Monday, July 12, 2010 - 0 comments

tiAdA laGi kEguSaRaN...........

selamat pg isnin semua.....pg2 lg aku dh update blog kan......tk tau la knp ari ni mcm semangat je aku nk gi opis.....kalo tk tu ari isnin je mesti malas gila aku nk gi opis.....tp ari ni aku gi keje ngan badan dan mata yg segar......badan rasa bertenaga je.....mybe smlm tido awal kot (kol 11.45 dikira awal bg aku and hubby)........we all tido awal smlm konon2 nya nk bgn kol 2 la nk tgk final world cup.....tp ntah mcm ntah hubby dok set kan alarm kt tv tu....sampai ke pg la tv tu tk on2.....punya la semangat suami isteri ni nk tgk world cup,siap tido awal and tido di ruang tamu lg.....last2 masing2 disebabkan kepenatan yg dikumpul beberapa minggu tido mcm tk sedar kan diri lgsg......sedar2 dh kol 6 pg......huhuhu terlepas final world cup kami.......tp tkpe la ada hikmah nye terlepas tgk final world cup sbb nye tubuh badan kami dpt tenaga balik setelah beberapa minggu penat pindah umah selepas dpt tido awal dan secukupnya smlm.....



ok la tujuan asal wat entry pg2 ari ni bkn nk cite psl terlepas tgk final world cup....aku nk cite psl kesinambungan pd cite entry sblm ni.....entry sblm ni aku ada cite yg selepas mkn ubat turun haid yg doktor bg, tk sampai 5 hari aku dh period kan.....tp period aku sampai hari ke 3 kuar sikit2 je kan.....sampai aku rasa risau.....tp alhamdulillah pada ari k4 period aku dh kuar mcm biasa dh.....syukur dan lega sgt2 bila period aku dh kembali normal.....hope lps ni tiap2 bln period akan regular la balik.......and hope lps dh regular ni ada lah rezeki kami utk menimbang cahayamata.....



tp period kali ni wat pertama kali nye selepas aku kawen aku kena sengugut.....huhu dh lama tk kena.....dulu sblm kawen mmg la selalu kena tp sejak dh kawen mmg tk kena lgsg,tp kali ni sengugut lak.....mybe sbb period keluar sbbkan dipaksa mean sbb kesan ubat.....tp sebaik tk teruk.....just 1 ari tu (ari sabtu) aku mmg lembik gila la.....ye lah dh ar menahan sakit perut,badan penat kemas umah dan tkde selera nk mkn lak 1 ari tu......last2 mlm tu aku muntah dan lps muntah tu hubby paksa mkn sikit then tido.....esok nye bgn2 pg baru bertenaga sikit badan ni and sakit2 perut semuanya hilang.....dan smlm aku mkn mmg tk ingat dunia la.....hehehe balas dendam 1 ari hilang selera mkn.....



apa2 pun aku bersyukur dan lega sgt tkde perkara2 buruk berlaku ke atas diri aku.....so tk tkde la aku nk risau2 dan gusar lg dh fikirkan mslh period aku ni.....sbg seorg perempuan kalo ada mslh period ni mmg merisaukan.....automatik akan fikir diri ni tk subur......huhuhu minta dijauhkan la benda mcm ni.....apa2 pun kami suami isteri akan terus berdoa semoga Allah memberi rezeki yg cukup bermakna itu kpd kami......hope rezeki tu menjadi rezeki yg cukup bermakna di bln ramadhan or syawal nnt.....apa2 pun kami hanya berusaha.....segala ketentuan NYA akan kami terima ngan hati terbuka.....



ok lah cukup lah setakat ini dulu aku membebel di pagi isnin ni.....nnt kalo aku rasa mcm nk membebel lg aku wat entry lain lak eh.....dh lapar ni nk mkn roti yg dibeli td.....assalamualikum semua.......



p/s:alhamdulillah kerja2 mengemas umah dh selesai semua nye.....hanya kena tambah sikit2 lg barang utk melengkapkan umah kami itu......so pd sesiapa yg teringin nk tgk umah baru kami pintu umah kami sentiasa terbuka utk kedatangan tetamu.....insyallah raya nnt kami akan wat kenduri kesyukuran pindah umah secara kecil-kecilan.......dan wat skrg bajet dh lari maa..........

0 comments:

Post a Comment