Tuesday, July 20, 2010 - 0 comments

rAgUt.......

selamat pg semua....pg ni aku nk cite psl kes ragut....tp jgn lah anda semua salah faham lak.....bkn aku yg kena ragut....tp ia berlaku ke atas salah sorang ahli keluarga aku iaitu adik pompuan aku.....kejadian berlaku smlm bersamaan dgn ari isnin 20 julai 2010....kejadian berlaku lebih kurang kol 7 lebih.....



al-kisah nye begini.....mcm biasa la adik aku gi keje kol 7 sbb dia masuk keje kol 7.30 pg....dia selalu mmg gi keje sorang2 la....dia naik lrt then turun kt sts titiwangsa....dr titiwangsa tu dia akan jln kaki ke opis dia....opis dia kt hotel yg blkg HKL tu....aku lupa lak nama hotel tu.....korang cari sendiri la eh apa nama hotel tu.....hehehehe....



ok2 serius balik....adik aku cite time tu dia kt satu lorong dh nk dekat dh sampai opis dia....pastu mcm biasa la dia akan sangkut handbag dia kt tgn dia yg berlawanan arus....berlawanan arus mean laluan kenderaan disebelah kanan,handbag dia berada di sebelah kiri dia......pastu dia kata time tu kt tmpt kejadian ada ramai org siap ada guard hospital lg.....sambil dia jln tu,adik aku ada prsn ada satu motor ni dok follow je dia....makin lama makin dekat.....baru adik aku nk mempercepatkan jalan dan melakukan sesuatu,dia terasa ada org dok peluk dia dr blkg dan terus merampas handbag dia....




adik aku yg terkejut ngan kejadian yg berlaku terlalu pantas tu terus tergamam tk wat apa2 pun.....adik aku just jerit cakap "handbang!!handbag!!" tp tu ar dia jerit pun mcm dengar tk dengar je la....slow je dia jerit....tp masalah nye time tu ada ramai org and siap ada guard hospital lg.....tp semua org dok tgk je....tk wat apa2 pun.....tk tau la dorang takut kalo2 si peragut tu ada senjata ke atau org2 yg tgk tu semua nye jenis tk suka ambil tau hal org.....actually adik aku pun takut gak nk melawan sbb takut kalo peragut tu ada senjata....adik aku kata peragut tu naik motor dan dia sorang je wat keje meragut2 tu....dan adik aku prsn yg si peragut tu melayu....



barang2 yg ada dlm handbag tu byk la gak....ada duit rm400,2 buah handphone,kunci kereta ayah aku,kunci umah dan dokument2 penting seperti ic,lesen dan atm card....adik aku dh fobia gila dh tu....sebaik abg aku tk keje smlm.....so dia ngan mak aku la gi ambik adik aku gi wat report......sampai ke ari ni pun adik aku tu dok fobia lg....dia still cuti lg tu....hope fobia dia tk berterusan la....tp aku yakin adik aku kuat....insyallah dia dpt pulih dr fobia dia ngan cepat....kalo benda ni kena kt aku,confirm setahun pun aku fobia lg....



apa yg berlaku ni mmg menjadi pengajaran bg kami sekeluarga terutama aku la kan....aku gi keje dh ar hubby turun kan kt sts lrt then gi keje naik lrt.....dh ar ngan handbag nye,helmet lg,ngan high heel lg....sekali peragut tu langgar aku terus tergolek aku ngah jalan....sbb tu hubby suggestkan supaya aku pakai beg silang je....tk pun pakai sweater then letak handbag dlm sweater....hmm mcm kelakar la pulak kan....nnt org tgk aku semacam je.....hehehehe.....kalo hubby tgk aku gelak ni sure dia marah....ye lah dia bg cadangan utk keselamatan bini dia,tp bini dia sedap2 je gelakkan cadangan tu....



ok la setakat itu je cite yg nk aku share kan pd pg ni wlp aku rasa dh tk berapa nk pg dh ni....hehehehe biasa lah sambil menaip sambil berym dan berfb....dr pg dok menaip cite ni tp tu ar taip sikit berhenti balas ym kwn2...edit dh berapa kali edit dh cite ni....tp tkpe yg penting cite ni kisah benar....tkde masa lah aku nk reka2 cite ni semua....hope ia menjadi pengajaran kpd adik dan juga aku sendiri supaya lebih berhati2 bila jln sorang2 bw handbag....dan aku bersyukur gak sbb tkde apa2 perkara buruk berlaku ke atas adik aku tu....tkpe la duit yg melayang jgn nyawa yg melayang kan.....



aku tk dpt bygkan kalo ada benda buruk berlaku ke atas adik aku tu.....sure aku sedih sgt2....ye la dia je la satu2 nye adik pompuan yg aku ada....dia lah adik dia jugak la kwn pd aku....we all mmg rapat....aku lebih senang utk berkongsi segala rahsia suka duka bersama dia....




ni lah wajah adik pompuan aku tu....k.ngah harap era cepat2 pulih dr fobia ye dan dpt gi keje mcm biasa....



sekian,wasalam.....



p/s:nk upload gmbr my friend wedding kt rembau kt fb ni cepat2....kwn2 dh dok bising srh upload cepat....kt blog ni later la aku upload and story mory psl my friend wedding tu eh......

0 comments:

Post a Comment