Thursday, July 15, 2010 - 0 comments

keNduRI 3 seRangKAi.......

selamat ptg semua.....aku bersiaran lg ari ni....sementara mood rajin nk update blog tu ada better aku update cite2 yg ada aku berhutang.....actually ari ni nye cite bkn la aku berhutang lama pun sgt ngan anda2 semua....cuma agak terlewat 4 hari je la.....so boleh assume sbg cite fresh dr ladang lg ye.....



cite yg nk ku khabar kan ari adalah cite peristiwa yg berlaku ari ahad baru2 ni....peristiwa apa tu?????ok ari ahad baru2 ni mak ngah aku ada wat kenduri 3 serangkai.....apa tu 3 serangkai?????3 serangkai mean=kenduri cukur jambul cucu k5 mak ngah+kenduri ulangtahun perkhawinan mak ngah&pak ngah(aku tk tau yg ke berapa tahun)+kenduri doa selamat utk ahli2 keluarga yg sambut harijadi bln 7........so wat semua nye dlm 1 majlis.....



majlis tersebut telah diadakan di umah baru mak ngah di taman sri ukay.....majlis bermula seawal kol 11 pg ngan dimulai bacaan marhaban dan cukur jambul cucu mak ngah Haqiqat Hamzah....tp aku 1 family tk dpt dtg awal sbb my mom and my sister ada kursus haji dan ari tersebut merupakan hari terakhir kursus haji and ada penyampaian sijil semua so lewat la we all sefamily gi kenduri umah mak ngah tu.....we all sampai2 je lebih kurang kol 2.30.....time tu ramai tetamu dh balik.....yg tinggal sedara mara je....tp aku dpt gak la jumpa norzizi zulkifli (tk tau la betul ke tidak ejaan nye) and raja azmi......time we all sampai ni majlis marhaban dan cukur jambul dah selesai cuma tinggal majlis potong kek utk ahli keluarga yg sambut birthday bln 7 je belum dimulakan sbb majlis tu mmg khas utk family pun....so bila tetamu semua dh balik baru la boleh mulakan majlis tersebut.....




disamping itu juga diadakan juga family meeting utk pemilihan AJK baru dan sekali gus merancang the next family vacation......tp aku and family tk dpt lah nk tunggu sampai abis meeting tu sbb kena balik awal sbb adik aku yg lelaki tu ptg tu gak nk balik poli dia ari isnin ada kelas.......cuma sempat la gak tau isi2 penting meeting tu.....tuan president yg baru adalah suami kpd kak ngah aku dan naib president yg baru adalah abg aku sendiri.....hehehehe.....dorang ada gak suggestkan nama aku sbg naib setiausaha tp aku tolak mentah2 la sbb aku takut tk leh bg komitmen.....ye la aku kn nk masuk tmpt keje baru....tmpt baru tk tau la pulak keje nye mcm mn kan.....so better aku tolak jwtn tu dr awal kan..... selain itu dlm meeting tersebut gak ada dibincangkan psl the next vacation.....semua dh sepakat memilih cameron highland utk the next vacation....mybe the vacation akan dibuat pada bln feb 2011 memandangkan nk wat hjg tahun ni tk boleh sbb cousin aku kawen bln 11 ni so dh tkde choice terpaksa wat 2011.....so vacation utk tahun 2010 tkde la.....vacation tahun lps wat kt PD,tp aku and family tk dpt join sbb time tu duit byk nk guna utk wedding aku.....




ok dh pjg lebar aku bercite nmpk nye,bila lak nk tnjk kan gmbr kan.....ke tkde gmbr......eh mesti la ada......cuma tk byk je la......byk tk byk asalkan ada gmbr kan.....so layan je la gmbr2 yg ada ni eh......





oleh kerana we all dtg lmbt so gmbr2 yg ada ni semua adalah gmbr2 semasa majlis potong kek ahli2 keluarga yg sambut birthday bln 7....






antara ahli2 keluarga aku yg sambut birthday bln 7 termasuk lah adik aku yg perempuan tu.....dlm keluarga belah mak aku ni mmg ramai yg lahir bln 7 dan juga bln 3....dulu ada gak celebrate ahli2 keluarga yg lahir bln 3 (termasuk lah tuan nye blog ni......hehehehe).....this time celebrate yg lahir bln 7 lak.....







