Monday, July 19, 2010 - 0 comments

bErbLoggInG meLaLuI mY HP caP aYam........

selamat ari isnin semua....ari ni aku nk cite sikit berkaitan ngan entry aku yg sblm ni....entry sblm ni aku ada cite psl aku sakit gigi kan....tp ari ni aku bkn nk mengulas balik psl sakit gigi tu.....tp ari ni aku nk cite sikit psl kaedah yg aku guna utk wat entry tersebut.....tp sblm tu nk update sikit psl sakit gigi aku tu....so far sakit gigi aku tu dh beransur pulih cuma aku skrg kena elak mknn manis.....kalo mkn benda2 manis je mesti sakit gigi tu dtg balik.....aku tk decide lg ni gi klinik gigi bila....agak2 mahal tk kalo gi klinik gigi ni....huhu dh ar nk berhenti ni.....nk tunggu masuk keje baru(company baru ada cover utk wat rawatan gigi) mcm lmbt lg....ye lah tk kan masuk2 keje terus nk gi wat rawatan gigi kan....nnt buruk lak prestasi aku....huhu nk guna duit sendiri,ngah kering ni sbb bajet byk lari sbb pindah umah ari tu....kalo opis hubby lak cover klinik kerajaan je la....huhu klinik kerajaan confirm lmbt prosesnya.....so kesimpulan nye hold la dulu nk gi klinik gigi tu....



ok berbalik pd cite kaedah yg aku guna utk entry sblm ni....ok cite nye mcm ni....sbnr nye kt umah aku tkde internet lg....mcm mn nk ada internet kalo pc tkde kan....pc aku dh rosak so ngah dlm perancangan nk beli yg baru (pc yg diguna semasa time study upm dulu....dh lamakan haruslah rosak).....tp perancangan tu selalu je tergendala ngan mcm2 alasan....dulu sbb fikir nk spend duit utk kawen....dh kawen nk stabil kan hidup dulu....bila dh stabil pindah umah pulak.....dh pindah umah ni nk raya la pulak.....so fikir nye fikir sepakat ngan hubby mybe akan beli pc baru insyallah lps raya atau plg lewat hjg tahun ni....



so sementara tkde pc ni,aku selalu berinternet melalui hp cap ayam aku ni je melalui broadband maxis yg sejam 2rgt tu....tp selalu aku berinternet diumah utk online fb atau cari resipi je....kalo tk pun buka mudah.com.....kdg2 tu teringin gak nk berblogging tp tk tau ar boleh ke tidak....baru2 ni masa bosan umah baru tkde tv lg,aku ada la try2 nk berblogging tp tk prnh nye jd....aku tk tau mmg tk leh nk berblog ni melalui hp atau aku yg tk reti nk guna.....hehehehehe....



dan akhirnye pada ari jumaat lps,time aku mc aku nak sgt bgtau u all pembaca setia blog aku yg aku ni ngah sakit gigi,aku pun nekad la nk try gak seboleh mungkin berblog guna hp cap ayam aku ni.....alhamdulillah berjaya gak....hehehehe rupa2nye aku ni ha yg tk reti guna....padahal boleh je berblog guna hp......dan dgn berjaya nye aku berblog menggunakan hp maka terhasillah entry psl sakit gigi tu.....



tp utk permulaan ni aku hanya tau mcm mn nk taip ayat bodoh2 je la....nk upload gmbr ke nk wat colorful word tu tk reti lg la.....kena practise lg la....so dh pandai berblog guna hp ni lps ni kerap la aku mengupdate blog bila berada di umah.....yeke leh caya ke ni????????????hehehehehe tk nk la janji apa2 kan takut tk terbuat......tp niat tu ada.....ahaks......



ok la tu je nk cite utk entry ari ni.....kalo ada sapa2 yg baca entry ni,kalo korang rasa nk cakap aku ni jakun ke buta IT wlp budak IT ke suka hati la.....aku tk kesah pun....secara jujur nye mmg aku tk tau dan lps berjaya try wat 1 entry guna hp ni baru aku tau.....standard la kan kalo tk try mana nk tau....ok la rasa mcm tkde idea dh nk membebel pjg2.....stop setakat ni dulu la eh.....sehingga berjumpa di next entry(tk tau la bila next entry tu ye.....kalo rajin esok ada entry baru.....kalo malas terperap la blog aku ni)......babai semua......wasalam.....



p/s:actually byk cite nk share ni tp ngah busy sikit dok wat backup segala folder2 yg ada dlm pc aku ni.....ingatkan lambat lg nk last day keje sini.....sekali tgk kalendar alahai minggu dpn je last....dan pg td sampai2 opis ada surat dr HR kt atas meja....baca2 surat tu HR kata last day aku 28hb ni bkn 29hb ni.....yahooooooooo dpt kuar lg awal drp sini.....hehehehehe.....

0 comments:

Post a Comment