.....mybe sbb aku terima berita gembira dulu sblm berita sedih itu......see betapa besar nye perancangan Allah.....Allah tau kemampuan hamba NYA.....maka Allah dh rancang segala2 nya......Allah beri berita gembira dulu pada aku dan kemudian baru lah DIA beri berita sedih pd aku supaya aku tidak terlalu sedih utk menerima nya......syukur sgt2 wlp aku tk pregnant tp hati aku kuat utk menghadapi nya......



dan ptg tu jugak aku gi klinik utk ambik ubat turun haid....ubat tu ada 5 biji dan perlu dimakan 1 biji setiap hari.......period akan turun dlm masa 5 or 7 hari.....aku start mkn ari sabtu dan pada hari rabu period aku dtg.....mean dlm masa 4 hari period aku dh dtg dan ubat pun masih ada sebiji lg.........tp dh masuk 3 ari aku period ni,period aku kuar tersgt lah sedikit......huhu risau gak ni......huhuhu adakah ni perkara normal bg mereka yg dh lama tk dtg period or keadaan ni berlaku disebabkan aku makan ubat turun haid tu......apa2 pun kalo benda ni berlarutan sampai hari k5,aku akan gi balik klinik dan berjumpa doktor.....byk sungguh dugaan aku.....tp oleh kerana dh terlalu byk dugaan yg menimpa, aku dh menjadi semakin kuat utk menghadapi nya.....aku akan update kemudian apa yg berlaku ngan period aku ari seterusnya ye......apa2 pun kpd pembaca semua doakan yg terbaik ye utk aku.......


maka berakhir lah cite aku spjg minggu lps.....kerana terlalu byk yg berlaku maka terlalu pjg gak lah entry kali ni.....kpd sesiapa yg bosan nk membaca tk perlu lah membaca ye....tiada paksaan utk membaca.....ok nk balik dh.....sekian hingga berjumpa di lain entry.....wasalam....



p/s:nk balik cepat nk singgah carefour beli brg2 umah yg masih tk cukup lg.......

0 comments:

Post a Comment