Monday, May 30, 2011 - 0 comments

hEpI BirThdAy & seLaMat BerSarA aYaH

salam semua.....pejam celik pejam celik dh sampai ke penghujung bln mei kan......tk lama lg nk masuk bulan 6......aku sangat excited menanti kehadiran bln 6 ni tau......sbb apa excited?????tk leh cite skrg la.....so u all yg nk tau sbb apa aku suka bln 6 ni kena rajin2 la belik2 blog aku ni kan.....ok la sebenarnya entry ari ni bukan nk cite psl aku yg excited ngan kehadiran bln 6 nnt.....as per title kt atas tu u all mesti dh leh teka kan apa yg aku cuba nk sampaikan utk entry kali ni.....




ari ni 30 mei 2011 genap usia ayah aku yg ke 58 tahun.....dh tua dh ayah aku.....ni bermakna anak2 dia tu semakin meningkat usia gak.....cuma nye anak2 dia je yg tk mau mengaku dh meningkat usia......hehehehe......ok2 back to story.......ari ni merupakan birthday ayah aku yg ke 58......dan ari ni gak merupakan ari terakhir ayah aku berkhidmat sebagai kakitangan DBKL........ptg td tepat kol 5 ptg ayah aku punch card utk wat kali terakhir sebagai kakitangan DBKL.....kalo aku jadi ayah aku ni sure aku rasa sedih dan terharu time punch card terakhir tu.....tp apa perasaan ayah aku masa punch card terakhir td aku tk sure la sbb aku tk berada di tempat kejadiaan......tp aku dpt rasa kan ayah aku sure menangis nye la sbb nye ayah aku ni boleh tahan sensitif gak org nye sbb tu menurun kt anak dia yg sorang ni (huhuhu serius u all time ngah menaip kesah ayah aku nk bersara ni pun dh terasa sebak dh.......yea aku ngaku aku sorang yg sensitif)..........




so esok bermula la kehidupan ayah sebagai seorang pesara......dok la ayah ngan ibu kt umah menjalani kehidupan ari tua mereka......kalo time ari keje ibu ngan ayah dok berdua je la kt umah tu.....yea la semua org keje kan......aku lak dh berkawen......weekend la baru dpt gi jenguk2 ibu dan ayah(nk jaga cucu,cucu tkde lg.......huhuhu....)......kdg2 tu we all adik beradik risau gak tinggal kan ibu ayah sorang2 kt umah time we all berkerja.....ibu ayah aku tk ar kuat sgt......dua2 tk berapa sihat skrg ni.....ayah masih tk sihat2 lg drp strok yg dialami sejak 2 tahun yg lalu......ibu pulak lutut ibu tk kuat utk ibu berjalan sendiri......ibu aku kalo jalan mesti kena ada 2 org kena pegang ibu.....kira nye ibu ngan ayah aku dua2 tk kuat jalan sorang2.....ayah jalan bergantung pd tongkat manakala ibu pulak berjalan perlu ada 2 org pegang.....tp kalo dlm umah tu ibu boleh la jalan sendiri.....tp slow2 la ibu jalan......tp tu pun kadang ibu tersalah jalan sampai ibu terjatuh......tu yg risau kalo time we all adik beradik keje tinggal ibu ayah dok umah berdua......tp sebaik ada jiran2 yg sudi tolong tengok2 kan.....tu pun we all selalu pesan ngan ibu jgn wat apa2 keje umah.....masak pun adik aku akan beli je........





actually kalo nk cite psl kesihatan ibu ayah aku ni mmg la pjg.....tp aku rasa mcm tk bersedia lg la nk cite masalah family aku ni dlm blog aku ni......wlp aku dpt rasa kan tk ramai yg view blog aku ni tp cukup la sekadar aku bgtau yg ibu dan ayah aku tk sihat......selebihnya biar la menjadi rahsia family aku......aku anggap ini semua sebagai satu dugaan utk aku dan adik beradik aku.....yg pasti we all kena kuat utk hadapi dugaan ini lagi2 la bila ayah aku dh bersara dan umur ibu ayah yg semakin meningkat usia.....we all adik beradik mmg kena byk bersabar melayani kerenah ibu dan ayah kami terutama dlm keadaaan mereka yg kurang berupaya itu......apa yg boleh aku ckp semakin mereka meningkat usia ngan keadaan mereka yg serba kekurangan itu semakin itu la kuat nye sifat sensitif mereka......hati mereka mudah tersentuh dan terasa.....





kita sebagai anak takut kan bila parent kita ni terasa ngan kita.....kdg2 kita rasa kita tkde wat salah apa2 ngan mereka.....tp dlm hati mereka kita tk tau samada mereka terasa ngan kita ke tidak.....ya Allah minta dijauhkan la benda2 mcm tu drp berlaku......selagi we all adik beradik boleh berikan yg terbaik utk ibu ayah kami,kami akan berikan yg sehabis baik utk mereka......selagi mereka masih hidup aku akan cuba jaga hati mereka sebaik mungkin.....kalo boleh aku tk mau mereka terasa hati ngan aku terutama bila aku dh kawen ni and aku dh tk dok sebumbung ngan mereka.......so aku tk tau la kalo2 mereka ada terasa hati ngan aku.....harap2 nye tidak la kan......




ok la itu je utk entry kali ni......akhir kata dikesempatan ini aku nk ucapkan selamat ulangtahun kelahiran yg ke 58 utk ayah aku yg disayangi dan selamat bersara utk beliau gak......"SAYA SAYANG IBU DAN AYAH SAYA"




sekian......wasalam.....




p/s:mood jadi sedih bila cite psl ibu dan ayah.....teringat segala pengorbanan yg telah dicurahkan mereka demi kebahagian anak2 mereka......alangkan best nye kalo aku dpt merasai betapa hebatnya pengorbanan membesarkan anak2.......huhuhu.......

0 comments:

Post a Comment