lps dh potong kek,family meeting pun dimulakan......tp aku ngan adik aku mana leh bertahan dengar meeting2 ni lama2.....bosan.....nk tau apa yg ktorg wat....sila scroll ke bawah ye kalo nk tau jwpn nye.....















































taraaaaaaaaa mestilah berpossing utk ambik gmbr.....husband and abg aku sekali jd mangsa kami utk berpossing.....






hehehehe berpossing lg......tp kali ni adik aku lelaki join sekali.....dia pun mana leh tahan tgk kakak2 dia berpossing....dia pun nk join gak......mmg keturunan suka berpossing nk wat mcm mn.......






pastu ngah2 berpossing,ternmpk lak budak si kecik ni (anak cousin aku)....aku mmg pantang nmpk si budak aliff ni.....mesti nk cekup nye....tp tu ar budak ni dh makin melasak skrg ni....mana nk org pegang2 dia.....so terpaksa lah umpan dgn mknn baru lah dia nk dtg pd kita....
*******gmbr ni aku cilok dr fb cousin aku......*******





see adik aku dh berjaya menangkap budak ni dlm pelukan dia....adik aku umpan ngan kek....eh jgn salah faham eh....bkn we all sengaja2 nk umpan dia ngan kek....tp mak budak ni yg suruh ye....ikutkan ktorg nk bg sikit je kek tu tp mak budak ni sekali bg ambik ko tk teragak2.....tgk la sampai comot2 muka budak tu....adik aku lg sengaja nk ambik gmbr aliff ni masa ngah comot2.......





hehehehe baru lah dia nk ngan aku sbb aku pun umpan dia ngan kek....





hehehe gmbr2 ni lak mcm aunty2 aliff yg terover possing......






aku mmg admire gila la ngan budak aliff ni....geram sgt....aku prnh cakap ngan hubby aku kalo aku ada anak nnt,aku nk anak comel mcm aliff ni.....
*****cuba tgk gmbr ni ada tokoh tk aku jd mama.....hehehehe*****







kalo hubby pegang aliff pun aku rasa mcm sesuai je kan kami dpt baby muka mcm ni.....hahahahaha ya Allah berangan tk sudah la cik kak ni.....
********gmbr ni bkn majlis ari ahad tu tau,ni gmbr time aku gi sedara aku kawen kt simpang renggam bln lps***********






oleh kerana we all dh sampai lmbt,so tkde la gmbr semasa acara marhaban dan cukur jambul Haqiqat Hamzah....tp ni adalah 3 4 keping gmbr yg aku curi ambik kt fb cousin aku...
******bacaan marhaban drp Kumpulan Kawan******







cukur jambul Haqiqat Hamzah....






nilah Haqiqat Hamzah....dh besar dh haqiqat....dulu aunty iba tgk masa dlm pantang kecik lg haqiqat.....
*****behave je haqiqat ni kan.....tp tgk lah nnt bila haqiqat dh besar confirm dia jauh melasak gak ngan cousin2 dia tu********





inilah kakak nian,ibu dan abi haqiqat......





dan terakhir sekali mesti tk sah kan kalo tkde gmbr tuan nye blog bersama hubby tersayang.....hehehehe.....
*******nilah muka terbaru kami berdua setelah hampir sbln tk mengikuti apa2 aktiviti selain aktiviti pindah dan mengemas umah baru*****
******my mom kata aku dh kurus sikit.....hehehe yeke....tang mana yg kurus tk tau la*********



ok lah itu je cite tentang kenduri 3 serangkai ni......nk kemas2 utk balik....dh nk berhenti kerja ni mmg aku selalu balik on time tau.....sharp kol 6 je dh kuar.....ye la ada peluang dpt balik awal ni baik aku guna sebaik nye utk balik awal.....dpt balik awal leh masak dinner utk hubby......dh keje tmpt baru nnt tk tau la dpt balik awl mcm ni ke tidak kan.....tk tau la dpt masak dinner utk hubby time ari keje mcm skrg ke tidak kan.....so ada peluang ni baik aku guna sebaik2 nye.....ok lah got to go.....sehingga berjumpa di entry akan dtg......wasalam.......



p/s:baca blog kwn aku td psl dia nk beli DSLR.....huhuhu aku pun nk gak.....dh lama teringin nk beli dslr ni tp aku and hubby tk reti guna.....so hubby suggestkan beli digicam biasa je menggantikan digicam yg ada......aduhai nk dslr gak...................

0 comments:

Post a Comment